Lutuale fase te kort? Of kan het?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Met Menopur kreeg ik een paar maanden geleden éindelijk eigroei, wat door mijn PCOS niet vanzelfsprekend is.
    Helaas werd het overstimulatie.
    De volgende ronde was het randje, er waren 3 follikels die wellicht alle 3 mee zouden doen, maar als we wilden mochten we toch proberen.
    Dit hebben we gedaan en dit was onze eerste ronde.

Maar op 9,5 DPO zag ik helderrood bloed bij afvegen.
    Ik hoopte nog op innesteling maar de dag erna was er meer bloed en was het dus een menstruatie.

De tweede ronde waren er opnieuw 3 follikels, en opnieuw was de keuze aan ons. We hebben toen ook besloten om ervoor te gaan.
    Dus ronde 2.

Op 8,5 DPO zag ik een beetje slijm met helderrood bloed in de wc pot liggen. Een halve dag later (9 DPO) had ik ook wat bloed bij afvegen. De dagen erna kwam het heel traag op gang, elke dag iets meer, en 3 dagen later barstte het pas echt los.

Nu is mijn vraag:
    Mijn gyn zegt dat ik het eerste helderrode bloed dat ik zie moet rekenen als dag 1, dus dan is mijn lutuale fase echt maar 8-9 dagen.

Is dit ook jullie mening?
    En wat zouden jullie voor medicijnen nemen? Ustrogan als ondersteuning van de LF?
    Ik ga een gesprek met de gyn inplannen, maar dit duurt helaas altijd wel even..

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou idd voor Utrogestan gaan.

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb je toevallig ook ervaring met een sterke daling van progesteron?

Zaterdagochtend was deze namelijk nog 90 (dubbele eisprong wel) en nu 3 dagen later wordt er al slijm en bloed afgestoten.

4. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Dit is idd te kort. IK heb precies hetzelfde. Alleen mijn gyn denkt dat mijn korte lf komt door slechte eisprong. IK moet deze ronde pregnyl spuiten om mijn ei eerder te laten springen en hij zou dan miss van iets betere kwaliteit zijn.

Pas als dit allemaal niet werkt. Gaan ze hier kijken of ik utro nodig heb.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn waarde werd nooit zo hoog. Maar ik heb wel ervaring met bloedverlies sinds eisprong tm echte menstruatie.

Slechte LF kan idd meerdere oorzaken hebben, het kan een opzichzelfstaand probleem zijn, maar ook oa bijv door een slechte eisprong.

Deel Deze Pagina