Kan dit? Ik ben even in de war. Donderdag 30 september ben ik begonnen met een nieuwe pilstrip van de minipil. Dinsdag 5 oktober heb ik mijn laatste pil genomen. Dus middenin de strip gestopt. 9 en 10 oktober seks gehad. Waarvan hij de zaterdag de daad in mij heeft afgemaakt zeg maar. Dinsdag 12 oktober begonnen met ovulatietesten waarbij ik mijn piek nog niet heb gevonden. Om een zwangerschap helemaal uit te sluiten heb ik de extra vroege zwangerschapstest dipstick van sensitest vanmiddag gedaan. Dus met middagurine. Tot mijn verbazing zag ik een superlichte tuurstreep tevoorschijn komen. Hij is zo licht dat ik hem niet eens op de foto krijg. Maar ik zie wel echt iets. Nu hij opdroogt zie ik wel echt een streepje maar hij is nog steeds te licht voor een foto. Maar kan ik nu al zwanger zijn? Dat kan toch bijna niet?
Is lastig om te beoordelen zo meid, mijn advies is om over twee dagen weer een test te doen! Als het streepje wat je zag echt van HcG aanmaak is dan zal die zeker weten wel duidelijker zijn en als je bijvoorbeeld weer een lichte streep krijg en het nog niet vertrouw zal ik gewoon een bloed onderzoek aanvragen bij de Huisarts om de HcG waardes in de bloed te meten! Veel succes meid..
Nee je kan niet nu al zwanger zijn. Met de minipil heb je geen eisprong, dus een eitje kan pas vanaf 5 oktober zijn gaan groeien. Dan duurt het nog gemiddeld 14 dagen voor hij rijp is en springt en dan nog gemiddeld 7 daarna voor de innesteling en dan nog 2 dagen daarna tot een hcg reactie op een test. Dus dat is pas ca rond 28 oktober. Je kan niet 11 dagen na de start van je cyclus al zwanger testen op een test. Heb je wel gevloeid na het stoppen met de pil?
Ik zou zeggen RogiJuli's post klopt. Maar, ik meen dat ik ooit ergens heb gelezen dat er in zeldzame gevallen meteen na het stoppen met de pil een eisprong kan plaatsvinden. Zijn die testen betrouwbaar die je hebt gedaan? Lijkt me toch dat er niet zomaar een streepje verschijnt, of het zou een indroogstreep kunnen zijn.