Kindje 2 weken voor op groei : zwangerschapssuiker??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ly1, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    #1 Ly1, 30 nov 2012
    Laatst bewerkt: 30 nov 2012
    Hallo dames,

Heb vandaag mijn controle bij de VK geweest, mijn kindje werd nu geschat op 2 weken voorlopen op groei. Ik heb over 2 weken een echo om te kijken of het ook een te zwaar kindje is... En heb dus ook te horen gekregen dat het kan zijn dat het zwangerschapsdiabetes is, waardoor je kindje voor loopt op groei....

Heeft 1 van jullie ook een kindje gehad dat voorliep op groei maar je geen diabetes had??

Liefs

2. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Mijne is ook groot, met 36 weken liep hij al 4 weken voor.. Maar heb geen diabetes gelukkig.

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ooh fijn dat doet me goed!

Voel jij je verder goed?

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ja hoor, hier nog eentje. :)

Mij hebben ze in m'n vorige zwangerschap verdacht van suiker maar uiteindelijk bleek daar niet zoveel aan de hand te zijn.
    Mijn zoontje was 4100 gram bij 41 weken dus wel flink.

Nu ben ik weer zwanger en ons meisje loopt ook behoorlijk voor.
    En deze keer hebben ze me echt lek geprikt en heel veel dagcurves laten doen etc etc en niets aan de hand met de suiker hoor. :)

De een maakt nu eenmaal grote kindjes en de ander kleintjes....we zijn toch ook niet allemaal even lang/dik/dun?

Maar ik snap wel dat ze je even willen checken; dat is gewoon standaard procedure als een kindje flink voorloopt!

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Fijn dat stel me erg gerust dames!

6. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Jahoor, alleen mag hij nu wel geboren worden hahaha

7. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hahaha, de allerlaatste loodjes zijn het allerzwaarst he! Heel veel succes en geniet er lekker van!

8. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    hier ook. grote kinderen, geen zwangerschapsdiabetes.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier bij beide dames voor in de groei en beide keren geen zwangerschapssuiker (wel meerdere malen voor getest, maar steeds negatief)
    Oudste was bij 40+3 4700 gram en 56 cm! Geboren met semispoedkeizersnee.
    Jongste is daarom bij 38+3 gehaald met geplande ks en was toen alsnog 3910 gram en 52 cm....

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook een flink kindje, maar ben nooit getest, achteraf vond de gyn dat gek aangezien uit alle echo's bleek dat het een groot kind was. Maar ja, vk vond 't juist een heel gemiddeld kind, die vertrouwde meer op haar handen dan op de echo's ;)

11. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Zal ik eens wat vertellen: ik heb zwangerschapssuiker en kind loopt prima met de lijntjes mee. Heel keurig en zelf groei ik ook niet tot nu toe 7 kilo. Dus het zegt volgens mij ook niet veel.

Deel Deze Pagina