bloeduitstorting in navel

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Pinjo, Jun 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Beste VK,

Momenteel ben ik 8 maanden zwanger en gisteren ontdekte ik ineens dat mijn navel helemaal bont en blauw is (van binnen vooral). Ik kan me niet herinneren dat ik ergens tegenaan ben gelopen met mijn toeter. Maak me er niet echt zorgen om, maar hebben jullie een idee hoe dit kan komen? Kan het door het draaien van de baby komen? Mijn buik staat erg strak en is erg compact, dus ik voel de huid soms echt oprekken als beeb aan het tapdansen is. Misschien als er dan iets tegenaan drukt (peuter op schoot bijvoorbeeld) dat er dan een bloeduitstorting kan komen? Ben als gezegd gewoon nieuwsgierig: vind mijn navel nu al heel vies uitpuilen en nu zo blauw is het helemaal geen gezicht ;)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Pinjo,

je hebt inderdaad gewoon echt een blauwe plek in je navel. Is wel een bekend verschijnsel, maar bij de meeste vrouwen is het niet zo duidelijk zichtbaar. Bij jou wel blijkbaar. Geeft niets en gaat weer over als de oorzaak weg is en je dus bevallen bent!

Groetjes Brigitte

Share This Page