bloedruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stampertje, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    mijn bloeddruk is normaal 100 bij 60 bij de verloskundige was hij nou 120 over 75 is dat niet hoog? Ze zei er verder niets over en ik vroeg er niet om. (ik voel me de laatste weken niet zo goed voel opvliegers en duizelig)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee hoor normale bloeddruk is 120-75 . Bij een zwangere vrouw is hij over het algemeen iets lager, maar als je net gelopen hebt, veel gepraat enz. kan hij ook rustig iets hoger zijn en jouw bloeddruk lag zelfs nog onder het normale. Dus is prima.

Duizeligheid is een symptoom van lage bloeddruk juist, het kan zijn dat je bloeddruk schommelt. en dat als je rustig gezeten hebt en daarna weer wat gaat doen is je bloeddruk vaak wat lager, daar komen ook de zwarte vlekken voor je ogen vandaan.

Je bent nu extra bloed aan het maken, deze termijn vooral, dus dat helpt ook mee aan de duizeligheid, de baby heeft meer nodig en jij ook dus kan het zijn dat je wat duizelig bent.

Rustig opstaan en eerst vanuit liggen zitten daarna pas gaan staan. helpt vaak wel wat.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    120-75 is idd gemiddeld.

Ik heb zelf 100/110 als bovendruk en 50/60 als onderdruk en dat is idd erg laag. Volgens mij gaan ze pas iets doen met een onderdruk van boven de 85/90?

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oké dan is het goed maar ik heb het niet als ik opsta maar als ik aan het wandelen ben ofzo dus als ik al een tijdje met ietsbezig ben.

5. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hou het gewoon even in de gaten.Ikzelf heb ook altijd een lage bloeddruk,nu tijdens de zwangerschap is ie heel laag.90 om 50,normaal 100 om 55 maar voor mij betekend het dat als ik een bloeddruk heb met 'normale' waarden het dus een hoge bloeddruk is.
    Beetje warrig maar een lage bloeddruk kan dus gewoon bij jou horen,en als ie dus 'normaal' is kan dat voor jou een teken van hoge bloeddruk zijn.....

Snap je het nog?
    Altijd lastig ,typen wat je probeert te zeggen haha.

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik snap wat je bedoelt en dat dacht ik zelf ook ik heb altijd een lage bloeddruk niet zo aag als jij hebt maar ik zit nooit boven de 100/60 ik zal het volgende keer toch wel eens vragen aan de vk

7. Alita

Alita Niet meer actief

tja als jij je niet lekker voelt aangeven meid...ik had ook altijd 60 en opeens 80-90 en daarna pre-eclampsie nu heb ik ook altijd 75-8-0 allemaal normaal zeggen hun maar eigenlijk heb ik nooit hoge bloeddruk gehad. Nu wordt ik wel goed in de gaten gehouden gelukkig..

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

veel mensen vergeten ook dat bloeddruk ook een erge moment opname kan zijn!! als je net hebt gefietst, druk bent geweest, of hebt gestressed. ... dan schiet ie ook ineens omhoog. kan na 5 minuten alweer gezakt zijn. En 120/70 is gemiddeld, dus die van jou ik hartstikke netjes!

Als je plotseling gaat staan en je zou dan meten, dan kan ie veel lager zijn.

gewoon even de volgende controle afwachten en als je het niet vertrouwd, bij de Huisarts kan je zo bij de assistente je bloeddruk laten meten. :)

liefs Muis

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Als je altijd een lage bloeddruk hebt is opeens 70-120 niet netjes. Door mijn normaal gesproken zeer lange bloeddruk (Max. 60-110) gaan bij mijn gyn juist de alarmbellen rinkelen als hij zoals afgelopen week 83-120 is (wat voor een ander heel normaal is, is voor mij veel te hoog!) Dus zeker even aankaarten bij je vk als het de volgende keer weer is!

groetjes

10. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    @ maria

Dat is precies wat ik bedoelde.
    Alleen veel duidelijker gezegd!

11. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    dat is goed hoor...

Ik heb meestal 120/60 en ze zegt altijd het is goed...
    geen zorgen als ze er niets over gezegd heeft...
    anders hoor je dr echt wel

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

de eerste 2 keer dat ze mijn bloeddruk mete was het 100/50
    nu zit ik op 120/60 120/75.... heb nergens last van..

13. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als de onderdruk 90 is of hoger is hij te hoog en gaan ze ws eiwitten meten in je urine.

14. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik vanaf het begin van de zwangerschap een lage bloeddruk: 105/60

Maandag was ik bij de VK en toen was hij 128/82
    Dit vondt zij te hoog voor mij en als hij over 4 weken hoger is dan ging ze actie ondernemen. Helaas heeft ze niks over de actie verteld dus ik hooooop zo dat mijn bloeddruk weer terug naar beneden gaat en ik er niet achter kom wat die actie inhoud :D Ik heb sinds kort ook last van opvliegers... complete zweetaanvallen bah

Ik zou gewoon rustig blijven hoor en als je twijfelt gewoon de vk bellen!

Liefs,

Sam

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De gemeten bloeddruk is 'normaal' voor de meeste mensen. Maar voor jou is het blijkbaar aan de hoge kant. Hier hetzelfde verhaal: meestal heb ik een lage bloeddruk, nu is hij wat verhoogd maar in de ogen van de verloskundigen dus 'normaal'. Ik heb een paar keer aangegeven dat ik meestal echt een lagere bloeddruk heb, maar dat maakt volgens hun niet uit. Normaal = normaal.
    Nou ben ik persoonlijk niet echt onder de indruk van de medische kennis van de verloskundigen ;) dus geen idee of het echt geen kwaad kan. Maar ik heb verder geen klachten. Zolang ik me gewoon goed voel, maak ik me er niet druk om.

Jij hebt wel klachten. Heb je dit aangekaart bij de verloskundige? Ik zou dit zeker even aangeven. Als je het niet vertrouwt, kun je ook gewoon naar de huisarts gaan.

Je bloeddruk is inderdaad een momentopname, dus het zou misschien verstandig zijn het nog eens een paar keer te laten meten om te zien hoe hoog het op andere momenten is. Dan heb je een beter beeld.
    Je zou in ieder geval al een paar bloeddruk-verlagende maatregelen kunnen nemen: zo weinig mogelijk zout eten. Vooral drop is (door zout en nog een ander ingrediënt) een enorme bloeddrukverhoger.

16. Alita

Alita Niet meer actief

@Tupp idd dat heb ik dus ook hier...75 is normaal voor iedereen en blijkbaar voor mij ook, nou normaal is het hier 60 maar goed hier controleren ze altijd de urine dus ik weet het snel genoeg als er iets is...

17. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    de mijne was laatste keer 130/80 moet dinsdag weer voor controle , ben benieuwd hoe die dan is..
    hij loopt wel steeds wat op..
    heb ergens gelezen dat wanneer je onderdruk hoger is dan 85 dat ze dan je urine gaan checken...

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

je krijgt het beste beeld van een aantal keer meten .
    Mijne is ook altijd laag, maar er word over het algemeen pas gecontroleerd alsde onderdruk over de 80 a 85 zou gaan.

Als je je niet lekker bljft voelen ja dan zou ik een paar keer laten of zelf controleren , misschien iemand in de buurt een bloeddruk meter? Ik heb die van mijn zusje hier liggen omdat ik echt heel laag zit en daar wel op moet letten. is regelmatig 80-90/ 50-60
    en dat geeft bij mij wel klachten, maar goed da's beter als te hoog.

als jij naar de vk gefietst bent of iets dergelijks is het een hele normale bloeddruk. TS je weet zelf wel of je al bezig was voordat je op bezoek ging???Ik vind het ook echt iet schrikbarend hoog ofzo. Bijde meeste die aangaven wel problemen te hebben gehad was de onderdruk hoger en dat scheelt wel wat natuurlijk.

19. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Lees even mee, hier ook een verhoogde bloeddruk...de vk heeft dinsdag mijn urine gecontroleerd en trof een miniem spoortje eiwit aan maar gaf wel aan dat dit niets hoeft te betekenen.
    Mijn bloeddruk van 160-80 volgens haar wel goed, maar ik moet vanaf nu wel elke week voor controle en mijn urine inleveren.
    Ze zullen het je echt melden als er iets niet in orde is...maar ik begrijp je bezorgdheid, heb ik ook.

20. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is meestal de richtlijn, volgens mijn verloskundige mag je bloeddruk en dan de onderdruk met 50% vermeerderen, bij alles wat er boven komt onderneemt mijn VK actie. dwz naar het ziekenhuis, urine controle evt bloed prikken en een CTG.
    want als iemand met een onderdruk van normaal 45 of 50 dan is 85 wel erg hoog

Deel Deze Pagina