Dames, Vandaag een vroege echo gehad in verband met drie eerdere mk en een bbz. Wel een vruchtzak te zien en iets wat op een klein ringetje leek, maar geen kloppend hartje. De fertiliteitsarts zei dat het er voor de termijn goed uitzag. Wat is jullie ervaring?
Precies hetzelfde als jij, over een week zou je een hartje moeten zien kloppen. Wanneer heb je weer een echo?
Over een week. Pfff dit is wel spannend. Het is onze laatste kans op een tweede kindje. Na vijf missers durf ik niet meer verder.
Spannend! Als er met 6 weken nog geen hartje klopt wil dat nog niks zeggen. Ik had zelf met 6 weken wel een hartje, maar vriendin had dat niet (en zwangerschap is verder goed verlopen). Volgens mijn moet het hartje met 7 weken wel kloppen. Zenuwslopende dagen, maar echt, dit zegt nog helemaal niks over de afloop. Succes!
Ik had met 6 weken ook geen kloppend hartje... Maar kreeg toen ook een miskraam een week later... Dus kan nog alle kanten op.... Maar toen ik de test deed was het eerste wat ik zei tegen mn man, ik ben zwanger, maar denk dat ik een miskraam krijg... Heb vanaf het begin het gevoel gehad dat ik niet echt zwanger was, dat het niet klopte...
Ik had na twee miskramen nu een echo met 6,3 weken. De vk zei van te voren heel duidelijk dat het goed mogelijk was dat we nog geen hartslag zouden vinden op dit termijn. Het is echt op het randje van wel/niet een knipperlichtje zien. Gelukkig zagen we er wel een. 6,0 is nog vroeger. Ik snap je zenuwen hoor!!! Ik wil je heel veel succes wensen bij deze lange week wachten... zenuwslopend lijkt me. Ik gun het je heel erg!
Dames, Bedankt voor de reacties. Het wordt inderdaad een lange week. Aan de andere kant ben ik wel blij dat er nu iets van een zwangerschap te zien is. Zover ben ik de laatste keren niet gekomen. Kon je maar gewoon een weekje winterslaap houden.
die lange winterslaap zou ik ook wel willen! Bij ons was ook nog geen hartje te zien, dat is toch wel ff slikken en heeeeeeeeeeel spannend. Vreselijk die eerste periode!
Hier een echo gehad met 6, 3 weken. Inclusief knipperlichtje.. Maar het verschilt heel erg per persoon. Bij sommige vrouwen klopt het hartje pas met 7 weken. Het officiƫle termijn is dacht ik wel 6/6, 5week.. Helaas gewoon afwachten dus! Gelukkig mag je snel weer!!
Thanks dames, erg lief. Hier vandaag een enorme jankdag. Ik ben al zo verschrikkelijk onzeker en dan dit erbij is me even veel te veel. Ik hoopte er gewoon enorm op dat ze gisteren konden zien dat het goed zat.
Ik herken je onzekerheid helaas. Had gehoopt dat ik minder onzeker zou zijn omdat dit mijn derde zwangerschap is, maar niks is minder waar. Ik blijf voor je duimen!
Hee meis, ik zie je naam ineens voorbij hier bij zwangerschap.. . Wat leuk (tenminste dat je zwanger bent)! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap heel goed dat je super onzeker bent met jouw verleden, maar die echo zegt echt nog helemaal niks! Zoals je weet heb ik ook een bbz gehad en sta onder extra controle en bij mij wilde ze ab-so-luut geen echo doen voor de 7 weken, omdat hun ervaring is dat vrouwen hier alleen maar onzeker van worden, omdat er vaak buiten een zwangerschapsring om niets te zien valt. Dit zei de verpleegkundige letterlijk tegen me. De kans met 6 weken en 0 dagen is groter dat je geen hartje ziet dan dat je wel een hartje ziet. Ik snap dat je graag bevestiging had gewild, maar daarvoor was het gewoon nog te vroeg. Ik ga heel hard voor je duimen dat je bij de volgende echo wel een mooi knipperlichtje ziet!!!
Ik had ook rond die termijn een echo en er was niets te zien, enkel een lege vruchtzak. En nu heb ik hier wel een menneke van 10 maanden dat ligt te slapen in zijn bedje. Kop op! Zo een vroege echo is onbeduidend, dat wil echt niets zeggen. Binnen een week heb je zeker een hartje dat knippert.
Bij mijn dochter met 6w0d een echo gehad, geen hartje te zien nog. Ik moest 2 weken wachten en kreeg toen met 8w een echo waarop wel een hartje te zien was. Nu met deze zwangerschap ook vroege echo's gehad, helemaal nog niks te zien! Donderdag weer een echo, maar denk dan ook nog geen hartje te zien...