Hey meiden, ben een jaar geleden gestopt,met de pil voor 2e kindje. Heb vorige week bloedtest laten uitvoeren bij huisarts daaruit is gebleken dat er bepaalde hormoonwaarden te hoog zijn en dat dat wel eens de reden zou kunnen zijn dat ik niet zwanger wordt. Heb afspraak gemaakt bij gynea en mag volgende week vrijdag komen. Heb wel een beetje schrik, na verhalen te lezen op het internet, ik kom telkens uit bij menopauze als ik iets indruk van hoge hormoonwaarden!!!! Ik ben nog maar 28 jaar, maar ik zou de eerste jonge vrouw niet zijn! Wat zal het nog een lange week worden!
Bij PCOS heb je ook afwijkende hormoonwaarden. Vooral teveel aan mannelijke hormonen als gevolg van teveel aanmaak van insuline door een insulineresistentie. Weet je ook welke hormonen hoog waren?
Goh nee, moet de uitslag nog gaan halen om mee te nemen naar gynea, heb me voorgenomen om dit pas te doen net voor ik naar gynea ga, ik zou mezelf alleen maar erger opjagen als ik het zou kunnen opzoeken, dokter heeft het gezegd ze maar er ging vanalles door mijn hoofd als ik het hoorde aan de telefoon dat ik het niet meer weet, eerlijk (hoop) ik ergens dat het PCOS is, zo te lezen zijn daar nog wel wat mogelijkheden mee.
Er is nog niks van te zeggen, omdat er allerlei verschillende hormoonwaardes zijn die een rol spelen bij het zwanger worden. Oestrogeen, progesteron, prolactine, FSH, LH, AMH, enz. Elk hormoon heeft een andere functie en duidt ook op een andere "afwijking". Googlen heeft dus geen enkele zin als je niet weet om welk hormoon het gaat. Gelukkig zijn heel veel afwijkende waarden aan te passen door middel van hormoonmedicatie, mocht het eventueel een probleem vormen. Succes!