Sinds een paar dagen valt het me op dat mijn dochter op haar tong kauwt. Het ziet eruit als een puber die populair met open mond op kauwgom kauwt. Herkent iemand dit? Is het een voorbode van iets? Is het een vraag om voedsel? Heb al iets gezien van de Rapley methode over de window of opportunity........ is dit het?
Je moet opletten dat ze haar melk niet aan het 'herkouwen' is, want dat wijst weer op voeding die terug uit de maag naar boven komt. Doet ze soms ook slikken zonder dat er iets in haar mond zit?
Mijn kleine is 5 maanden en doet dit ook al een tijdje, heeft denk ik met de ontwikkeling van de mond te maken. gr angel
Ik zou zeggen misschien iets van tandjes, dus gek in haar mond dat ze daarom zo doet. En anders idd wat al gezegd is, gewoon de ontwikkeling van de kleine.
Nee hoor, was hier ook zo. Straks begint ze er geluidjes bij te maken en dan heb je het begin van de 'dadadada'!
ik heb ook wel gehoord dat als kinderen je na gaan doen met kauwen en het eten uit je mond gaan kijken, dat het dan tijd is voor vaste voeding. sinds mijn mannetje aan de potjes is wil hij alles hebben wat mama of papa ook eet. en kijkt je dan ook heel irritant strak aan. hahaha
Dat is omdat het nieuw en interessant is, een baby weet niet wat vast voedsel is en kent het niet dus dat het dat zou betekenen zou ik echt heel vreemd vinden. Als je gaat stofzuigen volgt je baby toch ook, betekent dit dan ook dat je beebs klaar is om te gaan stofzuigen? Rare voorbeeld maar kon er zo gauw geen 1 vinden hahaha.
Oh en vergeet niet dat rare geval in het mondje genaamd de tong, kan zijn dat een baby dat inene ontdekt heeft en daarom kauwbewegingen maakt?
Mijn mannetje begon met 2,5 maand al op zijn tong te kauwen en doet dat nog steeds Geen idee waarom hij het doet; het lijkt erop dat ie het gewoon leuk vindt. Het wordt nl niet minder als ik 'm eten heb gegeven of een speen ofzo. Zal wel zijn dat ie zijn mondspieren oefent om te gaan praten (over een heeeeeeeeeele tijd, haha)