Bloedstolsels IN je baarmoeder BIJ je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaKita, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    Hoi allemaal,

Ik weet sinds 14 februari dat ik zwanger ben. Nu heb ik alleen vorige week zaterdag krampen en bloedverlies gekregen, ik dacht gelijk het is mis natuurlijk, verloskundige gebeld en ik mocht vorige week maandag gelijk voor een echo, daarop bleek ik korter zwanger dan verwacht maar ze zagen een mooie vruchtzak, dooierzak en een klein stipje dat was het vruchtje, nu moest ik afgelopen maandag terugkomen om te kijken of het vruchtje gegroeid was en of er hartactiviteit zou zijn. Gelukkig heb ik het hartje zien kloppen en het vruchtje was echt heel erg gegroeid!

MAAR....

Op de echo zagen ze nog 2 donkere vlekken waar ze eerst van dachten dat het een 3ling geweest was en er 2 niet meer waren, maar al snel bleek dat in ieder geval 1 vlek een groot bloedstolsel is, van de 2e vlek zijn ze nog niet helemaal zeker wat het is maar of het nou een stolsel is of een vanishing twinn, het blijft iets wat er zit, en er uit moet.

Is er iemand die ook bloedstolsels IN de baarmoeder heeft (gehad) TIJDENS de zwangerschap?

Ik moet aankomende maandag, die maandag daarna en die week daar weer na op dinsdag ook terugkomen voor echo's en ik mag bijna niets meer doen, mijn peuter en andere zware dingen niet tillen, niet fietsen want dat doet zeer, geen zware huishoudelijke werkzaamheden verrichten en geen seks meer tot de gyn zegt dat het wel weer mag.

kan iemand mij helpen? ik voel mij ontzettend alleen ondanks dat mijn man mij heel goed helpt en steunt.

2. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Ik heb het gehad bij me jongste zoon. Alleen had ik met 9 weken een echo. Hier zeiden ze ook dat er een stolsel zat en dat ik nog wel wat bloed zou verliezen. Alleen dat is dus nooit gebeurd. Later na de bevalling bleek het idd dat het een 2ling was. Nu weer met 7 weken twijfel 1of 2 en 2 weken later werd er weer gezegd dat het een hematoom was, maar geen bloedverlies en de gyn was bij 7 weken duidelijk dat hij er wel wat in zag zitten.

Denk dat je niet altijd als er iets bij zit dat ook daadwerkelijk verliest maar dat het waarschijnlijk door je lichaam word opgenomen
    Doe het rustig aan en wacht de echo's af(ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan)
    Veel sterkte Igg met afwachten

3. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    oh jeetje dat is ook heftig zeg, ja ik vroeg ook al of ze zeker wisten dat er maar 1 kindje zat en het leek ook alsof er in 1 van de zwarte vlekken wel iets zat, toch maar afwachten dus, ik blijf alleen wel pijn hebben en bloed verliezen elke keer...

4. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Nou ik hoop dat je snel van de onzekerheid af bent.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb met 6wkn ook wat bloedverlies gehad.
    Op de echo's waren een paar keer nog een soort blauwe plek in de baarmoeder te zien. Het kwam vaker voor, maar meestal zeiden ze er niets over:(
    Bij mij zeiden ze het wel omdat het de bloeding kon verklaren.

Ze kon niet met zekerheid zeggen of het een tweeling was, of wat anders.
    Het is wel dat ik nu een voldragen zwangerschap heb van een gezonde dochter;)

6. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Hier ook hoor.. Een paar keer bloedverlies gehad. Op een gegeven moment was het weg, met 20 weken nog een hele erge bloeding gehad.. Nu nergens last meer van..

7. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mij werd bij de echo met dik 6 weken ook gezien dat er nog een bloedstolsel zat. Ze gaven aan dat dit de resten waren van de vruchtzak etc van een vanishing twin. Ik heb nog een paar keer wat bloed verloren, maar alles is nu ok. De verloskundige gaf aan dat de baarmoeder ook zelf weer alles opneemt of afstoot. Hoop voor jou dat het op dezelfde manier mag verlopen!

8. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    Wat fijn om positieve verhalen te horen, hebben jullie ook erge krampen gehad bij het bloeden? Ik vind het erg jammer dat er 1 van de kindjes weg is, ik had graag een tweeling gekregen... ik voel me nu wel wat opgeluchter!

