Ik ben benieuwd naar ervaringen/verhalen over acupunctuur behandelingen i.v.m. een kinderwens. Wie heeft zelf acupunctuur behandelingen (evt. met kruidenthee) hiervoor ondergaan of ondergaat die nu? En heeft het effect? Zou het fijn vinden als je jouw ervaring wilt vertellen/delen. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Hoi, Ik heb gisteravond samen met mijn partner de eerste behandeling gehad. Ik ben dan ook nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen en lees eventjes mee. Groetjes Jo
Hallo, Ik ga al sinds vorig jaar december naar de acupuncturist! Het bevalt prima... Ben eerst met oud zeer aan het werk gegaan. Toen dit alles op de rit was heeft hij me positief beinvloed voor een evt zwangerschap! Heeft tot noch toe niks uit gehaal maar Als ik er vandaan kom heb ik enorm veel energie en heb het idee dat er geen hindernis of obstakel te veel is! succes! greetz Jolien
Hi meiden, bedankt voor jullie reactie (hai Jolien .... komen we elkaar weer tegen ) Mijn ervaring + wat achtergrond-informatie is als volgt: Mijn vriend en ik heb sinds 2005 een kinderwens. Ik ben 5x zwanger geweest, maar helaas alle 5 geëindigd in MA/MK. Heb 3 jaar in de MMM gezeten, maar moest stoppen, omdat het ZH niets meer wilden doen vanwege mijn leeftijd. Eerst dachten we dit was het dan, maar toch besloten om de kijken wat er nog 'spontaan' gebeurt. Nou iig tot nu toe nog niets . Wij hebben ruim anderhalf jaar druppeltjes geslikt van een homeopaat waar we 3x per jaar naar toe gingen, maar ook dat had geen resultaat. Nu dacht ik weer aan acupunctuur ..... deze tip kreeg ik toen ik in de MMM zat en heb toen gebeld, maar de acupuncturiste zei dat de kruidenthee die zij ook geeft niet tezamen kan met vruchtbaarheidsbehandelingen. Dus toen niet voor de acupunctuur gekozen. Eind 2010 dacht ik er weer aan. En gezien voor ons het einde van het proberen toch wel héél dichtbij komt, hebben we besloten om de acupunctuur te gaan doen, om niet later spijt te krijgen dat we dat nooit hebben geprobeerd. De acupuncturiste heeft voorgesteld om 3 maanden behandelingen en kruidenthee voor de kinderwens te proberen. Aangezien het het beste is om dit aaneengesloten te doen, starten we in mei, omdat wij in april op vakantie zijn. Aangezien ik nogal ben ingestort na de MMM en het niet uitkomen van de kinderwens en vele andere drukke en trieste gebeurtenissen, heb ik besloten om eerst acupunctuur behandelingen te ondergaan om in balans te komen. Ik heb nl. totaal geen puf en energie om iets te doen, al jaren niet eigenlijk en het wordt/werd allemaal maar erger. De eerste behandeling was in februari. Toen ik daar met de naaldjes lag werd ik opeens ONTZETTEND MOE. Echt niet normaal . Mijn vriend was de 1e keer meegegaan en stelde mij een vraag, maar ik had gewoon geen puf om te antwoorden. En ik voelde ook iets door mijn lichaam/hoofd trekken, kan het niet benoemen wat het nou precies was. Na de behandeling was ik enorm moe en helemaal leeg. Dit was normaal na de 1e behandeling zei de prik-mevrouw. De daarop volgende behandelingen heb ik ook wel vaak iets 'niet te benoemen' gevoeld, behalve de laatste keer. Ik heb wel het idee/gevoel dat ik nu wat energie begin te krijgen. Heb ook al diverse klussen in huis opgepakt. Wat dat betreft heeft het dus wel effect. Of het nou in mijn hoofd zit of dat de acupunctuur nou daadwerkelijk dit tot gevolg heeft weet ik niet, maar de energie en puf begint een klein beetje terug te komen. Ik zie minder erg tegen dingen op. Er worden nu ook wel wat naaldjes in mijn buik geprikt voor de kinderwens. Ik weet niet of dat meer wordt als ik straks volledig met de kinderwens-behandelingen ga starten. Dan ga ik iig ook kruidenthee drinken ..... ik geloof 3 weken per maand. Mijn vriend gaat ook naar zich