Hallo, Een vraag en ik hoop dat iemand me kan helpen.. Ben net bij de vk geweest omdat ik sinds 2,5 week bruin bloed verlies. Nu zag ze op de echo dat er onder het vruchtzakje een bloedstolsel zat van 4 cm. (ze denkt dat het een tweede vruchtzakje is gevuld met bloed). Het kindje deed het erg goed, was aan het fietsen en boksen. Dus daar is tot nog toe alles goed mee. Maar op het moment dat dit bloedstolsel de baarmoeder gaat overprikkelen kan dit leiden tot een miskraam. Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt of er van gehoord? Het maakt me erg onzeker! Bedankt alvast
Hoi, ik heb in deze zwangerschap precies hetzelfde gehad. Tot 12 weken ongeveer bruin en rood bloedverlies gehad, soms in combinatie met krampen. Moest van de gyn. kalm aan doen om de baarmoeder niet teveel te prikkelen (ik heb een staand beroep) en hopen dat het met een sisser af zou lopen. En gelukkig zag ze met de 22 weken controle niks meer, en heeft mijn lichaam het bloedstolsel zelf opgenomen. Het kan idd mis gaan, maar het gaat ook heel vaak goed! Ik ga voor je duimen, want het maakt de zwangerschap de komende weken toch wat minder onbezorgd.
HI, ik had hetzelfde deze zwangerschap ... hematoom noemen ze het.... hier heb ik bloedverlies gehad van 6 weken tot 10 weken en toen was alles eruit gekomen en opgelost.... hier zat de hematoom achter het vruchtje... en was dus ook veel kans dat het mee zou komen.... of iid de prikkeling.... Begrijp goed de onzekerheid...!!! blijft afwachten... ennuhhh rustig aan doen... (ofja er zijn theorieen dat rust beter is, al hadden ze dat tegen mij ook niet gezegd) Sterkte..
Ik heb ook een hematoom gehad. Ik heb ontzettend veel bloed verloren. Bij mij was op de echo (9 weken) ook een prachtig kindje te zien met daaronder dus een hele grote (wel 3x zo groot) bloedvlek. Gelukkig zat hij bij mij onder het vruchtje en was er volgens de vk weinig kans dat het vruchtje mee naar buiten zou komen, omdat het vruchtje snel zou groeien en de hematoom zou slinken (doordat ik bloed verloor). Dit was ook zo. Ik heb voor mijn eigen geruststelling extra echo's gehad en met 10 weken was de vlek al bijna net zo groot als het vruchtje, met 13 weken was de vlek bijna weg. Inmiddels zit "het vruchtje" op het kinderdagverblijf en haal ik hem zometeen lekker op! Helemaal goedgekomen dus. Maar ik vond het ook hartstikke spannend hoor.