Ik heb zwangerschapssuiker, maar kan dit met een dieet goed onder controle houden. Mijn waardes komen nuchter niet boven de 5 uit en na het eten, op een uitschieter na, niet boven de 6.5. Maar vrijdag bij de groeiecho bleek dat de baby wel 4 weken voor loopt op de groei. Ik was weer terug bij de verloskundige maar die stuurt me nu toch weer terug naar de gynaecoloog. Wat zouden ze dan nu gaan doen? Insuline spuiten lijkt me geen goed idee met deze waardes. Maar ik kan de groei van de baby toch moeilijk remmen?
Is die voorsprong van 4 weken vaker gecontroleerd/vastgesteld? Het kan natuurlijk ook zijn dat je kleintje net een groeispurt heeft gehad en dat het bijv over 2 weken al een heel stuk is gelijkgetrokken.
Met 20 weken was hij ook erg groot maar met 25 en 28 weken was er niks aan de hand. Dus ik weet het niet. Vooral de buik liep erg voor, wat juist fout is met zwangerschapsdiabetes. Ik hoop een groeispurt en dat het weer bijtrekt.
Ben ook benieuwd naar reacties. Hier ook zwangerschapsdiabetes met 'normale' waarden. Wij hebben volgende week een groei-echo en ben ook erg nieuwsgierig naar de grootte. Liep 2 weken geleden 2 weken voor op groei.
Ik laat het wel even weten als ik bij de gynaecoloog ben geweest. Volgens mij probeert het ziekenhuis mij te bellen, zag 5 gemiste oproepen van een onbekend nummer.
Vandaag in het ziekenhuis geweest. Nieuwe echo gemaakt en het blijkt toch mee te vallen. Zijn buik is wel echt groot, maar wel net binnen de lijnen en hij heeft lange benen. Het hoofdje zit juist weer onder gemiddeld. Maar ze kijken alleen naar het geschatte gewicht en dat is netjes gemiddeld dus ik mag nu weer terug naar de verloskundige. Ik heb met 36 weken weer een groeiecho dan kijkt de gynaecoloog gelijk mee zodat ik niet een week in spanning zit zoals nu. Ben benieuwd!
Wat fijn dat het meevalt! Toch gek dat het kindje ondanks je goede waarden een groot buikje heeft. Wel goed dat de groei zo goed in de gaten gehouden wordt Ik hoop dat het de rest van je zwangerschap zo goed blijft gaan. groetjes, Danielle