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb het ook gehad met 6 weken, het is vanzelf weer weggegaan. Zo een bloedstolsel kan gevaarlijk zijn als het blijft groeien, maar volgens mijn gyn hebben heel veel vrouwen hier last van maar zonder het zelf te weten want de meeste stolsels gaan vanzelf weg. De mijne was ongeveer een centimeter en is na een paar dagen verdwenen.

Chineesje11 vindt dit leuk.
  10. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    ja, helaas is 1 bloedstolsel wel 4cm groot, en de andere zijn ze dus niet zeker van wat het is, gelukkig gaat met een peuter de week redelijk snel en is het alweer donderdag, maandag mag ik weer voor echo... spannend dat afwachten...

11. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Hoi, ik ben nu 34 weken zwanger, en deze zwangerschap begon heel spannend!Ik had een tweeling met zes weken, drie dagen na de echo begon het bloedverlies en krampen...ik had al een mk gehad hiervoor dus de moed zakte meteen in me schoenen..Maar met zeven weken was er een kloppend hartje en een hematoom ernaast van de tweede vrucht!Ik heb tot negen/tien weken bloedverlies gehad met stolsels en veel kramp, maar mijn mannetje is lekker blijven plakken en mag over zes weekjes geboren worden!

Een tip, ik heb ook een kleine rondlopen van 1,5 jaar en ga aub echt niet lopen tillen!Ik verloor het minst bloed bij rustig aandoen!

12. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een bloedstolsel (hematoom) vanaf week 10, die was 6x4cm groot.
    Ik heb veel bloed verloren tot en met een week of 19.
    Nu af en toe nog 1x op een dag.
    Het stolsel is nu 4x1,5 cm.
    Maar omdat ik nu zo ver ben is het risico niet meer zo groot dat het mis gaat.
    Maar zolang je veel bloed verliest is het enige wat je kunt doen veel plat liggen en zeker niet tillen.
    Ik heb ook weken plat gelegen en mag niet werken van de gynaecoloog.
    Sterkte, hoop voor je dat de kleine blijft zitten!!

13. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    pfoe ik ga nog een hele spannende tijd tegemoet als ik dat zo lees, ik doe al heel rustig aan, ik til niks, stofzuig niet, mijn peuter is gelukkig al 3,5 jaar dus kan alles al heel goed zelf. Zelfs fietsen gaat niet meer... ben echt blij dat het alweer bijna weekend is, die tijd vliegt voorbij en dan is het weer maandag en mag ik weer voor de volgende echo. Vind het erg jammer hoor, ik had graag een tweeling gekregen, was jullie buik ook zo dik? ik ben morgen 7 weken maar mijn buik is net zo groot als toen ik 16/18 weken was van mijn oudste,,, succes dames en bedankt voor de reacties!!!

14. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    dinsdag heb ik voor het laatst een bloeding gehad, in de loop van woensdag stopte die gelukkig weer, nu nog wel last van buikpijn maar verder nog last van alle klachten. Morgen weer een echo dus ik ben echt heel benieuwd!

15. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    op naar het ziekenhuis, ik laat jullie weten hoe het is gegaan vandaag!

16. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    Nou ik heb supernieuws gekregen! Mijn kindje is ontzettend gegroeid! Het hartje klopt heel sterk en het bloedstolsel heeft een andere vorm aangenomen, en is zelfs een beetje kleiner geworden, volgende week maandag weer een echo en woensdag mag ik voor het eerst naar de verloskundige dus dan kunnen we het hartje horen! Happy!!!!

17. Svb

Svb Lid

4 mrt 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat je goed nieuws hebt gehad! Fijn! Ik heb het zelf ook meegemaakt. Vanaf 16 weken tot 26 weken veel bloed verloren en doordat al het bloedverlies meerdere malen opgenomen. Met 25/1 mijn vliezen gebroken en toch een hele gezonde dochter! Al met al een vreselijk spannende tijd, maar voor een goed doel! Nu wordt ons meisje bijna 1!

18. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    oh wauw, jeetje hoe lang was je zwanger dan toen je moest bevallen? Ik hoopte deze keer toch wel op een thuisbevalling maar als dit zo door blijft gaan weet ik dat ook niet meer... Gelukkig heb ik wel goede hoop dat het kindje gezond is en blijft zitten, nog 4 weekjes afwachten en dan mogen we wat blijer zijn!

19. Svb

Svb Lid

4 mrt 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 36 weken ben ik uiteindelijk ingeleid. Veel succes en het komt goed!

Deel Deze Pagina