Het valt mij op dat ik na de eisprong weer last van m'n eierstok heb. Dat gevoel heb ik vaker, maar nu had ik 3 follikels dus wellicht nu ook wat meer last. Kan het zijn dat ik het geel lichaam voel wat gevormd wordt na de eisprong? Meestal voel ik de dag na m'n eisprong niets en vanaf 2 dpo voel ik het weer, tot wanneer precies weet ik niet. Net wat voor m'n nod denk ik.
Ik had dit vorige maand ook en op de echo was inderdaad het gele lichaam te zien. In m'n rechtereierstok kreeg ik zelfs heel erg krampen en bloedverlies een week na mijn ei en bleek mijn eileider dicht te zitten, nu is hij open maar heb nog geen ovulatie op rechts gehad na de hsg.
ook ik heb daar regelmatig 'last' van. Voel ook heel ver voor mijn eisprong al steken aan de juiste kant, dus inmiddels heb ik een heel groot deel van mijn cyclus steken in 1 eierstok. vermoed idd dat het het gele lichaam (=follikel die zich weer vult?) is
'fijn' dat ik niet de enige ben met follikels heb ik idd ook hetzelfde gevoel. Maar op de een of andere manier ben ik nu ook een beetje bang voor een cyste ofzo. Zal het nodig zijn om contact op te nemen met de gyn?
neemt jou gyn voor de iui nog een uitgangsecho, zo ja dan zou ze denk ik wel zien als het een cyste is, wellicht is je eileider smal en dat je het daarom voelt. heb jij wel eens een hsg gehad? om te kijken of je eileiders überhaupt open zijn/.
Ja mn eileiders zijn open, heb vorig jaar een HSG gehad. Smalle eileider, daar zit het geel lichaam toch niet? Toch gewoon in de eierstok. Ik voel mijn follikels ook altijd goed zitten, dus dat zou ik eerder last hebben van een smalle eierstok dan eileider. Uitgangsecho doen ze normaal gesproken niet, alleen als er meerdere eitjes zijn. De gyn heeft er nu niets over gezegd voor een volgende ronde, maar wil zelf eigenlijk wel dat er op cd 3 even gekeken wordt of alles rustig is. Bij eerdere ronde waarbij ik ook meerdere eitjes had, had ik daarna dus ook cysten zitten. Daarom ben ik er nu ook een beetje bang voor denk ik. Maargoed dat gevoel heb ik dus ook al er maar 1 eitje is gesprongen en blijkt dan ook geen cyste te zijn. Nu voel ik het wat meer, maar met 3 eitjes is dat misschien ook niet heel gek?
Het gele lichaam wordt niet gevormpt! Het gele lichaam is wat achterblijft als de follikel het eitje loslaat. Wat je kan voelen is napijn van de eisprong of het vullen van het follikel met vocht (waar eerst het eitje zat). Niks raars; allemaal normaal!
Toen ik zwanger was, was mijn gele lichaam een cyste geworden van 6 centimeter en die zat niet in mijn eierstok maar in mijn baarmoeder, maar hoe kan dat als het gele lichaam niet uit de eierstok gaat, ben nu een beetje in de war.. Misschien heb ik het wel mis hoor en was het een gewone cyste of was het wel in mijn eierstok. Mijn gyn zei wel trouwens dat als je meerdere eitjes hebt je meer last kunt hebben van de hormonen erna.
@pearl: geen idee of dat kan, naar mij weten blijft het gele lichaam gewoon in de eierstok maar er zullen altijd uitzonderingen zijn @nephtys: thx voor je antwoord! Stelt me toch een soort van gerust. Pijn is een groot woord, maar ik lijk het steeds meer te gaan voelen. Met klussen was het gister ook wat gevoelig. Vannacht ook enorme rugpijn gehad Wist van gekkigheid niet meer hoe ik moest gaan liggen. Zou ik dan echt ineens zoveel last van mn hormonen hebben.. Laten we hopen dat het ergens goed voor is
Ja misschien had ik het wel verkeerd begrepen hoor en was het een ander soort cyste. Trouwens ik had laatst een paar dagen na mijn eisprong buikpijn en ging toen naar de gyn en er zat vocht in m'n eierstok, daar kun je ook last van hebben zei de gyn tegen mij maar kon geen kwaad, als je het niet vertrouwd gewoon tegen de gyn zeggen, dan zegt ze misschien laten we dan een afspraak inplannen, dan weet je zeker, ben je er meer gerust op!
Ik heb idd maar gewoon even gebeld en het hele verhaal uitgelegd. De gyn wilde me toch even zien. Vanavond kan ik al terecht Het zal vast meevallen, maar wel fijn dat er even naar gekeken wordt.
Het blijkt idd het geel lichaam te zijn waar ik last van heb. Hij is erg groot, 36mm en er was een lichte bloeding in te zien. Maar dat was eigenlijk allemaal wel normaal, omdat na de ovulatie veel vaatjes groeien in het geel lichaam. De gyn noemde het een soort ovulatie-napijn. Dus niets om me zorgen over te maken. Het zou ook een eventuele innesteling /zwangerschap niet in de weg staan. Wel moet ik een uitgangsecho maken op cd 3 als het deze ronde niet raak is, om te kijken of alles rustig is.
Wat fijn zeg, dat je nu weet wat het is! Dat is toch een stuk geruststellender he! Inderdaad op cd3 even een echo om te kijken of het evt geen cyste is geworden, dan mag je niet met de hormoon medicatie beginnen. Maar hopelijk is het gewoon raak!