Hallo allemaal, Wanneer hebben jullie je directe omgeving verteld dat je zwanger bent? Mijn vriend wil het nieuws nog even voor onszelf houden, omdat we er zelf erg aan moeten wennen. Maar ik vind het erg moeilijk om niks tegen mijn moeder te zeggen! Ik was net bij haar op visite en moest me inhouden om me niet te verspreken!
Mn ouders en mn beste vriendin meteen...vrienden na een week of 8 en mn werk pas na 12 weken.Ik kon echt moeilijk mn mond erover houden..
Een aantal vriendinnen vrijwel meteen, mijn en zijn ouders begin deze week. Werk na de echo, en de rest van de familie ook.
ik denk dat ieder voor zich moet bekijken wat diegene het prettigst vindt. ik heb t meteen aan onze families en goede vrienden verteld! ben er zo blij mee dat ik het niet voor mij kan houden.
direct fam (zoals ouders, zussen) direct, leidinggevende op t werk zodra ik 1e keer vk was geweest (wilde niet vaag blijven of liegen) en collega's met 12 weken
Hi, Ik was bijna 9 weken toen ik achter kwam dat ik zwanger was. Ik durfde geen test te doen voor het geval dat het negatief zou zijn. Had ook nergens last van vandaar dat ik best laat achterkwam. Ik heb het alleen aan mijn familie en goede vriendin vertelt. Bij de rest na mijn eerste echo. Ik begrijp dat het moeilijk is om voor jezelf te houden. Aan je familie kan je wel vertellen vind ik. Groetjes, Niro
Ik vind het ook heel moeilijk om te bepalen wanneer ik het ga vertellen. Aan de ene kant wil ik het van de daken schreeuwen maar aan de andere kant is het allemaal nog zo pril. Ik weet niet of ik het nog lang voor mijn ouders kan verzwijgen. Ik ga het wel volgende week vertellen aan mijn allerbeste vriendin want we gaan naar de sauna en daar moet ik me aan bepaalde regels houden en dat zou zo wie zo te veel opvallen.. groetjes Jen
Ik vind het ook heel moeilijk om te bepalen wanneer ik het ga vertellen. Aan de ene kant wil ik het van de daken schreeuwen maar aan de andere kant is het allemaal nog zo pril. Ik weet niet of ik het nog lang voor mijn ouders kan verzwijgen. Ik ga het wel volgende week vertellen aan mijn allerbeste vriendin want we gaan naar de sauna en daar moet ik me aan bepaalde regels houden en dat zou zo wie zo te veel opvallen.. groetjes Jen
Haha, geeft niet. Nou we hebben maar besloten dat we het vanavond gaan vertellen. Heeft iemand nog een leuk of origineel idee om de boodschap te brengen?
Hoi Hoi! Lastig een leuk idee.. Je kunt van die kleine sokjes kopen en inpakken voor iedereen.. of maar dat is niet zo origineel iets met opa en oma erop of zo.. Veel plezier met het vertellen! Groetjes Jen
Ik zat ook erg te twijfelen. Heb het tot nu toe nog niet verteld en dat is heel wat voor mij. Mijn moeder is volgende week jarig en dan geven we haar een mandje met een rol beschuit, roze muisjes en blauwe muisjes. Daar doe ik een kaartje aan met de vraag of ze in oktober een beschuitje komt eten. Dan moet er wel een lichtje gaan branden... Op mijn werk wilde ik wachten tot de echo. Alleen, een week eerder is er ook overleg dat onder andere gaat over of er nog iemand bij moet komen in dezelfde functie als ik. Wel relevant dus dat ik graag iets minder wil gaan werken. Dus vertel ik het toch maar eerder... Veel plezier met vertellen!
wij hebben een dag nadat we het zelf wisten aan beide ouders verteld, ik ben heel hecht met mijn moeder en ik kan tegen haar toch mijn mond niet houden. Je moet je afvragen waarom je het nog niet zou willen vertellen, wij hadden zoiets van als het mis gaat willen we dat ook delen... maar ik kan me voorstellen dat er stellen zijn die het leuk vinden om even met z'n tweeen een geheimpje te hebben......