Hoi dames. Donderdag de nekplooimeting gehad en inmiddels lees ik zo ve op internet dat ik steeds meer ga twijfelen... dit had ik de eerste dagen tptaal niet. Bloeduitslag moet nog binnen komen maar dit is wat ik weet. CRL 61.4mm NT: 1.9mm Leeftijd: net 32 Verder lijkt alles normaal ... en zijn er geen eerste trimester markers voor chromosoomafwijkingen geconstateerd op de echo... Ik weet dat een nekplooi van 1.9mm prima binnen de norm valt maar lees wel dat het een hoger dan gemiddelde uitslag is en dat het statistisch gezien minder gunstig is... Wie kan mij meer vertellen of evt ervaringen delen? Liefs Chelleke
Je was bijna 13 weken tijdens de nekplooimeting, toch? Volgens mij is 1,9 dan prima hoor. Ik was 13+1 tijdens de nekplooimeting en de nekplooi was 2,4 mm. Gezien de termijn was dat prima volgens de echoscopiste in Brussel en mijn verloskundige vond dat ook een goede uitslag. De uitslag van de NIPT was ook goed: geen afwijkingen gevonden.
Toen het bij mijn eerste zwangerschap niet goed was, was met het blote oog een zeer verdikte nekplooi te zien (geen idee meer hoe groot, maar het was een dikke bobbel). Reden ons direct door te sturen naar het LUMC voor een vlokkentest. Voor nu is er echt geen reden tot paniek. Het is lastig, maar probeer het een beetje van je af te zetten.
1.9 is netjes toch?! Ik heb vanochtend de nekplooi gehad en was 1.3mm maar ik ben 12+1. Was in het academisch ziekenhuis en de arts gaf aan dat bij 3 a 3.5 mm er een verhoogd risico is dat er iets niet goed is. Daar zit je nog VER onder.
Dank je dames voor jullie reacties. Stelt me weer wat gerust... had me zo voorgenomen niet te googlen oid maar pfffff valt toch tegen..