Moet dit echt ff kwijt hoor. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik een cryoterugplaatsing gehad in het buitenland. Vandaag zit ik 2 weken na 'eisprong en moet ik een bloedtest doen. Ik heb zondag en vanmorgen zelf al getest en helaas, Omowit. Heb me er de afgelopen dagen al bij neergelegd dus het kwam vandaag niet als een verrassing. Zit ik dus bij de huisarts te vragen om die bloedtest, want dat wil Spanje nu eenmaal. Ik mag officieel van hun pas zaterdag thuis testen. Krijg ik te horen dat ik te vroeg ben geweest met testen. Dat je pas 3 weken na eisprong iets zinnigs erover kan zeggen.Dat de een nu eenmaal sneller hcg aanmaakt dan de ander. Voor de vorm liet hij me nu dan maar die bloedtest doen, maar beter had ik nog moeten wachten. M'n broek zakte er vanaf. Hoe kan hij nu dit zeggen? Hoe bedoel je, iemand blij maken met een dooie mus. Ik vind het gewoon schokkend, echt waar!
Nou ja, mijn moeder testte ook pas ruim 3 weken na eisprong positief d.m.v. een bloedtest (daarvoor meerdere malen negatief) maar dat lijkt mij meer uitzondering dan regel? En dan met die ultra gevoelige testen van tegenwoordig zou je toch denken dat je 2 weken na eisprong een redelijk betrouwbare resultaat mag verwachten. Vind het ook een beetje raar van je huisarts..
Vreemd inderdaad, dat zal heel soms vast wel eens voorkomen, maar om dan standaard iemand zo hoop te geven.. Wat rot van de witte testen meid.
Heel apart maar ook geen verstand van protocollen in andere landen. Wat ontzettend balen dat de test wit is
Hij zei letterlijk dat ik vandaag, op NOD, te vroeg getest heb. Die moet toch weer terug de schoolbanken in hoor. Het is toch slecht dat uitgerekend een huisarts zegt dat je pas 3 weken na eisprong kunt testen? Mijn test is negatief, Omowit, en om dan nog zulke valse hoop te geven vind ik echt triest. Er zullen vast gevallen zijn die laat positief testen, maar zijn praatje klopt gewoon niet
Meid ik snap helemaal jouw teleurstelling en boosheid. Inderdaad raar van die arts. Ik wil je even een dikke knuffel geven.
Hoe oud is je huisarts? Na zo'n opmerking zou ik me ook gaan afvragen of hij zich wel genoeg laat bijscholen. Andere verklaring zou kunnen zijn dat hij genoeg patienten in zijn praktijk heeft die zelf niet weten wanneer ze precies vruchtbaar zijn. Dus houdt hij dan een +3 weken aan en houdt er dan eventjes geen rekening mee dat jij wel precies weet hoe ver je bent in je cyclus.
Mijn huisarts wist niet eens dat je een zwangerschap kan aantonen met een bloedtest. Dat was bij m'n oudste dus 8,5 jaar geleden, misschien is inmiddels het kwartje gevallen..
Wellicht weet jou huisarts niet dat een reguliere cyclus 4 weken duurt en je dus op dag 28 al kan testen? Beetje knullig wel hoor van hem.
Ik vind het niet zo gek hoor. De huisarts zegt dat je 3 weken na je eisprong pas iets zinnigs kunt zeggen? Dat is toch ook waar? Als je tegen die tijd niet positief hebt getest, zal het wel geen doorgaande zwangerschap zijn. Dat Spanje en jij een bloedtest willen, gaat niets veranderen aan dat feit.
Uh? Je kunt toch al 2 weken na de eisprong een positieve test krijgen dus waarom zou dat nog niks zeggen? Die zwangerschapstesten zijn tegenwoordig zo goed, waarom zou je nog een week moeten wachten dan?
En ik wil geen bloedtest, want voor mij is het wel duidelijk. Ik doe dit in opdracht van Spanje. Voor mij is het nog een keer zout in een wonde strooien en erg confronterend om morgen weer slecht nieuws te krijgen. Ik had vandaag willen stoppen met die rukhormonen en het gewoon willen afsluiten. Maar in plaats daarvan moet ik van m'n huisarts aanhoren dat testen op NOD te vroeg is. Sorry hoor, maar wat een onzin.
Ten eerste heel rot dat je negatieve testen hebt. Maar ik begrijp wel wat je dokter bedoelt. Veel vrouwen weten niet exact wanneer hun eisprong is. Het is dan veel handiger om pas 3 weken na de vermoedelijke eisprong te testen omdat je dan zeker weet dat je wel/niet zwanger bent. Als je 2 weken na je vermoedelijke eisprong test, kan je mogelijks wel veelste vroeg zijn mocht je eisprong later geweest zijn. Echter is jouw situatie anders aangezien het hier gaat over een vruchtbaarheidsbehandeling. In jouw geval had de arts inderdaad niet mogen zeggen dat het pas over 3 weken iets zinnigs zegt aangezien jij een terugplaatsing gehad hebt en dus exact weet hoe je cyclus zit.
Ik vind het wel raar en ben het dus in tegenstelling tot anderen het volledig met TS eens. Het is namelijk een feit dat je met een bloedtest veel eerder kunt aantonen of je al dan niet zwanger bent dan met een urinetest! Bloedtesten kunnen al voor NOD gedaan worden. En nu wil die huisarts eigenlijk wachten tot ruim na NOD met het doen van een bloedtest?!? Dat is erg raar inderdaad! Temeer TS gezien haar vruchtbaarheidsbehandelingen dus weet wanneer haar eisprong geweest is. Of zou haar huisarts niet op de hoogte zijn van haar vruchtbaarheidsbehandelingen? Dat lijkt me toch ook stug? Of hij weet totaal niet hoe vruchtbaarheidsbehandelingen in zijn werk gaan. Kan ook natuurlijk.
Allereerst vind ik het heel vervelend voor je dat je test negatief is, maar ik snap het niet helemaal: Als je 12 mei de terugplaatsing hebt gehad dan is het nu toch pas 11 dagen na de eisprong? Of reken ik verkeerd?