Gisteren hebben mijn dochter en ik een super heerlijke chocolade cake gemaakt en zonder erbij na te denken heb ik echt super veel beslag gesnoept. Er zaten 3 rauwe eieren doorheen. Hoeveel kwaad kan dit eigenlijk?! Kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan want ik geloof niet dat rauwe eieren echt goed voor een mens zijn.
Heb ik ook weleens gedaan hoor per ongeluk (van het beslag gesnoept).. ik denk dat de kans klein is dat er iets mis zal zijn met die eieren..
Tja, hoe groot is de kans dat je een slecht ei treft, en dan ook nog eens besmet raakt? Volgens mij heeeeel klein. Tuurlijk moet je proberen de risico´s te minimaliseren, maar de kans dat je iets oploopt waar je kind schade van krijgt door een paar happen beslag is echt niet groot.
Salmonella besmetting is naar mijn weten niet gevaarlijk voor je ongeboren kindje, maar wel voor jezelf ivm. kans op uitdroging (dus dan indirect wel voor je kindje). Maar de kans is volgens mij zeer klein, want anders had je er nu al wel last van gehad waarschijnlijk. Dus maak je niet te veel zorgen, want dat is ook slecht
Ik zou het niet nog is "perongeluk" herhalen in ieder geval. Als je met een ding altijd op moet passen zijn het rauwe eieren wel.
Nou geen last ervan gehad, alleen 's nachts enorm rommelende darmen dat de kleine ook behoorlijk tekeer ging. Maar gelukkig nergens last van verder! Pfew....ik zal het noooooit meer doen
Sowieso niet te druk maken hoor, je kunt er zelf wel heel ziek van worden, maar voor je kindje is er geen direct gevaar.