Hoi allemaal, Even een vraagje voor een vriendin: Zij is ruim 14 weken zwanger en heeft vanochtend bij de vk het hartje gehoord. Nu zit ze in Finland en heeft ze opeens bloedverlies en best wel veel. Heeft iemand dit ook meegemaakt (zonder dat je hebt gevreeën ofzo)? Zij (en ik) maakt zich heel erg zorgen...
Het kan zijn dat er een bloedvaatje is geknapt. Dit kan ook komen door niezen, persen voor de ontlasting. Het hoeft dus niks te zijn. Is ze op vakantie in Finland. Wat ze dan even kan doen is haar eigen vk bellen. Die kan sowieso even naar het verhaal luisteren en die kan ook aangeven wat ze zou moeten doen. Ook heeft zij misschien adressen van een vk of arts waar ze eventueel naartoe kan gaan. Maar nogmaals, het hoeft niks te betekenen.
Nou, ik zou meteen bellen en ernaar laten kijken! Als zij het zelf al best veel vindt... Sterkte voor haar!
Dank jullie wel! Ze zit met haar werk in Finland, dus haar vriend is daar niet dat is helemaal sneu. Ze is gister naar het z'huis gegaan, maar na uren wachten wist die arts niks en nu moet ze om 8.00 terugkomen voor een echo. Het bloeden is inmiddels wel bijna gestopt dus ik heb goede hoop....
Hier ook flink veel helder rood bloedverlies met ruim 13 weken. Erg geschrokken, maar geen verklaring, beebje doet het prima. Hopelijk heeft je vriendin ook al goede uitslag, zo alleen in het buitenland.
Ze heeft vanochtend een echo gehad en met het kindje is alles goed! Ze konden ook niks vinden waar het vandaan kwam. Wel schrikken hoor, maar gelukkig gaat het goed!