Ik heb met de echo van 8 weken te horen gekregen dat het vruchtje bij 6 weken is gestopt met groeien, inmiddels zit ik op 13 weken, mijn keuze was afwachten.. ondertussen heb ik ongeveer 3-4 weken bruinverlies gehad en ook enkele dagen wat bloedverlies met wat kleine stolsels, iets meer als een normale menstruatie, met wat vervelend gevoel in buik. De afgelopen 5 dagen is er niets meer uitgekomen. Ik loop ook bij een gynaecoloog, over anderhalve week moet ik daar terug naar toe. Had de laatste keer ook pillen meegekregen mocht ik het wachten beu zijn en het toch op willen wekken. Maar nu er al 5 dagen niets is gebeurd denk ik van was het dat dan? Ik lees verhalen van krampen en dergelijke met veel bloedverlies maar dat heb ik niet gehad. Kan een miskraam ook op deze manier verlopen?
Wat naar dat je dit moet meemaken Dat kan zeker, dit noemt men een missed abortion. Ik vind wel dat ze je heel erg lang rond laten lopen. Er is op een gegeven moment ook infectie gevaar. Heb je geen verhoging of koorts?
De gynaecoloog zei dat ik mocht wachten zolang ik wilde. Terwijl de gynaecoloog die ik ervoor had zei dat ik niet te lang moest wachten dus tja heel duidelijk word t dan ook niet..koorts of niet lekker voelen daar heb ik geen last van. Zwanger voel ik me al een maand niet meer. Verder voel ik me gewoon goed alleen de gedachte of het echt weg is die blijft nog wel. Op de laatste echo was het vruchtje nog wel te zien dat is nu 1,5 week geleden, maar kan niet echt zeggen dat ik het eruit heb voelen of zien komen.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat alles er uit is, heb zelf een ma gehad en mijn zusje onlangs ook en daar kwam toch echt een hele hoop bloedverlies incl krampen bij kijken. Op een echo kunnen ze dat goed zien. Sterkte!
Ik zou zelf eerlijk gezegd het zh bellen morgen en om nog een echo vragen. Je moet toch ook verder op een gegeven moment en zo kan dat niet... Sterkte ermee meis!
Ik vind ook dat ze je lang laten lopen, misschien toch bellen of je misschien eerder terug kan komen? Heel veel sterkte! Moet een lastige tijd voor je zijn!
Heel herkenbaar.. ik zit nu in dezelfde situatie. Wel bloed/bruinverlies en wekelijkse controles.. maar geen pijn of enorme hoeveelheden. Mijn gyn zei hetzelfde.. je mag wachten zolang je je er goed bij blijft voelen. Maar op een echo kunnen ze heel goed zien of er al beweging in is gekomen of je het zelfs helemaal kwijt bent. Het kan wel, heb al meerdere verhalen gelezen waarbij geen pijn of herkenbaar vruchtzakje kwamen kijken. Veel sterkte deze periode! Xxx
Lijkt mij niet. Je hebt een missed abortion gehad, het vruchtje is gestopt met groeien, maar waarschijnlijk je baarmoeder en placenta niet. Ik zou morgen even bellen voor controle en zeker geen anderhalve week meer wachten, want denk niet dat je al klaar bent. Ik hoop het wel voor je. Heb zelf een ma gehad met bijna 12 weken, en dat was geen pretje.
Ik ben dit niet met je eens.. bij mij groeit het vruchtje nog wel. Wekelijks metingen muv vorige week. En toch noemen ze dit ook missed abortion.
Bedankt voor de reacties. Lees dat de meningen nogal verdeeld zijn. Dat lange afwachten was mijn eigen keuze, maar dat het zo lang kon duren dat had ik alleen niet echt verwacht als ik de meeste ervaringsverhalen lees. Ik hoop gewoon dat mijn lichaam het zelf oplost. En misschien heeft dat het al gedaan. Misschien dat ik toch even overleg met de gynaecoloog.
ik zou toch wel even voor een echo bellen om te kijken of alles er uit is toen ik me miskraam snachts kreeg moest ik gelijk die ochtend al komen voor een echo sterkte x
Als het lichaam niks in de gaten heeft dan noemen ze het een missed abortion. Een gemiste miskraam. Het lijf heeft geen seintje gehad dat het niet goed is. Groeit het vruchtje bij jou nog? Maar dan leeft het dus toch nog of niet (meer)? Is de conclusie van een ma dan niet wat te voorbarig? Heel veel sterkte in ieder geval... dit zijn helemaal geen leuke dingen helaas...
Nou heb contact gehad met gynaecoloog en overlegd wat ik nu beste kon doen. Ik mocht meteen langskomen voor echo. Helaas ....het zat er nog.Balen! Een best wel grote vruchtzak zei ze. Zei vond nu ook wel verstandiger om de pillen te pakken. Dus vanavond begin ik met de pil die via de mond moet en woensdag breng ik de pillen maar naar binnen van onder om het op te wekken en dan hoop ik maar dat het allemaal goed verloopt zonder al teveel problemen. Het wordt toch wel keer tijd deze vervelende periode af te sluiten..
Jeetje Yantje.. wat een verhaal zeg.. heel veel sterkte de komende nacht(en) en dagen.. laat even weten hoe het verder verloopt.. zal aan je denken! Booey, laatste keer dat het gemeten was was het inderdaad gegroeid. Vandaag 2e uitwendige echo.. niets gebeurd. Vruchtzak gegroeid en verder kon ik niet kijken want hij wilde alleen checken of het al losgekomen was. Ik zou nu 11 weken zijn dus kan nooit goed zijn dat het allemaal nog niet duidelijk is met uitwendige echo.
Gisteravond de eerste pil gepakt, was best moeilijk die stap te zetten, ik had liever gehad dat het natuurlijk op gang kwam, maar ik vind dat ik nu lang genoeg gewacht heb. Vannacht rommelde het wat in buik waarvan ik toch aantal keren wakker ben geworden, nu af en toe een steekje onderin maar verder merk ik nog niet veel, morgenmiddag de 2de fase... En voor jou maanvlinder zal het ook niet makkelijk zijn zo'n onzekere periode, ook veel sterkte.
Hier exact hetzelfde maanvlinder... ook vruchtzak gegroeid, maar vruchtje niet. Heb gewacht. Was bijna 12 weken. Echt een rotgevoel. De twijfel.. zien ze het wel goed? Is die machine wel goed? Kan het niet anders omschrijven. Even losstaand van het verdriet... Jij ook heel veel sterkte...
Yantje.. wat moeilijk zeg.. kan me helemaal voorstellen hoe moeilijk het is om de stap uit te voeren.. heel veel sterkte ook weer vandaag en denk aan je! Booey.. wow.. eindelijk iemand die hetzelfde dacht/denkt! Hoe is het bij jou verder verlopen? Thanks
Tijd voor stap 2...pillen inbrengen, de eerste pil heb ik niet heel veel van gemerkt, gister wel wat krampen maar viel eigenlijk allemaal wel mee, ben benieuwd hoe t nu gaat verlopen maar ik ben er klaar voor, vriend in de buurt, en mijn zoontje ( ja mijn lichaam kan het wel alleen deze keer helaas niet...) ligt nu lekker te slapen. Wordt vervolgd...