Hoii, Ik vraag mij af of ik zwanger kan zijn? Ik heb 8 dagen geleden sex gehad, omdat ik niet aan de pil ben, is hij niet in mij klaargekomen..Ik heb overal op internet gezocht of er een kans is dat je hier zwanger van kan raken, maar de één zegt van wel en de andere weer niet..Ik ben nu 1 dag over tijd en vraag me nu af of ik me zorgen moet maken, aangezien ik de laatste dagen soms opeens last had van misselijkheid.. Ook vraag ik me af als ik dus 8 dagen geleden zwanger zou zijn geraakt of ik dan nu niet gewoon ongesteld kan worden? Alvast bedankt!
Volgens mij KAN het wel. Ik zal als ik jou was nog even een paar daagjes wachten (je bent pas 1 dag overtijd?) en als er dan nog niets komt testen. Misselijkheid en overtijd kan ook door stress komen
Toen ik jonger was, dacht ik ook dat ik zwanger kon zijn.. helemaal in de stress natuurlijk.. maar durfde geen test te kopen.. na een week overtijd heb ik het mn moeder verteld. wij een test gekocht.. die was negatief, en 5min later werd ik ongesteld.. en idd.. 1 dag overtijd zegt niks.. zijn weinig vrouwen die precies dezelfde cyclus hebben.. het zal aan de stress liggen.. en anders heb je nog 8 maanden om aan het idee te wennen.. haha
Oh en, volgende keer misschien een condoom gebruiken als je zo in de stress schiet van wel of niet zwanger? (als ik het verkeerd gelezen/begrepen hebt en je vraagt je gewoon af of je zwanger kan zijn: sorry!)
Als je 8 dagen geleden sex hebt gehad en nu een dag overtijd bent dan heb je dus 7 dagen voor je NOD (dag dat je je ongesteldheid verwacht) gemeenschap gehad. Gemiddeld valt een eisprong 14 dagen voor je NOD. Vandaar dat je ook na ongeveer 14 dagen een test kan doen. De mijne valt 10 dagen voor mijn NOD. Dat is al krap. Met een eisprong 7 dagen voor je NOD is het al moeilijk zwanger raken laat staan van voorvocht. Een eitje kan binnen 7 dagen vaak niet de weg van de eileider naar de baarmoeder vinden en nestelen. Het is erg kort om hormonen aan te maken zodat je lichaam het dan niet al wegvaagt met een menstruatie. Je zou nu dus ook niet kunnen testen 8 dagen na je eisprong. Kortom niets is onmogelijk maar ik acht de kans 7 dagen voor je NOD met voorvocht uitermate klein...
Ligt aan je cyclus of je acht dagen voor je NOD zwanger zou kunnen raken. Overigens kun je wél zwanger raken van voorvocht dus 'voor het zingen de kerk uit' in het vervolg maar niet meer doen.
Eens! Hoe lang zijn je cyclussen normaal trouwens? Kun je ons zeggen hoe lang je laatste 4 cyclussen waren?
Die kans is heeeeel klein hoor. In voorvocht zit ondanks dat veel mensen dat denken niet genoeg spermacellen om je te bevruchten. Tenzij je het twee keer achter elkaar doet, en hij in de tussentijd niet naar de wc is gegaan en er dus nog wat is overgebleven. Of dat hij zelf niet erg bewust door heeft wanneer hij klaar komt. Wij hebben 2 jaar voor het zingen de kerk uit gedaan, nooit zwanger geraakt. En 1 keer de eerste maand zwanger en twee keer in de tweede maand. Dus geloof niet dat het toeval was dat ik niet zwanger raakte.
Dank jullie wel voor de reacties, ik ben 4 maanden geleden met de pil gestopt omdat ik geen relatie meer had en ja het is niet zo slim van mij om het dan op zn manier onveilig te doen.. maar ik ben nu nog steeds ongesteld en maak me nu wel zorgen..Zou ik al een test kunnen doen of is dat te vroeg?
Je zou het kunnen proberen. Maar als je zwanger bent geraakt van de gemeenschap 10 dagen geleden, zou de innesteling ongeveer 9 á 8 dagen geleden zijn geweest en is een test niet heel betrouwbaar. Ik testte bij mijn zoontje 10 dagen na eisprong heel licht positief en bij deze zwangerschap ook, maar dat was echt heel licht. Er zijn overigens ook mensen die pas na 14 dagen of meer positief testen, dus dat verschilt per persoon. Je hebt niet toch al een keer eerder gemeenschap gehad zonder bescherming? En heb je verder wel hiervoor een regelmatig cyclus gehad de afgelopen 4 maanden?
Ik heb pas 2 menstruaties gehad na het stoppen van de pil en die waren gewoon op tijd, 29 en 31 dagen. Ik heb vandaag een test gedaan maar die was negatief..Ik ben nog steeds af en toe misselijk en heb 1 dag buikpijn, rugpijn gehad maar dat is al weer weg. Maar het zo dus betekenen dat ik 14 dagen na de innesteling zou kunnen testen? Want ik ben nu al 6-7 dagen over tijd.. Als ik 14 dagen na de innesteling kan testen zou dat dus pas zondag zijn.. Ik zeg nu de hele tijd tegen mezelf dat het haast onmogelijk kan zijn omdat jullie zeggen dat het niet snel kan gebeuren van voorvocht en het laat in mijn cyclus is gebeurd maar wil gewoon zekerheid..
hanna1 heeft toch dit topic gemaakt? en cherry1 zegt bedankt voor de reacties. het kan aanmij liggen of ik begrijp het even niet. of ze heeft 2 accounts maar over de vraag zelf ik denk dat je niet zwanger kan zijn als je alleen 7 dagen voor NOD geklust heb,. tenzij je ei later is (sinds ik gestopt ben met de pil worden ze elke ronde langer dus later ei) dan kan het wel maar is het te vroeg voor een test 14 dagen na de seks moet je even een testje doen!