nog steeds wisselende stemmingen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door sweet978, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

de titel zegt het al.
    Ik ben eigenlijk altijd een blije onafhaneklijke emotioneel sterke muts. In mijn zwangerschap is dit totaal omgeslagen... ik werd een aanhankelijk emotioneel ding.. veel huilen..erg aan mijn vriend hangen etc...Dit heb ik maar geaccepteerd als zijnde.. de hormonen..
    Nu is mn dochter bijna 8 maanden en heb ik nog steeds wisselende stemmingen als ik tegen mn ongesteldheid aan loop. Ben intussen al zover gevorderd dat ik t herken als zo een aanhankelijke emo bui en dat ik t kan linken aan mijn ongesteldheid die op komst is. Ik word er echter wel een beetje geshuffeld van... Ik vind t zo klote me zo te voelen ( alleen, zielig, om de 5 minuten huilend, nergens zin in, totaal niet enthousiast te krijgen etc)

Wie herkent dit..die buien.. en.. moet ik gewoon nog steeds geduld hebben..en er van uit gaan.. 9 maanden op.. 9 maanden af ( dan is nl t einde in zicht:) of toch eens langs de HA om te vragen of er iets is wat ik kan slikken als mn ongesteldheid eraan komt.

Kortom.. verdwijnt dit nog.. of is t blijvend.. dat als ik ongesteld moet worden.. mijn hormonen en mn emoties met me op de loop gaan?

groetjes en alvast bednakt
    moi:)

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb het ook nog steeds. Ondanks dat ik de pil gebruik.
    Aan het einde van de strip begint de ellende. Stemmingswisselingen, onzeker over alles, huilbuien, lusteloos en elke keer in de stopweek ziek.
    Ik herken het wel van toen ik nog niet de pil gebruikte (in de puberteit), maar nu gebruik ik de pil dus wel. En gewoon dezelfde als altijd.
    Dus ik zit ook een beetje in het dilemma waar jij in zit. Is dit normaal of naar een arts gaan?

Ik wil je wel sterkte wensen, want het is zwaar klote om het zo even te zeggen ;).

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik vond t in iedergeval al een openbaring om te merken dat t idd aan mn ongesteldheid gelinkt zit. ( en na jouw reactie ook fijn om te weten dat ik niet de enige ben :))

t is idd klote.. zo leeg als je je voelt..

Ik zit op dit moment nog niet aan de pil.. ga wel een deze dagen beginnen, maar kan niet zo goed tegen hormonen..dus.. wie weet wordt t erger.. maar t kan ook juist beter gaan ( hopen we op) ( spiraal is helaas geen optie meer hier sinds de zwangerschap)

*Grappig* dat jij t herkent uit je puberteit.. ik heb dit nooit gehad.. zo emo.. wel lichamelijk heel veel last.. mn onderrug..die speelt nu ook weer op .. erge buikpijn klachten..tot flauwvallen aan toe etc maar zo emo.. nah nee dat herken ik niet. Ik weet dat een excollega van mij mij ooit eens vertelde dat zij er tijdens haar ongesteldheid ook zo een last van had.. De hele wereld was een zwart gat etc.. meen me te herinneren dat zij extra zware vitamine B slikte .. dagen voor de ongesteldheid. Ben eigenlijk wel benieuwd of er meerdere mensen zijn die weten of dit helpt.. en/of dit al slikken

enne.. de sterkte die je mij wens.. dubbel terug he;)

4. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Die lichamelijke klachten heb ik dan juist weer niet zo erg als voorheen. Voor de zwangerschap lag ik echt een paar dagen voor pampus en nu heb ik wel rugpijn, maar kan gewoon dingen doen.

Misschien wel een idee om te overleggen met een arts wat de beste opties zijn voor jou?
    Ik had voor mezelf in ieder geval een termijn van 9 maanden gesteld en daarna naar een arts er voor.

Wie weet is het heel normaal, maar voor mijn gevoel slaat mijn hormoon huishouding helemaal nergens op momenteel.

5. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ennuuhh...ik vond het ook wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
    Je gaat nog aan jezelf twijfelen ook :)

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    lol..dat aan jezelf twijfelen is denk ik inherent aan die buien:)
    wel handig.. k wijt alles aan die buien nu grin..

ik dnek dat ik mezelf net als jij t termijn van 9 maanden geef.. en als t dan nog nie over is..dan ren ik idd wel nar de dokter.. wacht ik wel ff tot ik weer bijna ongesteld ben.. dan huil ik zo lekker en kom ik goed overtuigend over:)

7. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hahahaha....dat is een slim plan!
    Als ze dan niet helpen, weet ik het ook niet meer ;)

8. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ha meiden,

Ik heb er echt tot 9 maanden na de bevalling last van gehad. Kon echt goed merken dat het na 9 mnd opeens een stuk beter ging, voelde me weer mezelf. Die buien die jullie omschrijven had ik niet echt, maar wel veel stemmingswisselingen, snel geirriteerd en ongeduldig.
    Dus ik hoop voor jullie dat het ook na die 9 maanden opeens beter gaat!

