Hoi dames, Afgelopen week heb ik mijn 20 weken echo gehad. Hieruit bleek dat de kleine iets verwijde ventrikels had. De gyn noemde het woord ventriculomegalie. Maar hij zei wel dat het net aan de grens zat, en ik moet volgende week voor een GUO komen. Voor de rest zei hij niks erover, daarom maak ik nu mij een beetje zorgen.Op internet vind ik er vrij weinig over. Zijn hier meer mensen met die ervaring? Zo ja, liep dat positief of negatief uit? Bedankt Liefs
Hoi, Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar ik heb wat voor je gevonden op internet. Misschien heb je er wat aan. Sterk vergrote ventrikels bij 20 weken echo, pagina 2 - Kinderen - Viva.nl Heel veel sterkte in ieder geval en probeer toch van je zwangerchap te genieten. Groetjes
Hoi 3vlinders, Bij ons werd bij de 20 weken echo ook de diagnose ventriculomegalie gesteld...daar schrokken we best wel van en ook ik struinde gelijk het internet af op zoek naar ervaringen... Daarbij was er bij onze dochter ook nog een schrompelnier gevonden. De gehele zwangerschap nog vele GUO's gehad, maar het is bij milde ventriculomegalie gebleven, geen waterhoofdje dus! En op 22 februari is onze dochter dan geboren! Het eerste halfjaar veel controles in het zh gehad, maar de neuroloog is tot nu toe errug positief! Nu hoeven we pas eind januari weer terug naar het zh! Ons verhaal is tot nu toe dus positief! Heb trouwens tijdens de zwangerschap wel een vruchtwaterpunctie laten doen, maar daar kwam niks uit. En ook nu weten de klinisch genetici niet waardoor de ventriculomegalie ontstaan is...vette pech dus! Probeer positief te blijven ( weet het, erg makkelijk gezegd vanaf de zijlijn), en te genieten van het leven dat je voelt in je buik! t komt vast goed!! Liefs
dankje wel voor jullie reacties! ik zal proberen positief te blijven en dan zullen we het vrijdag zien fijn dat bij jou toch alles goed is! groetjes