Bloedverlies 19 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KokoRose, 8 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KokoRose

KokoRose Lid

27 dec 2019
    23
    1
    3
    Vrouw
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik zou even je verloskundige bellen en vragen om advies. Bloedverlies in tweede trimester of derde is een goede reden om te bellen.

3. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Ik heb ervaring met bloedverlies vanaf 23 weken. Wat wil je weten?
    Altijd verloskundige bellen!

4. 5an5an

5an5an Lid

21 apr 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Ik moest tijdens de 20 weken echo een inwendige echo. Daarna had ik last van wat bloedverlies.

5. KokoRose

KokoRose Lid

27 dec 2019
    23
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb al gebeld en controles gehad in het ziekenhuis. Het bloedverlies is onverklaarbaar en voor nu geen reden tot zorg. Vooral even aankijken. Ben benieuwd hoe het verloop is gegaan bij de dames die ook rond dit termijn last hadden van bloedverlies.

Mirte94 vindt dit leuk.
  6. KokoRose

KokoRose Lid

27 dec 2019
    23
    1
    3
    Vrouw
    Ik zou graag willen weten hoe het bij jou is verlopen en of er een verklaring voor was. Bij mij zijn alle controles uitgevoerd, maar is het onverklaarbaar.

7. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Bij mij is er ook geen verklaring gevonden. Werd wel met elke bloeding opgenomen in het ziekenhuis totdat de bloeding 24u gestopt was. Met 30 weken zo enorm veel bloed verloren dat men dacht dat de baby geboren ging worden, maar bloeden is toch weer gestopt. Was niet normaal zoveel bloed ik toen verloren ben. Ik heb vanaf dat moment volledige bankrust gehad en beneden gaan slapen om baarmoeder zoveel mogelijk te ontzien. Ben met bijna 38 weken bevallen van een gezond kind.

8. KokoRose

KokoRose Lid

27 dec 2019
    23
    1
    3
    Vrouw
    dank voor het delen van jouw verhalen en gelukkig ben je uiteindelijk bevallen van een gezond kind. Begon het bij jou gelijk met hevige bloedingen? En was het helder rood? Bij mij is het meer tijdens het afvegen. Ben naar huis gestuurd met het advies om wat rust te nemen, verder geen opvolging. Wat mij ergens ook wel een beetje zorgen baart.

9. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

De eerste keer had ik alleen wat oud bloed. De keren erop was het rood bloed. Het nam bij mij in hoeveelheid toe. Meest logische verklaring is dat er een bloedvat is geknapt met belasten van mijn buik en dat die steeds opnieuw is gaan bloeden. Het is allemaal zo goed doorbloed daar, dat dat niet heel vreemd is.
    Zolang het niet in hoeveelheid toeneemt en je geen buikpijn erbij hebt, zou ik proberen me niet teveel zorgen te maken (ik weet hoe moeilijk dat is...). Voel je je kindje al bewegen?
    En als je ongerust blijft, gewoon weer contacten met de verloskundige zodat je even hartje kunt luisteren en ze je kunnen checken!

10. KokoRose

KokoRose Lid

27 dec 2019
    23
    1
    3
    Vrouw
    ik voel mijn kindje al heel goed bewegen, ze beweegt goed en het hartje klopt ook netjes. Echter heb ik wel krampen die komen en gaan. Had jij geen buikpijn erbij?

11. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

De eerste keren niet. Met de heftige bloeding met 30 weken had ik hele regelmatige buikkrampen die veel leken op weeën. Zodra het bloedverlies gestopt was, waren de krampen ook weg en het had niets gedaan met de baarmoedermond. In mijn geval betekende het dus niets. Maar als je veel buikpijn hebt, zou ik wel aan de bel trekken. En in ieder geval heel rustig aan doen en zo min mogelijk tillen/bukken, etc

Deel Deze Pagina