Dry needling

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.975
    113
    Ik ben afgelopen week bij de fysiotherapeut geweest omdat ik al een tijdlast van mijn schouder heb. De fysio stelde voor dit te gaan behandelen middels dry needling. Na de folder gelezen te hebben zag ik dit wel zitten, alleen nu ik op internet even aan het googlen was, lees ik overal dat het afgeraden wordt in de eerste periode van de zwangerschap. Nou ben ik op dit moment niet zwanger, maar wel zijnw e 'bezig' voor nummer 2..

Kan iemand mij vertellen waarom precies dry needling afgeraden wordt tijdens de zwangerschap? En of dit al kwaad kan in de periode van eisprong/innesteling?

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.854
    4.104
    113
    Mijn collega's zijn er voor opgeleid en de enige reden die zij (en ik en mijn andere collega's) kunnen bedenken is dat het afgeraden wordt om evt problemen te voorkomen (claims) in geval een zwangerschap mis gaat.
    De werking is puur lokaal in de spieren!

En acupunctuur wordt wel gegeven tijdens zwangerschap;) Die gebruiken dezelfde naaldjes...

Is dus geen enkel probleem als je nog niet zwanger bent.

3. stokstaartje

stokstaartje Actief lid

19 dec 2012
    119
    0
    16
    Nou...ik heb n aantal dry needling behandelingen gehad in mijn bovenbeen toe ik nog niet zwanger was en ben ermee gestopt toen ik zwanger wilde worden van nummer 2. Bewust. ..want geloof me...dry needling doet zo'n pijn dat je helemaal opgefokt raakt. Dat durfde ik niet aan met n prille zwangerschap

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook dry needling gehad in mijn bovenbeen / bil tijdens de zwangerschap. De pijn viel bij mij enorm mee en woog niet op tegrn de pijn die ik had als ik opstond of van houding veranderde. Ik zou het zo weer doen (zat al wel in week 26)

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn schoonmoeder heeft het gehad en was er erg tevreden over. Nu probeerde zij niet zwanger te worden ;) maar ze raad het wel aan

6. Username

Username Niet meer actief

Tijdens mijn zwangerschap (derde trimester) dry needling gehad. Pijn deed het absoluut niet en het hielp zeker. Ik ben na 5 jaar (en 2 behandelingen) eindelijk van mijn nekklachten af.
    De enige reden dat ze het liever niet doen tijdens zwangerschap is idd omdat ze claims kunnen krijgen.

7. Username

Username Niet meer actief

Mijn persoonlijke mening is dat je dat rustig nu kunt doen. Als je zwanger raakt weet je dat heel snel, aangezien je er bewust mee bezig bent. Dus dan kun je evt tijdig afzeggen.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.975
    113
    Als evt claims de enige reden is dat het afgeraden wordt dan hoef ik me geen zorgen te maken. Ik dacht dat het misschien te maken had met afvalstoffen die vrij komen ofzo en dat het misschien een negatieve invloed zou kunnen hebben op de innesteling, maar misschien denk ik dan wel te ver. Nog 9 maanden met een zeer schouder en vastzittende nek en schouders is ook niet fijn...
    Kan inderdaad ermee stoppen als ik daadwerkelijk zwanger blijk te zijn. Best lastig, ook niet iets wat ik mijn fysiotherapeut wil vertellen in de vierde week...maarja die mensen hebben vast ook zwijgplicht oid

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik was met één behandeling klaar dus had de fysio niets hoeven te vertellen :p

Deel Deze Pagina