geel slijmpropje, teken van een miskraam?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jolanda, Apr 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Mirjam, en Japke

Daar ben ik weer.
    Ik heb vanmorgen een geel slijmpropje verloren.
    ( de vorige keer kreeg ik een miskraam na een rose slijmprop te zijn verloren).
    Nu ben ik bang dat dit ook weer een begin is.
    Ik heb steken in mijn liezen, en dan vrij laag in de liezen.
    Is dit een teken dat het misgaat?

Voel me behoorljik onzeker, omdat ik niet veel kwaaltjes heb.
    Ik weet dat dat niet hoeft, maar ik was bij onze dochter o zo ziek.
    En nu heb ik alleen maar behoefte om gezond te eten, een beetje pijnlijke borsten maar niks niet gezwollen ofzo.
    En duizelig, mijn bloeddruk was van de week 80/47, volgens mij is dat wel erg laag?

Nouja het enig wat ik me echt afvraag is of dat zo'n verlies van dat gele slijmpropje een voorbode is van een miskraam?

Dank je wel voor het lezen van mijn vraag ( ik blijf bezig volgens mij :( )

Liefs Jolanda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jolanda,

ik kan me voorstellen dat dit je onzeker maakt, na wat je de vorige keer hebt meegemaakt. Het verliezen van een propje slijm geeft echter geen informatie over het wel of niet krijgen van een miskraam. Ook je zwangerschapssymtomen niet. Je zult dus moeten afwachten helaas....
    Alleen als je echt krampende buikpijn krijgt met helderrood bloedverlies, dan heb je grote kans op een miskraam.
    Dat je duizelig bent kan ik me voorstellen bij zo'n lage bloeddruk, die is inderdaad wel heel laag. Daar kun je niets aan doen. Eet regelmatig, vooral iets zouts als je je slap of duizelig voelt.
    Ik hoop echt voor je dat het goed blijft gaan, veel sterkte, toch weer spannend nu he?

Mirjam

3. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja best wel spannend ja.
    Ik was al onzeker ( normaal ben ik eigenlijk helemaal niet zo) maar door dat propje schrok ik helemaal.

Ik heb voor morgen een afspraak staan bij de ha, zodat hij iig weet dat ik zwanger ben, en dan vertellen over die duizeligheid.
    Ik knap namelijk helemaal niet op van zout ...of zoet.
    En tis af en toe zo erg dat ik vlekken voor mijn ogen krijg en bijna omval.
    Nou heb ik dat er natuurlijk wel voor over, zolang alles maar goed is.

Ik zou afwachten, meer kan ik inderdaad toch niet doen, tot nu toe nog geen buikkrampen of bloedverlies gelukkig.
    Wel een zeurend gevoel in mijn onderrug.

Ik zou je op de hoogte houden.
    En bedank voor je antwoord!

Liefs Jolanda

Share This Page