hallo dames, ik moest op m'n 21e cyclusdag bloed laten prikken op heel veel dingen. Naar aanleiding hiervan wordt beoordeeld of ik aan hormonen mag beginnen die voor een regelmatige cyclus zorgen. Zodat er een samenlevingstest gedaan kan worden en daarna wordt bekeken of wij iui of ivf nodoig zullen hebben. Nu moest ik 2 weken na het bloedprikken naar het ziekenhuis bellen voor de uitslag. Nu is mijn progesteron dus te hoog geweest en willen ze dat ik opnieuw prik. Weet iemand wat het kan betekenen als je progesteron te hoog is? Ik ben voor zover ik weet gewoon 'normaal' ongesteld geweest. liefs griekie
Hoi griekje, Geen idee wat een te hoog progesteron betekent, maar hoog betekent meestal zwanger. Maar ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven natuurlijk.
idd een hoog progestron betekent OF een zwangerschap OF meerdere eitjes die tegelijk zijn gesprongen....heb wl vaker een progestron van 76 tot zelfs 112 gehad, en dit was met 2 tot 4-5 eitjes.... bij mijn zwangerschap van onze zoon had ik trouwens een progestron van 34(was een 2 ling) en deze zwangerschap een progesteron van 28(eigenlijk aan de lage kant, maar waren ook 2 vruchtjes!). hoeveel was je progestron eigenlijk? de artsen vinden een progesteron van boven de 30 goed voor een eisprong, sommige artsen vinden 20 al genoeg!
@Griekie, hoe hoog was die? Ik heb toevallig net gebeld voor mijn prog. uitslag, 141!!! Zo hoog heb ik hem nog nooit gehad, het hoogste was 61 als ik me goed herrinner. Toch vertelde de assistente mij dat de hoogte niks met een eventuele zwangerschap te maken zou hebben?! Het geeft natuurlijk weer hoop, zo'n mooie uitslag, maar of die gegrond is?!?!