Bloeduitslagen. Waarde ferritine en schildklier?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Poppy1987, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Goedemorgen,

    Zijn er hier vrouwen of mannen die deze waarden kunnen beoordelen?

    De huisarts gaf aan dat de ferritine te laag is en daar krijg ik weer tabletten voor. Maar dat is steeds op en af sinds mijn bevalling met pre eclampsie in juni 2018.
    Ik ben zo verschrikkelijk moe, uitgeput en nog wel meer klachten, vandaar deze bloedtest.

    Echter vind ik mijn schildklier ook wel laag, al zit hij boven de norm.
    Ik kan heel veel van mijn klachten onder de schildklier wegschrijven.

    Moet ik toch nog bellen met de huisarts of stel ik mij aan?
    En ziet iemand nog iets anders?
    Screenshot_20200827-100056.png Screenshot_20200827-100111.png
     
  2. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    #2 LoveShineALight, 27 aug 2020
    Laatst bewerkt: 27 aug 2020
    Volgens mij moet je het hebben met je huisarts over hoe het gaat, ipv met 'de dokters' hier op het forum.

    In een ander topic van je las ik volgens mij ook dat je niet lekker in je vel zit, je dacht zelf misschien aan een burn out?
    Als ik jou was zou ik een afspraak maken met de huisarts en bespreken hoe je je voelt. Je vraag omtrent de schildklier waarde kun je dan ook aan hem voorleggen.

    Het leest (in het andere topic) alsof je de afgelopen jaren veel voor je kiezen hebt gehad. Je bent streng voor jezelf en loopt dan ook het risico om aan jezelf en je (geestelijke) gezondheid voorbij te gaan. Een deel van je lichamelijke ongemakken zouden ook kunnen passen bij een burn out, overspannenheid of depressie.
    Misschien kan een psycholoog je hierbij helpen en wie weet klaren je lichamelijke klachten daarmee ook op.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  3. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Bedankt @LoveShineALight. Dat zijn denk ik precies de woorden die nodig waren.
    Ik ga een afspraak maken bij de vrouwelijke huisarts (andere dan ik van de week voor het bloed had). Wellicht kan ik daar meer mijn ei kwijt.

    De huisarts gaat nog wel een andere waarde van de schildklier laten beoordelen. T4 dacht ik. Hopelijk vandaag daar de uitslag van.

    Ik heb vaak het idee dat die uitslag van je bloed alleen rood wordt en bekeken wordt door de assistent als er iets buiten de norm valt. Dat ze dus een waarde die net boven de norm valt niet eens bekijken. Dat gevoel heb ik een beetje. Alles is goed behalve je ferritine. Dus vandaar mijn vraag hier.
     

Deel Deze Pagina