Bloedsuikerspiegel te hoog vroeg in de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Willemijntje19, 2 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ah ok! Heb ooit in 2015 een meter aangeschaft, omdat ik vroeger altijd veel last had van juist te lage suikers. Heb de meter toen soms gebruikt om daar een duidelijk beeld van te krijgen. Daarna heeft hij jarenlang ongebruikt in de last gelegen. Wel heb ik nieuwe strips aangeschaft, want hoorde dat deze een houdbaarheidsdatum hebben. Ik ga denk ik maar een nieuwe aanschaffen.
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Zou dat niet doen die krijg je sowieso als het te hoog blijkt. En tegenwoordig heb je hele handige met een app die ze dan op afstand uit kunnen lezen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Oh ok, dan wacht ik daar idd nog even mee. Ben echt een leek op dit gebied.
    Kan een “gezond” persoon trouwens ook zomaar een waarde van 14,9 hebben? Bijv na het eten van chocola? Mijn vk noemde mijn waarde iets als “ het is maar een moment opname” alsof het incidenteel kan zijn geweest. Weet iemand dat?
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Eigenlijk niet. Ja het is een momentopname omdat ze het maar 1 keer heeft gemeten. Maar is wel een indicatie dat de kans groot is dat het niet toevallig zo hoog is. Ze bedoeld meer dat er nog geen conclusie aan verbonden kan worden en dat aanvullend onderzoek nodig is.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dank je! Ik had namelijk wel net een mini bounty gegeten voordat ik naar de vk ging. Daarna nog een stuk gefietst naar de praktijk. Ik at dat omdat ik dacht dat het zou helpen tegen mijn misselijkheid. Zo fout eigenlijk. Nu eet ik die ook niet meer.
     
  6. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    14.9 Krijg je met een gezonde glucosestofwisseling niet. Je lichaam grijpt dan in door meer insuline aan te maken en werkt dat op tijd weg. Al drink je een halve liter cola en eet je er een BigMac bij, dan hoort je lichaam daar gewoon op te reageren en die suikers weg te werken.

    Je thuis gemeten waardes zijn inderdaad ook wat verhoogd.

    Had je overigens wel je handen steeds goed gewassen? Als je net bounty of een appel ofzo in je handen gehad hebt en dan gaat meten kan je vals hoge uitslagen krijgen ;)

    Ik ben ook veel aan het meten afgelopen dagen en heb gemerkt dat ik met de juiste voeding echt prima waardes hou. Maar eet ik 2 snoepjes dan zit ik op 9.8...
    Dus gezond etenvolkoren, havermout, boekweit-baksels, veel vezels en gewoon geen "witte producten" en geen suikers (ook geen natuurlijke suikers...). En dan blijven mijn bloedsuikers allemaal <6. Nu ik daar goed op let voel ik me ook stukken beter, veel minder moodswings en after dinner dips.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je heldere uitleg en tips! Het kan inderdaad maar zo zijn, dat ik misschien nog bounty aan mijn vingers had zitten, al heb ik wel een soort handenwas-tic en was ik vaak even vlug mijn handen als ik de deur uit ga. Dus ik twijfel.

    Moodswings heb ik heel erg en vooral idd na het eten van snelle suikers en witmeel producten. Ik ga er ook maar flink op letten en gouw weer nieuwe test strips bestellen, want die zijn op. Fijn te horen dat jij het met gezond eten onder de 6 kunt houden! Goed zeg! Fijne avond nog :)
     
  8. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Hoe is het nu met de suikers? :)
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Lief dat je ernaar vraagt! Gek genoeg was de uitslag van de OGTT goed, heel fijn natuurlijk, wel vreemd dat ze in het begin zo hoog waren.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Fijn! Gaan ze het nog een keer herhalen?

    Ik moet nog even wachten wat de 30 weken echo zegt, bij 24 weken was mijn nuchter waarde zo laag dat ze wouden afwachten. 27 weken echo gaf wat onbetrouwbare metingen dus willen ze nog 1 echo afwachten om te kijken of ik ook suikertest moet doen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  11. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Nou, wat gek zeg!
    Alhoewel, bij mijn tweede zoon ook pas met net geen 34 weken een afwijkende OGTT, terwijl ik thuis al vanaf 9 weken afwijkende waardes prikte en dus een dieet aanhield. Bij de oudste ook al suiker, toen geen idee wanneer het ontwikkeld is, maar bij hem testten ze met een glucose dagcurve (nuchter, 2 uur na ontbijt en 2 uur na de lunch in het zh komen bloedprikken).

    Wel heel fijn natuurlijk! Bij de OGTT krijg je echt een overdosis aan suiker binnen en als dat goed verwerkt wordt door je lichaam is dag wel een goed teken!

    Deze derde zwangerschap overigens keurige waardes en 1e OGTT met 16 weken was prima. Moet nu vanaf week 24 om de 4 weken komen testen.

    Prik je thuis nog? En moet je verderop in de zwangerschap nog testen, of was dit het? Gek hè, hoe je lijf dan blijkbaar op hormonen reageert!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  12. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Sorry voor de late reactie reactie! Heb afgelopen maandag gehoord dat ze het mrt 26 weken toch nog willen herhalen. Ben benieuwd. Hoe gaat t met jou?
     
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Sorry voor de late reactie. Ja, vind het best gek dat de waardes in het begin zo hoog waren en bij de ogtt echt heel prima. Wel willen ze het met 26 weken nog eens doen. Ik prik thuis momenteel even niet meer, want heel stom, mijn strips zijn op en heb simpelweg gewoon nog geen nieuwe besteld, maar wil dit wel weer gaan oppakken.

    Fijn dat jou ogtt ook goed was met 16 weken! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan!
     

Deel Deze Pagina