Duimzuigen+BV-vraagje

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Emma2, Jun 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Mijn zoontje van 2 mnd zuigt heel vaak heftig op zijn rechterduimpje. Ik las dat dat slecht kan zijn voor de ontwikkeling van de kaken en het gebit. Is dit zo? En hoe moeten wij het duimzuigen afleren? Een speentje wil hij eigenlijk niet en spuugt hij altijd na een paar seconden uit.

Mick is ontzettend vaak afgeleid tijdens het voeden. Dan drinkt hij 2 slokjes, kijkt hij me aan en begint te lachen. (ik kan mijn lachen dan ook eigenlijk niet inhouden hihi). Ik probeer hem dan weer aan te leggen, dan drinkt hij weer een paar seconden en dan is hij wederom afgeleid of begint te praten. Zo duurt een voeding vaak erg lang (meer dan een half uur) en geef ik het gewoon op. Zou hij op dat moment dan al genoeg hebben? (dat betekent namelijk dat hij na 5-10 minuten klaar is)..... Hij is nu al ruim 8 kilo (was 10 pond bij de geboorte), dus ik kan me niet voorstellen dat hij dan al genoeg heeft voor dat lijf van hem...

Groetjes, Emma

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Over het duimzuigen verwijs ik je door naar het Cb.

Wat betreft de voeding kan het maar zo zijn dat je zoontje na een kwartier drinken genoeg heeft. als hij goed groeit krijgt hij dus voldoende binnen.
    Misschien moet je tijdens het voeden geen oogcontct maken met hem...hopen dat hij da minder afgeleid is.

Ilja

Share This Page