Hoi Ilja ! Helaas, de gevreesde kwaal heeft ons ook bereikt ! Zo pijnlijk voor mij en ook voor Thijs ! En daarbij ook nog een huisarts die er bijna niets van weet en alleen medicatie voor Thijs wilde geven en niet voor mij. Gelukkig heb ik het na lang aandringen toch gekregen. Zijn mondje was helemaal wit, mijn tepels rood. Het witte in zijn mond is weg, alleen soms nog een dunne waas. Maar ik vind het lastig om te herkennen of die waas nou nog steeds Spruw is of melk. Ook mijn tepels zijn minder rood, maar nog niet zoals het was. Hoe weet ik nou of het echt helemaal over is bij ons beiden ? Alvast bedankt ! Groetjes, Nikki F
Hoi, Vervelend zeg. Ik weet niet hoelang je nu aan het smeren bent, maar een kuur kan zo van 1 tot 4 weken duren. Als de wittige waas in de mond niet weg te vegen valt dan is het nog steeds de spruw. In dat geval zou ik zeggen nog even blijven behandelen. (ben je al lang bezig dan misschien iets anders proberen) Zolang je de kleine behandelt moet je jezelf (de tepels) ook preventief blijven behandelen, anders krijg je weer te maken met kruisbesmetting. Eventuele speentjes etc ook regelmatig uitkoken. Ook daar kun je weer een besmetting van krijgen. Gebruik je ook een gaasje om de gel in het mondje te smeren? Ilja
Hoi Ilja, Ik heb voor Thijs Nystatine druppeltjes. Ik ben nu 9 dagen bezig. Het is wel een stuk minder, maar nog niet weg. Ik breng de druppels aan met een wattenstaafje. Zelf heb ik een zalf gekregen. Het gaat langzaam beter, maar weg is het ook bij mij nog niet. Ik kook zijn speen twee keer per dag uit en we gebruiken iedere dag een nieuw spuugdoekje en beha. Soms vraag ik me af wat ik nog meer er tegen kan doen ... De gel voor de baby, hoe heet die ? Misschien is dat ook eens goed om te proberen. Bedankt ! Groetjes, Nikki F
Hoi, Ik bedoel de daktarin-gel. In de bijsluiter van de nystatine staat vast hoelang je kunt doorgaan. Wil het echter niet over gaan dan zou ik terug gaan naar de HA en om een ander middeltje vragen. Verder lijkt me dat je goed bezig bent. Ilja
Hoi Ilja, Dank je wel. Ik hoop dat hij er snel vanaf is. Ook omdat ik 8-1 weer moet beginnen met werken en om dan oma's op te zadelen met medicatie is niet zo fijn. Toch zal het denk ik wel moeten. De kolf kook ik nu extra lang uit, met een scheutje azijn erbij. Is dat voldoende ? Bedankt alweer ! Groetjes, Nikki F
Uitkoken is prima. Azijn hoeft niet perse, maar is meer voor kalkaanslag op de flesjes. Ook oma's kunnen met medicatie omgaan hoor. Even duidelijk instrueren en je komt een heel eind, maar je gevoel kan ik me wel voorstellen. Ilja
Hoi Ilja, Ja, ik heb het er zo al moeilijk mee dat ik volgende week weer aan het werk moet en Thijs twee dagen weg moet brengen ... dan ook dat nog erbij. Ik ben momenteel zelf heel vatbaar voor verkoudheden en griepjes. Ik heb het gevoel dat ik er lichamelijk nog niet klaar voor ben om te werken. Ik ben juf, dus dan komen ook veel ziektekiemen langs. Ik hoop maar dat ik mezelf op de been kan houden. Afwachten maar ! Bedankt ! Groetjes, Nikki F
Blijf goed voor jezelf zorgen. Natuurlijk is de eerste keer weer werken erg dubbel. Maar je zult zien dat het achteraf hardstikke meevalt. Zowel voor jou als voor Thijs. Ilja
Hoi Ilja, Laten we het hopen. Het oefenen bij opa en oma ging gelukkig wel goed. Ik heb vandaag de Daktarin-gel gehaald. Ik heb het met een wattenstaafje aangebracht, is dat de beste methode ? Groetjes, Nikki F
Gebruik liever gaasjes. Je doet dan de hoeveelheid daktarin op het gaasje en dat veeg je door het mondje. Ilja