hallo, ik ben hier nieuw, heb al wel een aantal keren hier een aantal dingen gelezen. ik heb al vanaf mijn 14e een ruime d cup nu heb ik afgelopen week een bh gekocht en dat is een e cup, in de winkel zat ie lekker nu is het alsof mijn borsten eruit puilen. Ook doen ze erg zeer vooral de tepels en lopen er enorme blauwe aders over mijn borsten, ik wordt er gek van de bh zit echt niet lekker maar dat zitten ze allemaal niet meer. ik zelf heb een spiraaltje dus de kans dat je zwanger bent is erg klein, ik heb 2,5 weken geleden een test gedaan en was op de test niet zwanger, ik ben bij de ha geweest en die deed wat testjes ik wilde op zwangerschap deed ze het op soa's heel fijn zo'n huisarts. ook ben ik heel af en toe ongi maar met een spiraal weet je het maar nooit, is meer roze achtige slijm dan bloed en ophouden van plassen lukt al helemaal niet meer. nu ben ik dus wel aan het aankomen en dan mijn enorme pijnlijke borsten, zou er dan een kans kunnen zijn? wat denken jullie? alvast bedankt voor de reacties
wat voor'n spiraaltje heb je? een gewone koper spiraal of een mirena (hormoon) toen ik de mirena spiraal had kwam ik ook behoorlijk aan in vrij korte tijd, maar was niet zwanger. Voor mij was dit een rede om naar een ander anticonceptie te gaan kijken.. A.
ik heb het hormoonspiraaltje, ik heb hem nu anderhalf jaar en vond het altijd lekker gaan, totdat ik sinds ruim 2 maanden erge zere borsten kreeg en ze nu ruim een cup maat zijn gegroeid. ik weet dat de kans dat je zwanger raakt met een spiraaltje vrij klein is maar het kom t welleens voor. ik heb altijd microgynon 30 gehad maar op het laatst was die niet geschikt voor me is al eerder voorgekomen toen kreeg ik de 50 en heb in een jaar tijd drie verschillende pillen gehad die ook niet goed voor me waren dus ben ik aan het spiraaltje gegaan.
hallo ik zelf heb ook een jaar lang een spiraaltje gedragen, alleen die zonder hormoon... de kans dat je zwanger raakt met een spiraaltje is vrijwel nihil. en zeker van de spiraal met hormoon.. het spiraaltje geeft dagelijks een hoeveelheid hormoon af in je baarmoeder waardoor er geen eitje rijpt. mocht het wel voorkomen en wordt dat eitje dan bevrucht dan kan dat vrijwel niet innestelen doordat er krammetjes in je baarmoeder zitten en die zorgen ervoor dat je baarmoederslijmvlies niet kan groeien en omdat het spiraaltje beweegd raakt het slijmvlies ok geirriteerd. daar komt ook nog eens bij dat er een niet lichaamseigen object zich in de baarmoeder bevind en daardoor geeft je lichaam een signaal af dat het eitje niet kan innestellen. al deze factoren maken het dus bijzonder moeilijk om zwanger te raken. ik ga er dus vanuit dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je zwanger bent. wat moedergans al zei, het kan ook liggen aan de homonen zelf dat je aan bent gekomen. misschien een erden om even bij je huisarts langs te gaan. iedergeval heel veel succes leifs dionne