advies gevraagd

Discussion in 'Zwanger worden' started by doppertje, Dec 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. doppertje

doppertje Lid

Nov 22, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit een beetje te stoeien met mijn cyclus en bijbehorende klus schema's .
    We zijn nu in ronde 3 voor een 1e wondertje en hoopte dat ik dezelfde genen had als mijn zus! Super vruchtbaar! Maar helaas doe ik haar niet na in ronde 1.
    Mijn vriend is iets verminderd vruchtbaar dus. .

Maar even op de vraag gericht.
    10-9 is mijn implanon verwijdert na 3 jaar.
    18-10 ms 25-11 ms en dan verwacht ik rond 2 januari weer.
    Wanneer zou dan ong. Min ei moeten zijn? Merk er zelf namelijk helemaal niks van en heb ook nooit ms klachten. .het is er ineens tot het ineens weer weg is zeg maar.
    En hoe graag ik ook zou willen vind vriendje het niet zo handig elke maand op de verwachte dag te testen :s

En wat zijn jullie tips om het lot en handje te helpen? ?

2. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoe kun je nou zo'n conclusie trekken?? Quote: mijn vriend is iets verminderd vruchtbaar dus.
    Dat kun je niet uit jezelf in ronde 3 gaan concluderen omdat het bij je zus de eerste ronde raak was. Hele vreemde gedachtegang.

Het beste inzicht kun je krijgen door te gaan temperaturen. Niet iedereen heeft een even lange LH fase. Vaak kom je er achter dat je ei dus geweest is door te tempen maar geeft je wel inzicht in je cyclus

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Zo dat is wel erg kort door de bocht. Gemiddeld lukt het vaak pas na 4 rondes, maar er zijn ook zat dames waarbij het na een jaar nog niet is gelukt. deze maand had ik de hoop bijna opgegeven omdat ik pas rond de 18e dag van mijn cyclus gemeenschap had. Gemiddeld komt je eitje rond dag 14. Geen mens is dus gemiddeld, ik ben nu zwanger!

Om het lot handje te helpen kan je temperaturen, of ovulatie testen halen en testen zodat je rond de ovulatie gemeenschap hebt.

Succes, en wees geduldig. Iedereen is liever vandaag dan morgen zwanger hier.maar stress en gespannenheid helpen daar niet bij.

4. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Hoe weet je dat je vriend verminderd vruchtbaar is?

En waarom vindt hij ovulatietesten niet handig? Jij moet ze gebruiken, niet hij toch?!

De eisprong vindt gemiddeld 14 dagen voor de verwachte menstruatie plaats.
    De folliculaire fase kan per vrouw erg verschillen. De lutheale fase, dus van eisprong tot menstruatie is over het algemeen bij iedereen gelijk met een verschil van slechts een paar dagen.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Na 3 rondes roep je al dat je vriend iets verminderd vruchtbaar is? :$
    Hoe weet je dat? Heeft hij meerdere zaadonderzoeken gehad?

Tips:
    Temperaturen, ovulatietesten en proberen meer geduld te hebben. Voor zwanger worden staat gemiddeld een jaar. Een jaar inderdaad. Je zus had gewoon mazzel o binnen 1 maand zwanger te raken. Dat is eerder uitzondering dan regel en heeft totaal niks met verminderd vruchtbaar te maken.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik vond de conclusie dat je vriend 'dus' verminderd vruchtbaar is ook wat bijzonder...

Even wat info op een rijtje:

- het duurt een tijd voor de hormonen van je anticonceptie uit je lijf zijn. Bij sommige dames duurt dat zelfs máánden. Zoek maar eens op 'ontpillen'.
    - gemiddeld duurt het 6mnd om zwanger te worden, maar pas ná een jaar (of bijzondere omstandigheden/klachten) wordt je doorgestuurd voor onderzoek.
    - de fase voor de eisprong heet de folliculaire fase en de fase ná de eisprong de luteale fase. Deze laatste fase kan varieren tussen de 10 en 16 dagen.
    - wanneer je eisprong is, is dus niet te zeggen, want er zit een vrij ruime marge op.

