Hallo, hier kom ik met een paar vraagjes 1.Mijn huisarts mat begin vorige week (met een meetlint) mijn buik,2 keer, en zei dat we een groot kindje krijgen.(en hij gaat dan nog uit van de datum van mijn laatste menstruatie,volgens mijn gyn ben ik een week minder ver.) Is dit echt zo, of kan dit bijvoorbeeld ook betekenen dat ze net een groeispurt heeft gehad,of dat ik veel vruchtwater heb?Want hij zegt dus dat het een grote baby is voor (toen) 28 weken, terwijl ik toen eigenlijk nog maar 27 weken was. 2.Vanaf dat ik 16 weken ben, hoor ik van de echoscopist en de gynaecoloog dat de hartslag van de baby opvallend regelmatig is,ook tegenover andere baby's. Zou dit alles, in combinatie met het feit dat ik haar ook nog eens vroeg en duidelijk voelde, erop kunnen wijzen dat ze misschien iets te vroeg geboren gaat worden?De gyn heeft niet gezegd dat ik waarschijnlijk verder zwanger ben ofzo... Dat voorgevoel dat ik te vroeg ga bevallen heb ik al wel heel de zwangerschap... Alvast bedankt!
Hoi lucia, Met het meten van de buik kan je bepalen hoe je buik groeit maar niet echt beoordelen of het kindje groter is of word. er spelen verschillende factoren een rol, De grote van je kindje, de hoeveel heid vruchtwater, de dikte van je buikwand en of steeds dezelfde persoon meet. En ja het is normaal dat je rond je 25e week een groeispurtje maakt. Ik maak me geen zorgen. Je kindje word zo groot als jou kindje moet zijn. Vaak hoor je een wat onregelmatigere harstslag om dat het hartje nog niet rijp is. Alleen maar goed dat dat bij jou kindje al regelmatig is! Imke