laten kijken of hij evt. ook behandelingen moet ondergaan ..... zit hij opzich niet op te wachten, maar hij zal het zeker wel doen. Wat ik wel jammer vind, is dat de acupunctuur niet mijn luteale fase (fase tussen ei en ongi) kan verlengen (althans niet met speciale prikplekken). Die is nl. de laatste paar maanden echt te kort aan het worden. Jolien jij hebt dus goede ervaringen en je bent nu aardig in balans begrijp ik. Hoe gaat het bij jou in zijn werk? Jo1984 wat heeft de acupuncturist bij jou/jullie gedaan? Jullie hadden ongetwijfeld ook eerst een intake met allerlei vragen. Doen jullie het ook voor de kinderwens en zo ja, krijg jij dan ook kruidenthee? Nou ben erg benieuwd. Leuk dat jullie hebben gereageerd. En sorry voor mijn lange verhaal ..... ben niet zo goed in korte berichtjes Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
IS hij stelde ons allemaal vragen. Wilde ons ook persé samen zien/ spreken. Vroeg aan mij allerlei zaken over mijn menstruatiecyclus en algehele gezondheid en mijn man alleen over zijn gezondheid. Hierna werd ik als eerste 'behandeld'. Hij ging mijn pols voelen en heeft vier naalden gezet. Bij mij blijkt mijn levermeridiaan op te spelen, deze zit om het geslachtsorgaan heen, wat dus kan verklaren waarom we niet zwanger worden. Ik kreeg een naald bij mijn knie, in mijn middelvinger, bij mijn pols en in mijn buik. Dit tintelt een beetje. Over twee weken moet ik weer komen. Ik hoef geen kruidenthee te drinken, heb hem daar ook niet over gehoord, wat is dat dan? Mijn man werd als tweede behandeld, ook hij kreeg een aantal naalden Ik hoop maar dat het werkt, is iemand ook zwanger geworden na de acupunctuur? Liefs Jo
hallo,' leuk toch ervaringen delen! Doet mij ontzettend goed! Nu ik je hele verhaal lees denk ik omg. wat vervelend allemaal..En snap nu ook dat je je zwaar rot voelt. Ik heb de rollen om gedraaid toen mijn kinderwens echt begon te borrelen ben ik eerst naar de acupuncturist gestapt. Dit omdat een vriendin vrij snel zwanger raakte (en haar jaren tellen ook mee). Deze is helaas wel geeindigd in een MK... Maar ik zag dat ze heel veel energie kreeg en dat ze oud zeer ging verwerken om haar lichaam zo optimaal mog. een zwangerschap te kunnen laten ondergaan. Ik heb veel traumatische stress in mijn buik hangen..heel veel buik pijn! Ook veel woede enz. Ik heb nl een zeer bewogen en meestal niet zo'n leuk leven achter me liggen(met na druk op achter! hoop ik) idd de eerste x-en was ik een wrak na de behandeling. veel huilen en alles er uit laten komen. Mijn acupuncturist is niet zo bezig met kruiden enz.. wel geeft hij tips wat ik evt wel of niet zou moeten eten. Hij is meer gericht op het geestelijke welzijn en laat mij dingen onder ogen komen waar van ik niet eens meer van wist dat ze me evt dwars zouden kunnen zitten. Mijn problemen zitten dus vooral bij mijn buik! Daar moet natuurlijk wel alles gebeuren he. sommige prikjes zijn ontzettend pijnlijk.. maar dat zijn dus wel de plekjes waar blokkade's zitten. Vind het nog steeds erg gek als hij een prikje in mijn voet doet mijn buik gaat borrelen.. ps) na de eerste behandeling heeft mijn lichaam zichzelf goed gereinigd.. Als je begrijpt wat ik bedoel Daarna voelde ik me al stukken beter.. Mijn behandeling loopt nu aardig op zijn eind. voel me echt weer lekker in mijn vel zitten. Als ik straks mijn ongi weer heb gehad maak ik weer een afspraak. Meer een onderhoud's behandeling zeg maar. Maar als ik bij hem ben zie ik heel veel geboortekaartjes hangen dus ik denk als je zelf er in geloofd in samenwerking met de prikjes er van alles mogelijk is! En stiekem hoop ik dat begin volgend jaar mijn eigen kaartje er ook bij zal hangen.. he IS en anderen natuurlijk... Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben? x Jolien