hepatitis b en zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Gmdmd, Apr 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gmdmd

Gmdmd Lid

Apr 17, 2008
    27
    0
    0
    Hallo,

Ik ben er vandaag net achtergekomen dat ik zwanger ben! Alleen nu heb ik vorige week een hep b vaccinatie gehad ( dit moest voor mijn werk) Ik had de dokter van te voren gebeld om te vragen of ik deze wel kon hebben omdat we bezig waren een kindje te krijgen maar nu achteraf was ik dus al zwanger!?
    Kan dit kwaad? En kan ik de volgende ook gewoon hebben of kan ik hier beter mee wachten!
    Ik ben nu ong 5 weken zwanger

Groetjes

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hallo,

Er zijn geen redenen om aan te nemen dat vaccinatie tijdens zwangerschap schade aan de vrucht zou berokkenen. De werkgroep H-BIG van het NHC is daarom van mening dat het hepatitis B vaccin zonder bezwaar aan zwangeren gegeven kan worden. Sommige reguliere HB-vaccins bevatten thiomersal als conserveringsmiddel. Hoewel de schadelijkheid van thiomersal niet is bewezen, kan ervoor gekozen worden om bij zwangerschap het thiomersal vrije vaccin te geven. De verwachting is dat medio 2003 alle hepatitis B vaccins thiomersal-arm of -vrij zullen zijn.
    Bron:www.hepatitis.nl )

Groetjes imke

Share This Page