zijn aardappelkroketjes uit de oven erg slecht? heb er steeds zon zin in nu..... doe het nu 1 per week. wel met groente enzo hoor
no problemo ,,,eet smakkelijk,,ik maar zometeen een heerlijke mop wiener melange met een (heel slecht) een stuk witte chocolade hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Tja, in je zwangerschap mag je ze gewoon eten idd, maar als je vraag is of dit je meest gezonde optie is, dan is het antwoord natuurlijk nee. Gekookte aardappels zijn altijd beter dan gebakken, gefrituurde of wat dan ook verder... omdat er minder vet in zit. Net als dat je met pasta het beste voor de meergranen varianten kunt kiezen en met brood het beste voor de volkoren opties....
nee weet wel dat ik ze mag eten maar vroeg me gewoon af of het heel ongezond is.... tuurlijk gekookte aardappels zijn beter maar ik vind die kroketjes veel lekkerder af en toe. maar dacht dat ze in de oven minder vet werden dus vandaar mijn vraag.
Ach, zo'n 1-2 dagen per week eet ik toch ook echt veel minder gezond hoor! En ik bak regelmatig aardappeltjes alleen gewoon goed opletten waarin, ik heb gezonde olijfolie en dan heel weinig in een anti-aanbakpak.. Volgens mij kan het weinig kwaad. Net als in de oven. Als je ook maar gewoon aan je vitamines etc. komt!
gewoon lekker doen! als je ze nu iedere dag in de frituurpan zou bakken dan zou ik zeggen dat het misschien niet zo slim is, maar het is juist beter in de oven aangezien er geen vet of wat dan ook bij komt. heerlijk met lekkere sla of witlofsalade! smullen maar. joyce
Maak ik dan van dit topic gebruik voor de volgende vraag. Mayonnaise en chocomousse, mag dit of niet (kwestie van de rauwe eieren.)
Mayo uit de winkel mag wel, maar niet zelfgemaakte. Ook als je in een duurder restaurant gaat eten, kun je het even vragen of ze het zelf gemaakt hebben.
Dat lijkt zo, maar is niet zo. In aardappelkroketjes zit relatief veel vet: verzadigd vet en zelfs transvet, dat is slecht voor je cholesterol. Ik zeg niet dat je ze niet moet eten hoor, alles met mate en 1x per week lijkt me niet veel. Ik maak ze zelf: gewoon aardappelpuree maken en met een spuitzak "kroketjes" draaien op een bakplaat met bakpapier. In de oven op 240 graden of onder de grill, mjammie!
Heerlijk toch! in het begin van mijn zwangerschap kon ik geen gekookte aardappel binnenhouden, daar walgde ik echt van. Ik heb ze wel zo af en toe gegeten maar ook vooral veel pasta's enzo. Ik heb het zelfs besproken met de verloskundige maar die vond het geen enkel probleem. Nu eet ik wel weer gekookte aardappels trouwens..
Ja, ik kook gewoon aardappels en maak de puree met gekookte melk en ik doe er een klontje margarine door. Wat ook lekker is - als je ervan houdt- wat geraspte kaas door de puree doen!
Nou ik werk bij aviko en kan je vertellen dat het niet erg is hoor. Juist uit de oven heeft minder vet, dan dat je ze frituurt en aardappels zijn gezond, dus ik zou me zeker geen zorgen maken!
Lekker offtopic dit, maar het water loopt me in de mond bij de zelfgemaakte variant van Zogelukkig. Je zei dat ze op 240 graden moeten, hoe lang ongeveer? En alleen oven, of op combi? Ga het ook maar eens uitproberen geloof ik...
Ik heb geen combi dus ik weet niet hoe dat werkt, maar je kan hem ook op 220 doen alleen duurt het dan wat langer! Onder de grill kan ook, alleen moet je er dan wel bijblijven, dat gaat bij mij altijd zo hard! Het is echt lekker hoor, probeer maar eens!