Hi, Ik heb gisteren een curry gemaakt waar een eetlepel korianderzaad in zat. Ik heb ongeveer de helft daarvan gegeten. Nu las ik opeens dat korianderzaad gevaarlijk zou kunnen zijn, maar kon er op bronnen zoals het voedingscentrum niets over vinden. Wel een wetenschappelijk artikel gevonden waarin gevonden is dat korianderzaad progesterone levels zodanig naar beneden zou brengen dat het bijv. implantatie tegenhoud. Ik schrok een beetje van dat verlagen van progesterone levels. Ik ben nu 5 weken zwanger. Hebben jullie gewoon korianderzaad gegeten tijdens je zwangerschap?
Ik heb geen ervaring met korianderzaad. Maar over het algemeen is het zo, dat je er hele grote hoeveelheden van moet eten, voordat het schadelijk is. Vaak is dat veel meer dan een eetlepel. Dus ik zou me geen zorgen maken, hoor.
Ja, hier gewoon gegeten, 2 kerngezonde kinderen. Als je alle kleine onderzoekjes volgt met wat je niet en wel mag eten blijft er weinig meer over. Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken, dan komt het helemaal goed. Ik volgde alleen de richtlijnen van het voedimgscentrum, maar z3lfs daarin moet je niet te strikt zijn volgens mijn verloskundige. Zo heb ik tijdens de zwangerschap af en toe gewoon kleine beetjes tonijn uit blik gegeten en dat was niet erg volgens haar.
Euh ja, vrijwel in ieder gerecht dat ik maak zit korianderzaad in. Ook kaneel trouwens. Oeps! Als je je zó strikt aan alles houdt blijft er volgens mij helemaal niks meer over dat nog wel "mag".