Je hebt twee opties:

- je laat het 'los' en jullie vrijen gewoon elke 2/3 dagen en zien wel of je menstruatie een keer uitblijft.
    - je gaat ovulatietesten gebruiken (en evt temperaturen), zodat je gericht rondom je eisprong kunt vrijen. Deze laatste methode legt meestal wel wat meer druk op het hele gebeuren...

Mijn advies? Doe relaxed. Je bent pas net van je anticonceptie af. Maak het zo gezellig mogelijk en kijk het eerst eens een paar rondes aan. Testen en toestanden kan altijd nog.

(Tenzij wij het allemaal verkeerd interpreteren en er door artsen is vastgesteld dat je vriend verminderd vruchtbaar is. In dat geval snap ik dat je je kansen wilt optimaliseren. En dan zou ik voor ovulatietesten icm temperaturen gaan.)

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    De luteale fase varieert tussen de 10 en 16 dagen. Dat is bijna een week verschil. Vind ik persoonlijk wel iets anders dan 'een paar dagen'.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Om even te reageren op wat je zegt:
    Je eitje komt enkel 'gemiddeld' op dag 14 als je een cyclus van 28d hebt. ;)
    Het is inderdaad wel zo dat men voor de gemiddelde luteale fase (het gedeelte tussen eisprong en NOD) 14 dagen aanhoudt. Maar bij een cyclus van 30 dagen betekent dat dus dat je 'gemiddeld' op een eisprong op dag 16 uitkomt. En zoals ik hierboven al zei: die luteale fase hoeft geen 14d te zijn, maar kan ergens tussen de 10-16d duren. Korter dan 10 is niet goed.

9. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hilly ben ik met je eens!

En lief dat we allemaal aardig blijven want ik denk dat ze zelf niet eens door heeft hoe kwetsend zo iets moet overkomen voor forumleden van ons die na een lange periode de MMM in zijn gegaan ivm slecht zaad.

10. elly010

elly010 Actief lid

Dec 1, 2011
    306
    1
    16
    nu nog werken. maar vooral huismoeder huisvrouw
    alanya turkije
    Na drie maanden je vooral nog niet druk maken. Je zal misschien nog aan het ontpillen zijn! Is je vriend eerder onderzocht? Want om er zomaar vanuit te gaan dat die slecht zaad heeft? Dan zou je zelf namelijk ook al onderzoek gehad moeten hebben.

11. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

Dec 4, 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Ieder mens is anders... Mijn moeder hoefde de onderbroeken maar bij elkaar te houden en het was raak ... Bij mijn zus net zo ... En wij hebben er ruim anderhalf jaar over gedaan . we zouden net aan iui beginnen doordat manlief zijn zaad niet optimaal was.. Geef jezelf ff de tijd je moet goed weten wanneer je ei is om een voltreffer te krijgen :) komt goed maak je geen zorgen dat het bij jullie niet in 1 x lukt .. En dat er dames zijn die vel reageren ... Snap ik wel maar of jullie hebben het al laten testen of je bedoelde het niet zo als dat het opgevat word..

12. doppertje

doppertje Lid

Nov 22, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor alle opmerkingen en antwoorden.
    Ik zelf trek niet de conclusie dat hij vermindert vruchtbaar is ,dat heeft de arts gedaan nadat hij bij zijn ex meerdere onderzoeken heeft gehad. Hier zijn heel wat onderzoeken overheen gegaan. Sorry dat ik me misschien niet goed heb uitgelegd in mijn verhaal , het was absoluut niet kwetsen bedoelt.

13. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

Dec 4, 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Geduld hebben er hoeft maar 1 goeie zwemmer tussen te zitten
    Vooral genieten van elkaar . bij ons was het ook spontaan raak net voor de iui behandelingen dus moet houden :) en lekker veel klussen rond je ei

14. sharkli

sharkli Lid

Mar 10, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal 30e is me nod dag nou heb ik 3 dagen een oveluatietest gedaan en word met de dag donkerder

Heeft dit iets te betekenen ♡

zie foto's

15. doppertje

doppertje Lid

Nov 22, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    en een zwangerschapstest doen?

Share This Page