Hoi hoi... een aantal weken geleden heb ik gevraagd om advies omdat ik een week overtijd was, met een negatieve test in mijn handen. Ik vroeg wanneer ik eventuele stappen naar de huisarts zou moeten nemen... Het advies was dat ik mocht het nodig zijn met een cyclus van 4 tot 6 weken naar mijn huisarts te gaan... Ik ben 8 april ongesteld (een onttrekkingsbloeiding door de laatste pilstrip) geworden.. Na die tijd niet meer... Afgelopgen vrijdag ben ik naar mijn huisarts geweest maar die zei (waar ik al bang voor was) dat ik maar moest afwachten, dat ik nog jong genoeg ben (23) en dat het van zelf wel komt... Hormonen vind hij (nog) niet nodig en ik kon weer naar huis... Ik zit nu dus op een cylcus van 59 dagen... weet dat het niet normaal is, maar dat veel vrouwen in deze situatie terecht komen... Maar ik zit nu wel met wat vraagjes... Kan ik zelf iets extra doen om mijn cyclus te stimuleren (slik nu Etos zwanger worden sinds vrijdag) ?? En kan ik zwanger worden zonder dat ik ongesteld wordt?? Alvast bedankt voor de reactie!
hoi, je kunt niet veel doen om je ongesteldheid op te wekken. Gewoon afwachten, het kan best nog een paar weken duren. Als je het probeert los te laten in je hoofd, er niet teveel mee bezig te zijn, dan heb je wel kans dat het eerder komt. Etos zwanger worden pillen, zijn vitaminen, dat is prima omdta je dan ook foliumzuur binnenkrijgt. Het helpt niet om eerder ongesteld te worden. Je kunt het beste de natuur zijn gang laten gaan en geduldig afwachten, ook al is het moeilijk. Voor je ongesteldheid zit zo goed al zeker een eisprong, maar je weet niet wanneer als je cyclus zo lang duurt. Je kunt dus wel zwanger worden. Mirjam