Bloedtest gevoeliger dan zwangerschapstest ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ram81, 29 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ram81

Ram81 Lid

22 nov 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor ik mijn vraag stel wil ik eerst mijn situatie toelichten.

4 september ben ik gestopt met de pil.
    Op 18 oktober ben ik toen weer voor het eerst ongesteld geworden (gewoon 5 dagen).

22 september dacht ik dat ik weer ongesteld werd. Echter nu duurde het maar 3 dagen.
    Ik heb een zwangerschapstest gedaan deze was negatief.

Nu heb ik op Google gezocht naar onderwerpen zwanger en ongesteld, ik las dat je dan wel bloed kunt verliezen op de momenten dat je normaal ongesteld zou zijn of dat het een innestelingsbloeding kan zijn.

Ik heb de laatste weken meer last van vermoeidheid en verstopping.
    De afgelopen week had ik geen last meer van verstopping.
    Op mijn borsten zie ik blauwe aders lopen en op mijn heupen zitten rode striemen.
    Verder heb ik aan het einde van de dag een drukkend gevoel onder in mijn buik.

Vanochtend heb ik weer een zwangerschapstest gedaan deze was weer negatief.

Nu is mijn vraag is een bloedtest gevoeliger dan een zwangerschapstest om een zwangerschap vast te stellen.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi ram81,

Ja een bloedtest is betrouwbaarder, maar ik denk nie t dat je zwanger bent je hebt twee testen gedaan en deze waren negatief. Je bent nog maar net gestopt met de pil en dan is het normaal dat je cyclus nog niet direct is zoals gewend dit kan soms wel een jaar duren! Ik wil je adviseren om je volgende menstruatie af te wachten als je menstruatie uitblijft kan je een test doen. Indien je vloeit is dat je menstruatie.

Imke

Deel Deze Pagina