18 augustus heb ik de afspraak staan... Hoe snel kregen jullie de uitslag? Ik ga week erna met vakantie en hoop het wel te weten vooraf.
Je laat van tevoren bloed prikken, neem ik aan? Als dat het geval is, dan hoor je de uitslag meteen. Anders later, maar ik weet niet hoe je het dan te horen krijgt.
Helaas verschilt dat per ziekenhuis. Hier ruim anderhalve week van tevoren bloed geprikt, bijna anderhalve week na de echo pas uitslag. Gelukkig was me dat bij het maken van de afspraak voor de echo al verteld.
Ligt eraan waar je het hebt laten doen. Sommige echo-buro's en ziekenhuizen krijg je de uitslag gelijk. Bij anderen krijg je hem na een week per brief en als het foute boel is word je gebeld. Als je wilt weten wat bij jou van toepassing is kun je het beste even bellen.
Ik had al lang ervoor bloed laten prikken maar zou binnen een paar dagen de uitslag krijgen per brief. Uiteindelijk heb ik het rivm enzo moeten bellen om achter de uitslagen te komen want het liet heel lang op zich wachten. Erg stressvol en irritant omdat ze niets terug konden vinden. Werd van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zou er niet vanuit gaan dat je het direct hoort dan kan het alleen maar meevallen. Ik zou trouwens bij een slechte uitslag door de vk gebeld worden en dat is volgens mij standaardprocedure dus als je niets hoort zal het wel goed zijn
Ik heb de combinatietest en het bloed prikken op dezelfde dag laten doen en kreeg de uitslag via de verloskundige precies een week later
Bij ons was het 2 weken voor de test bloed geprikt, daar kreeg ik voor de test ook al uitslag van en na de echo kreeg ik meteen uitslag over hoe groot de kans is. Hiervoor hebben ze je bloed gegevens nodig. Dat het soms 1.5 week duurt vind ik raar. Het is een kwestie van gegevens invoeren en er rolt een getal uit.
Hier week voor de test bloed laten prikken en pas een week na de echo de uitslag per brief (VUmc). Zelf vind ik de nekplooi belangrijker dan de kansberekening en dat zie je meteen bij de echo.
Ja, ik stond er ook van te kijken. Bij onze eerste was dat ook zo: nekplooi werd ter plekke ingevoerd en er kwamen direct getallen uit rollen.