Wanneer geen romper meer?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Barocky, Sep 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barocky

Barocky Actief lid

Apr 27, 2009
    160
    0
    0
    Wanneer ga je eigenlijk over op het gebruik van een (evt. hempje) en een onderbroekje? Is dat vanaf dat ze zindelijk zijn?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik deed dat op het moment dat we gingen oefenen met op de wc plassen. Hij was nog lang niet zindelijk dus, maar wel aan het oefenen.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Vanaf dat dochter zindelijk was (was hier met 2j2mnd in 1 ochtend zover, heel snel dus). Hier was mooi ondergoed (hello kitty) de beloning voor het zindelijk zijn. Het oefenen (de 1ste dag dus, had ook niet verwacht dat het meteen klaar zou zijn) deden we met saai wit ondergoed van zeeman en hema.
    Bij de meeste kinderen duurt de fase tussen oefenen en echt zindelijk zijn langer en ik zou dan al ondergoed aan doen, want oefenen met een romper is echt niet handig!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf het moment dat we gingen voor zindelijkheid (23 maanden). Rompers zijn dan onhandig. Zoonlief was zindelijk voor zijn 2e verjaardag. Dat ging lekker vlot

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook vanaf dat Milan zindelijk was, zo rond z'n tweede verjaardag. Dan zijn rompers niet meer handig. Maar daarvoor vond ik het nog wel fijn, sowieso in de winter, omdat z'n buik dan altijd bedekt bleef, dat is toch een stuk warmer.

6. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

Jul 14, 2011
    399
    0
    0
    Mijn zoontje is nog niet zo oud maar...hier de planning na de winter enz.Dan als het lekker weer begint te worden dan gaat hij in de ondergoed enz.Dus hiervanaf 1 1/2 jaar oud dus.
    En zinderlijkheid......kan ik dan ook ermee beginnen.Eens zien wat hij ervan vindt.En hij kna dan gewoon lekker buiten in d tuin spelen met zijn "ongelukjes" die dan gebeuren bijv.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier draagd de jongste
    allebeide nog dit omdat maat 98/104 rompertjes (van de hema) te klein zijn dus vaak hemd en onderbroek aan

de oudste heeft deze maat niet eens gehaald ging met 92 ondergoed
    met oefenen droog te worden dit gedaan en vond heet ook erg stoer

8. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    vanaf eerste keer op po plassen en poepen. rompers zijn dan niet handig. sinds 3 weekjes.

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,260
    1,024
    113
    Zuid-Holland
    ik had als grootste maat 86/92 van rompers, toen deze te klein werden en het voorjaar brak aan zijn we overgegaan op onderbroekjes en hempjes. en nee, ze is nog niet zindelijk.

10. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    dochter ging rond 2jr in hemdje en broekje de kleinste maatjes want ze was nog maar klein ( nog steeds een ukkie) toen gingen we af ent oe op t potje en een romper is echt niet prettig dan.
    Mijn zoontje heeft vanaf 1,5 ofzo een hemdje en broekje. Hij gaat af en toe op t potje ( nog lang niet zindelijk hoor) maar vind het wel makkelijk.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier omdat het zomer werd, en ik hem niet 2 lagen bovenkleding wilde aandoen (shirt en romper).. En zo heb ik geen nieuwe rompers meer gekocht, omdat ik dacht dat hij misschien ook nog wel zindelijk ging worden.. Nou werd hij pas zindelijk bij 3,5. Maar vanaf zo'n 2 jaar dus romper-loos..

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    hier wel een luier maar geen romper/ondergoed. Ik trek eerder een t-shirt met vest aan dan een hempje eronder. Straks in de winter is het weer nodig en dan ondergoed. Hier tussen 1,5-2 jr geen romper meer.

13. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hier romperloos sinds we gingen oefenen met zindelijk worden. Nu draagt hij 's nachts nog wel eens een romper, omdat dat zijn buik en rug niet bloot liggen en hij heeft 's nachts nog een luier om. De grootste maat rompers past nog mooi, en 's nachts vind ik ze toch wel ideaal ;)

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Hier ook omdat het zomer werd en ik haar geen twee lagen bovenkleding wilde aandoen. Ik had (en heb) nog wel wat rompers voor de koude dagen, maar verder onderbroeken en hemden. Vanaf een jaar of twee dus gedeeltelijk over op ondergoed en nog gedeeltelijk rompers. De winter hoop ik nog door te komen met de rompers die ik nog heb liggen, kan als ze niet te hard groeit, daarna gaan ze zeker niet meer passen.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Vanaf t voorjaar. Ben toen ook serieus begonnen met zindelijkheid.
    Als je nog niet van plan bent te beginnen met zindelijkheid, zou ik voor de winter nog gewoon lekker rompers doen!

16. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    ben wel met zindelijkheid begonnen, af en toe op eht potje om te oefenen, Maar gebruik nog gewoon romper hoor! Vind ze veel makkelijker dan los ondergoed. Als ze op het potje zit, klip ik de sluiting aan haar zijkant dicht. truukje van het kdv!

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Dat heb ik vanaf 1,5 ook zo gedaan, toen ze af en toe een plasje deed.
    Maar toen ze 'echt' zindelijk begon te worden, 100 miniplasjes per dag en zelf broek naar beneden, is een romper niet meer zo handig ;)

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo... eenmaal aan hemd en onderbroekje gewend, zijn we daar maar bij gebleven...

19. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    hier al heel lang geen rompertjes meer...mn ukkie is bijna 2...

Ze lekte erg vaak door snachts...en ondanks dat de rompers echt niet strak zitten, zat ze steeds helemaal onder en koud :(

Nu geen romper meer, en gaat goed :D

Share This Page