Wanneer seks met hechting?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Bo20, Apr 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Achttien april ben ik bevallen van een gezonde zoon en heb hierbij een scheurtje opgelopen.. deze is gehecht. Ik vroeg me af hoe lang het duurt voordat je weer seks kunt hebben en of er veel mensen zijn die er pijn aan hebben gehouden? Overigens vloei ik nog steeds, is dit normaal? Kan me namelijk bij mijn dochter niet herinneren dat het zo lang aan hield..

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Allereerst: gefeliciteerd!! (je banner klopt alleen niet).

Vloeien kan tot 6 weken na de bevalling volgens mij, dus dat is iig heel normaal. Bij mij duurde 't echter maar een week, wat dus echt vrij kort is. Ik heb ook een knip en een hechting gehad, maar tegen mij werd gezegd dat seks weer mocht als 't vloeien over was. Dus na een week hebben wij 't voorzichtig weer geprobeerd. Ik had gelukkig nergens last van.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Er staat inderdaad 6 weken voor, zelf heb ik 4 weken gevloeid.
    Ook tegen ons werd gezegt dat we weer sex mochten hebben als het vloeien gestopt was. Heb blijft toch een wond..
    Zo gezegt, zo gedaan.. eerste keren waren alleen wel pijnlijk.

4. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Hier na de eerste 6 weken lang gevloeid en na de tweede 2 weken. Ik zou het verder ook pas proberen als het vloeien over is. Het is inderdaad nog een wond en misschien dat je infecties ofzo oploopt als je niet even wacht.

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    In het ziekenhuis vertelde ze me dat je 6 weken geen sex mag hebben. Dat is absoluut niet goed voor je hechting/wond. Ook het vloeien kan 6 weken aanhouden , bij mij was het idd ook 6 weken. En na die 6 weken vond ik de eerste paar x sex pijnlijk. Later werd het weer normaal.

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    4,845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met de kleine!

Had een flinke knip en die heelde goed en snel, vloeien was bij 4 weken over en toen kwam het er opeens weer van. Nergens last van gehad.

Dat het wordt afgeraden in de 1e 6 weken wist ik niet, maar als het om 'besmettingsgevaar' gaat dan lijkt een condoom me wel afdoende of niet?

Veel plezier als het zover is ;)

Overigens vertelde mn kraamhulp dat ze een kraamvrouw met een hechting vroeg of ze er last van had (op dag 2 ofzo..) waarna die dame doodleuk zei: neuh-hoor, mn man is er al door gegegaan.... :$ dat vonden we allebei wel beetje shocking... ze zei toen niet dat dat om hygienische redenen ongewenst was :D
    Ik moet er persoonlijk niet aan denken om die ravage bloot te stellen aan anderen.... :p

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier hebben we afgelopen week weer voor het eerst sex gehad
    en ik heb nergens last van!!
    bij me 1ste heeft het echt lang geduurd
    had toen wel last van me hechtingen

en nu had ik geen last van me hectingen en ook na me hechtingen nergens last van !
    dus hier hebben we weer plezier in bed:D

8. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb bij de eerste gevloeid tot een week of 5...

had ook een scheur en een knip, beiden gehecht. ik hield er wel langer last van omdat het niet helemaal goed dicht wilde gaan. ik heb er tot een week of 8-9 last van gehad. rond de 11 weken hebben we weer voor het eerst seks gehad, maar dat was niet fijn, toen weer een paar weekjes gewacht en toen was het weer zoals het voor mn zwangerschap was...
    nu heb ik ook weer flinke scheuren (geen knip gelukkig) met ruim 20 hechtingen, dus ga er weer vanuit dat het wel een maand of 3 duurt voordat we weer fijne seks hebben... maar mssn valt het deze keer mee.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Er staat idd 6 weken voor. Ik zou het zelf ook niet voor die tijd doen, je weet maar nooit of er een ontsteking komt. Ik ben ook ingeknipt en gehecht en heb ook wel langer als die 6 weken gewacht (heb er lang last van gehad)

Maar heel erg gefeliciteerd met je kleintje!:)

10. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Ik heb bij de bevalling een flinke knip gekregen. Ik heb zeker een week of 4 gevloeid, maar we hebben pas weer sex gehad na 8-9 weken na de bevalling. Eerder was echt te pijnlijk.

Oersoonlijk vind ik dat je het ook even de tijd moet geven om wat te herstellen. Het is inderdaad toch een wond...

11. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Ik heb tot 2 weken na de bevalling gevloeid. Daarna af en toe nog wat wondvocht. Dacht ik daar bijna vanaf te zijn en heerlijk te kunnen genieten van een romantisch avondje met m'n vriend...wordt ik ongesteld. En dat ben ik nu al weer twee weken :x. Kan niet w88 tot we eindelijk weer heerlijk echt kunnen vrijen.

12. MHMW

MHMW Niet meer actief

4 weken gevloeid, bij 5 weken geprobeerd was té pijnlijk & de tweede poging met 7 weken ging goed. begin was wel even pijnlijk, maar daarna niet meer.

13. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap niet dat sommige vrouwen zo snel al weer seks hebben, dat kan gewoon niet lekker zijn.
    Er zijn genoeg manieren om het leuk te hebben samen.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken....hopelijk is dat over een paar weken beter!

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    6 weken vloeien is heel normaal hoor , ja de een heeft mazzel met minder maar zoiezo moetje van 6 weken uitgaan, ook seks hebben zou ik 6 weken MINIMAAL wachten in elk geval tot je gestopt bent met vloeien, wat betreft knip/ hechtingen e.d. raden ze ook 6 weken geneestijd aan en dat is echt wel verstandig om te doen (dan kan het goed genezen en heb je er sneller minder last van)

Bij allebei hebben mijn man en ik 3 maanden gewacht met vrijen (de eerste totaalruptuur, de tweede een haarscheurtje) het was toen weer oud en vertrouwd zonder enige vorm van pijn of ongemakkelijkheid, juist door het wachten vinden wij, zoiezo ben je lekker met je kindje bezig en het bijkomen van zwangerschap , bevallingm gun je lichaam die welverdiende rust!

Share This Page