Cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus of kunstmatige cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cvdv87, 18 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Hi,

Ik zit erg in twijfel wat ik aankomende cyclus moet gaan doen; nogmaals een tp in natuurlijke cyclus of kiezen voor een tp in kunstmatige cyclus.
    In december heb ik een punctie gehad en sindsdien is mijn cyclus wat verstoord/langer. Ik heb nu een 5 daagse cryo teruggeplaatst gekregen waarvan ik zondag 20-3 mag testen . Eigenlijk weet ik al dat deze ronde niet gelukt is; 10
    Dpo witte test. En heb nu gevoel ongi te worden.
    Ik zit mega in twijfel of ik nog 1 ronde natuurlijk ga doen of dat ik
    Kunstmatige cyclus wil. Wat zijn jullie ervaringen ?
    ( het enige wat mij tegenhoudt is het langdurige gebruik van utro, ivm bijwerkingen)

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik heb alleen maar ervaring met kunstmatige cyclus en zou ook niet anders willen. Maar ik heb ook een korte luteale fase, dus artsen raden het bij mij ook aan. Ik vind het prettig om niet van mijn eigen (verstoorde) hormonen afhankelijk te zijn en dat de timing van de terugplaatsing gewoon goed is. Nadeel is idd wel de hormonen, ik reageer vooral wisselend op de progynova. Van de utro minder last. Succes met je beslissing.

cvdv87 vindt dit leuk.
  3. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Ik heb terugplaatsingen gehad in zowel natuurlijk als kunstmatig. In mijn natuurlijke cyclus werd mijn lf wel ondersteund mbv pregnyl en kreeg ik 10.000 EH voor de timing.
    We zijn verminderd vruchtbaar vanwege endometriose, ik vond uiteindelijk de natuurlijke cyclus prettiger aanvoelen dan kunstmatig. Mede ook doordat áls een cryo niet goed zou ontdooien dat we nog een (weliswaar hele kleine) kans via de natuurlijke weg zouden hebben. Maar dat was puur gevoelsmatig, want helaas na jaren geen 1 keer spontaan zwanger meer geweest.

cvdv87 vindt dit leuk.
  4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Hier alleen bij verse terugplaatsing ondersteuning gehad van Utro, maar logisch ivm punctie. Omdat ik een regelmatige cyclus heb van mezelf was kunstmatige cyclus niet nodig, maar wel opvolging dmv echo's en Ovitrelle. Ik had hier volledige keuze in en vond de echo's fijn ipv ovulatietesten en eventuele stress. Hier had ik in totaal zes terugplaatsingen nodig eer ik blijvend zwanger raakte. Wens je veel succes en hoop dat je snel zwanger bent!

cvdv87 vindt dit leuk.
  5. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Afgelopen maand hebben ze bij mij ook opvolging gedaan dmv echo’s en ovitrelle voor eisprong. Vond ik ook veel fijner dan de onzekerheid van ovulatietesten.
    Ik neig er naar deze maand nog 1x in natuurlijke cyclus te doen en dan hopen dat mijn cyclus weer als normaal is .. bedankt voor je antwoord!

Splitijsje vindt dit leuk.
  6. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Zo had ik het niet eens bekeken, de “extra” kans in natuurlijke cyclus (hoe klein die ook is)…

anoniem02 vindt dit leuk.
  7. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Wens je heel veel succes met de cryo, hopelijk mag het snel raak zijn!

8. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Dankjewel :)

9. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    De eerste keer mocht ik kiezen en koos ik voor de natuurlijke cyclus en sindsdien alleen maar tp's gehad in natuurlijke cyclus, zonder ondersteuning van ovitrelle of pregnyl. Vond dat super fijn. Geen extra hormonen, helemaal niks. Opgevolgd door echo's en ovulatietesten.

Deel Deze Pagina