Bloedsuikerwaarde...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ccwomen, Sep 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Zijn er hier ook mama's van kindjes met suikerziekte?
    Of iemand die verstand heeft van waardes van de bloedsuiker?!
    Mijn zoontje is vanmiddag bij de ha om 15.30 geprikt op suiker en zijn waarde was 6,6....
    Ze ging ervan uit dat hij ''gewoon''gegeten had tussen de middag...
    Niet dus en dit vertelde ik ook!
    Hij heeft vanmorgen om 7.30 een papfles op (170 melk en bambix meergranen)
    Op de creche wilde hij niks eten en heeft 1 slokje op van zijn pakje wicky...
    Toen ik hem ging halen heeft hij zijn pakje leeg gedronken...
    Verde heeft hij 2 paprika chippies gegeten en verder niks meer!
    Dus hij is niet echt nuchter, maar het is dus niet dat hij echt gegeten heeft, is de bloedsuikerwaarde dan wel goed ??? 6.6 ?
    Want nuchter moet hij onder de 6 zijn!
    En had dus ergens gelezen dat 6.6 wel te hoog is, maar weet dus niet zo goed hoe dat dan in het geval van mijn zoontje werkt!
    Hoop dat iemand mij antwoord kan geven!!

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoe laat heeft hij dat laatste gedronken en gegeten?
    Neem aan dat je binnenkort naar de kinderarts gaat om dit te bespreken?
    Verder heb ik er bij kinderen geen verstand van.
    Hopelijk is het gewoon goed.

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Heeft om 12.00 voor t laatst wat gedronken en toen hij uit bed kwam 1 slok drinken en verder niks..
    Nou als hij na het weekend nog steeds hangerig is futloos is dan moet ik de ha bellen en word ik doorgestuurd naar een ka!
    Maar was erg benieuwd of anderen dit herkennen?!
    En of ik me onnodig zorgen maak... Ondanks dat de ha Zei dat t goed was!

4. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Als hij van een Wicky heeft gedronken, dat spul is mierzoet dus dan zou het goed kunnen. Hij is in ieder geval niet nuchter geweest, een nuchtere bloedsuiker bepaal je direct na het opstaan en voor het ontbijt, dus dat kan al nooit in de middag worden afgenomen.
    6,6 is gewoon een goede waarde voor overdag, ook al zijn er weinig eetmomenten geweest.

5. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ALs hij die wicky opheeft nadat jij hem hebt opgehaald dan zat er tussen ophalen en artsbezoek niet zo veel tijd toch? Wicky is een suikerhoudend sapje wat verklaren kan dat zijn suiker iets hoger is dan je nuchter zou verwachten.
    Echter wat hierboven ook gezegd word, nuchter is idd sochtends vroeg na de nacht slapen zonder ontbijt ! En alle andere metingen zijn altijd niet nuchter...

6. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Die waarde is voor overdag wel goed hoor.
    En idd nuchter is: direct na het opstaan voor het ontbijt.
    (ps ben zelf diabeet)

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Dat is een prima waarde hoor, mijn neefje heeft het en als hij voor de grap iemand anders wil prikken die niet ziek is zit iedereen bijna rond de 6,8!!

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Oké bedankt! Stelt me een stuk meer gerust!!
    Hij is de laatste tijd zo anders als anders, er is gister bloes geprikt bij hem omdat hij al 4 weken niet lekker is, dan weer ineens hoge koorts en ineens ia t weer weg, drinkt heel veel heeft overvolle plasluiers en eet heel slecht, vaak hele dagen niks dus vandaar dat hij op alles gecheckt is!
    Ook heeft hij sinds 2 weken een brilletje want met 1 oogje Iet hij heel slecht...
    Dus wat wat symptomen die ik vaker bij suikerziekte heb gehoord...
    Maar ben iig een stuk gerustgestelder! Bedankt!!

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zag dat de andere er al antwoord op geven.

In wicky zit zo veel suiker(koolhydraten) dat zijn 6.6 een normale waarden is. Heb ook suikerziekte.

Wat ik begrepen hebt en wel eens gelezen hebt. Is als je kind suiker zou hebben ze veel zieker zijn. Sneller dan je voormogelijk houd.

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ons manneke hebben ze om zelfde reden ook gecheckt maar niks loos. ook veel drinken en dus konstant doorgelekt vooral snachts hij dronk zo 2 a 3 liter per dag (gewoon meer dan iikzelf) weinig eten. de eerste keer was moment opname en had ie wat hogere suikerwaarde. maar om het vast te stellen is wel meer nodig. hebben zelf nog paark eer gedaan , me pa heeft apparaat, en niks aan de hand. toen heeft ie een tijdje goed gegeten ed. en n u weer andersom.
    ze gaan dan waarschijnlijk ook nog urine check bij hem doen. daar kunnen ze ook veel in zien.

hopen dat je doorgesturd word en je eindelijk maar weet wie wat waar want dis is jjah ook niks zo,.

11. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Heb alleen met een vriendin meegemaakt dat haar zoontje met spoed was opgenomen ze er achter kwamen dat hij suikerziekte had omdat zijn suiker op schrik niet 80!! zat. Heeft toen een week op de ic gelegen.
    Hoop dat er niks aan de hand is!

groetjes Ylona

Share This Page