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    kijk..dat is hoopgevend..
    was al bang dat boefjesmama en ik de enigen waren die rijp zijn voor t pieter baan centrum:)

10. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Whahahahahaha.

Misschien verwachten we gewoon te veel.

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dat kan idd.. maar voor mijn gevoel is die bevalling en zwangerschap al weer zooooooooo lang geleden.. en voor de rest gaat t prima.. als ik tenminste niet ongesteld moet worden .. zei de *gek* :)

12. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Hier ruim een jaar geleden bevallen en herken ook een deel van je verhaal. stemmingswisselingen, pijn in rug en buik enz. Dat is de reden waarom ik binnenkort een afspraak met de ha heb gemaakt. Heb zelf het idee dat mijn hormonen nog niet in balans zijn. Maar wie weet kan ik ook niet tegen de hormonen van de mirena????

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier ook emotioneel. Is gelukkig een stuk beter geworden na 9 maanden, maar nog steeds heel aanwezig. k was ook altijd al snel emotioneel hoor, dus dat telt ook mee, maar voel nog wel soms dat de hormonen alle kanten op kunnen gaan, maa zo lekker was het dat ik voelde dat het beter ging.

14. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @suus
    ik heb helemaal geen hormonale anti conceptie.. kijk daarom aan de ene kant bevend naar t begin van deze ongesteldheid dan begin ik juist weer eens met de pil.
    Klote dat t bij jou ook nog steeds zo schommeld is.

@Ellen
    Ik ben juist nooit zo een emotioneel en afhankelijk typje geweest ..pas in mn zwangerschap veranderde ik in een aanhankelijke huismuts die eigenlijk alleen maar bij vriendlief op zn schoot wilde zitten en over der bol geaaid wilde worden ( de arme man:) ) En heb ik dat dus nog steeds.. 2 dagen per maand of zo..

Maar dat het beter gaat dat is zo.. van 9 maanden huilen naar 2 dagen huilen... hoopte alleen op iemand die me kon vertellen dat t idd na 9 maanden echt weg is:)

15. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Ik voelde me na bijna 9 maanden na mijn bevalling steeds slechter. Bleek, moe, lusteloos, sjaggo. Huisarts heeft bloed en urine onderzocht. Alles in orde natuurlijk.:)

Kwam toen in gesprek met een acupuncturiste. Zij heeft een intake gedaan en kwam er toen achter dat enkele van mijn energiebanen verstoord waren en sommige zelfs niet meer actief waren! Door de zwangerschap en bevalling verlies je als vrouw veel energie. Je geeft ook een deel van je levensenergie mee aan je kind (mooi gedachte!)'.

Na vier behandelingen en wat voedingsadviezen voelde ik me al weer bijna de oude! Wat een verschil, zeg! Iedereen zag het aan me en ik merkte het zelf natuurlijk het meeste!

Ben nu weer zwanger en ze helpt me nu de energie stromend te houden zodat ik straks na de bevalling hopelijk minder last heb. Ik reageer erg sterk op hormonen. Ook de mirena! Die heb ik op haar advies er uit laten halen. Houdt de natuurlijk energiestroom tegen. Meteen minder last rond de eisprong.

Misschien een tip voor iedereen die het nog steeds wat zwaar heeft.

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hmmmm....misschien wel een idee.
    Ik reageer ook heftig op hormonen namelijk. Dus het is ook niet heel raar dat het nog niet hersteld is.
    Bedankt voor de tip!

17. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Ben bij de huisarts geweest. En de mirena op advies van ha eruit. Nu weer aan de pil (merk waar ik goed op reageerde voor mijn zwangerschap). De pil helpt ook om je hormonen weer op orde te krijgen. Alleen soms even zoeken welke dat voor jou is. Daarnaast bloed laten prikken.. dus dat is even afwachten.

18. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Heel herkenbaar! Ik heb tot 1 jaar na de bevalling mij zo lusteloos en intens verdrietig gevoeld wanneer ik bijna ongesteld moest worden. Het duurde soms wel 1,5 week voordat ik weer iets vrolijker begon te worden. En ja dan had ik 2,5 week een normaal leven en dan begon t weer...

Ben toen begonnen met een vitaminesuplement Efamol PMP, dat is gericht op PMS en menstruatieklachten en heeft ook B6.
    Het voelde gelijk al goed. Minder heftige reacties en een stuk levenslustiger, bijna normaal !

Misschien iets voor jullie?

19. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Dolce

Ik had al eens van een oud collega gehoord over B6 sumplementen etc.. ga t zeker in de gaten houden en onthouden.
    Dank voor de tip:)

20. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Bij jou al verbetering Sweet?

Hier niet bepaald ;)

Misschien zijn die vitaminen wel een idee. Kan geen kwaad toch mocht het niet helpen?

Deel Deze Pagina