Bloedverlies 1e trimester. Deel je ervaring

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Mammatje89, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Lieve Meiden,

Ik lees steeds vaker dat er veel vrouwen zijn die in de eerste 3 maanden wel eens last hebben van roze/rood/bruin verlies.
    Ook ikzelf heb hiermee te maken.

Ik ben heel erg benieuwd, wie dit ook allemaal heeft mee gemaakt. Wat voor last had je? Had je er pijn bij? Verloor je veel bloedverlies? Is het goed of slecht afgelopen.

Deel hier je ervaringen.

2. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Ik zal dan maar eens beginnen met mijn ervaring.
    Op het moment zit ik in een onzekere fase, maar daar komt vanavond een einde aan. Want vanavond om half 9 krijg ik een echo om te kijken of er inderdaad een kindje aanwezig is.

Mijn verhaal is dus zo. Ik ben a.s. woensdag 7 weken zwanger. Maar ik heb afgelope donderdag bloedverlies gehad. Donderdag avond was het helderrood bloed. De dagen ervoor had ik soms bruin bloed, maar dat vond ik niet zorgwekkend omdat bruin bloed oud bloed is. Maar ik ging dus donderdag avond plassen en echt vel rood bloed. Schrok me te pletter, Meteen helemaal in de stress, huilen, me vriend gebeld dat die meteen naar huis moest komen, me moeder gebeld die kwam meteen, en beide zeiden ze ook van hou het in de gaten, als het erger word dan gaan we maar naar het ziekenhuis. Nou loop van de nacht werd het al minder en tot zaterdag avond heb ik nog wat gevloeid met afvegen maar niet meer zo erg en niet meer herlderrood maar gewoon licht rood en bruin.

Ik heb wel op woensdag avond sex gehad. En ik ben de dagen ervoor erg druk geweest met het huishouden. Wassen schoonmaken strijken. Gordijnen wassen en ophangen en daarmee werk je dus boven je uit.

Vandaag toch maar de vk gebeld. En kan dus vanavond terecht. Ik laat jullie zowieso weten hoe het is afgelopen.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik heb rood bloedverlies (bij afvegen) gehad op 5, 7 en 10 weken. De gyn gaf aan dat het geen probleem was en het vaak voorkomt. Alleen bellen wanneer het maandverband vol is en/of je er ook krampen bij hebt.

Na de bloedinkjes had ik altijd een beetje een "rauw" gevoel gedurende een paar dagen.

Overigens kwamen de bloedinkjes bij mij voorafgaand aan de grote boodschap. Niet iedere keer, maar ws wanneer mijn darmen te vol zaten en het was ook altijd bij het opstaan, dus ineens grote druk op mijn bm.

Nu neem ik dagelijks yoghurt met gebroken lijnzaad en dat werkt goed om mijn darmen aan de gang te houden, zeg maar... ;)

Succes!

PS: tijdens mijn 4 miskramen alleen maar bruin verloren en geen rood

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik ben een week bruin verlies gehad met 6,7 weken. Heb een echo gehad, mooi hartje zien kloppen, en het bloed kwam van de placenta die vast ging groeien. Niks bijzonders en komt heel veel voor. Maar wat was ik geschrokken zeg! Ook al weet je bruin = oud, toch schrik je.

Heb je er zelf last van (gehad)?

5. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hey meiden,

eindelijk een topic waar ik ook in mee kan praten zit me namelijk suf te zoeken op t internet!!!

heb ook wat lichte bloedingen gehad.. in week 7 heb ik een paar x wat "bloed"verloren naja bloed t is roze en heel slijmerig maar toch maakte ik me zorgen t was echt alleen een keer met afvegen.. toen een paar dagen niet en toen weer wel.. toen de vk gebeld en mocht op echo daar zagen ze een kloppend hartje vond t er nog wel klein uitzien en bne terug gezet naar 6 weken... week later weer wat afscheiding weer in de stress weer op echo kindje was heel stuk gegroeid weer 2 dagen vooruit en zag en goed uit!
    nu mag ik morgen weer op echo en van t weekend weer wat afscheiding roze/bruin.. je schrikt er toch van.
    Ik zit op handbal toch wel een felle sport en was eer veelte fanatiek en heb een flinke klap gekregen rond mijn buik.. later t gevoel dat ik moest plassen.. zat er dus weer bruinig/rood bloed in mijn boxer gelijkt gestopt met spelen..
    nu vandaag ook weer wat in mijn boxer op werk dus nu ben ik nog onzekerder dan ik al was.. Gelukkig mag ik morgen op echo maar de afspraak staat pas om kwart over 4!!!! aaaggghh dat duurt lang...

het is echt heel weinig bloed in principe dus eigenlijk nergens zorgen om te maken, ik heb ook wel t gevoel dat t nog wel goed zit maar je schrikt er toch van... morgen weten we meer ben benieuwd!
    als t vruchtje niet goed zat had t zich toch al wel afgestoten denk ik ben al bijna 11 weken! xx

6. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Hoi meiden, wat ben ik blij dat we dit kunnen delen.

Ik heb gelukkig sinds zaterdag avond geen last meer. Alleen zondag ochtend tilde ik mijn dochter op. (die is 2 jaar dus zo een 12 kilo denk ik) en ging plassen en meteen weer rood. Daarna was het ook meteen weer weg. Nu is het soms nog eens wat bruin en daarna weer blank. Maar het is gewoon zo onzeker.
    En je schrikt je gewoon helemaal dood. Elke keer als je naar de wc gaat ben je weer bang, en als je dan iets van rood of bruin ziet ben je meteen weer gestresst.Pfff.

Ik ga over een half uurtje weg, want ik heb dus om 10 voor half 9 me echo. Ben echt zo zenuwachtig. Vind het zoo spannend. Ik laat het ook meteen weten hier als ik terug ben.

7. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    succes!!! ben benieuwd! xx

8. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Hallo,

Ook ik kan hier over meepraten. Week 6 t/m week 8 heb ik last gehad van bruin verlies. Ik heb halverwege week 8 het ziekenhuis gebeld en aangegeven dat ik al dik 2 weken last had van bloedingen (niet aangegeven dat het om oud bloed ging omdat ik bang was dat ik zou worden afgescheept met: "komt wel vaker voor, gebeurt zo vaak."
    Ik kon meteen terecht.
    Na het zien van een mooie sterke hartslag was ik pas gerustgesteld. Kort na die echo is het bloedverlies gestopt.
    Tot opheden geen bloedingen meer gehad en alles gaat super goed.

9. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Hallo Meiden,

Nou net me echo gehad. Ik zou vandaag eigenlijk 6 weken en 5 dagen zwanger zijn. Op de echo was een inie minie mensje te zien die past bij een zwangerschap van 6 weken en 3 dagen.
    Het vruchtje is dan 6 weken en 1 dag en het hartje is dus nog maar net begonnen met kloppen. Het hartslagje was goed te zien, nog wel langzaam kloppend maar dat hoort dus bij de lengte van de zwangerschap.

Het bloedverlies kan komen door de baarmoedermond. Deze is heel erg doorbloed, en als er ook maar iets tegen aan komt, kan het al gaan bloeden.

Op dit moment dus geen reden voor paniek.

PFFFFFFFFFFFFFFF wattt een opluchting zeg!!!

Over 2 weekies weer een echo, als de kleine dan gegroeit is dan hoeven we ons helemaal geen zorgen meer te maken.

10. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Gefeliciteerd meis, dat is super goed nieuws.

11. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Ha meiden,

Ik heb ook vanaf 10 weken tot nu (14 weken) bloedverlies..
    Het begon met een klein beetje in het slijm, waarschijnlijk een adertje. Later werd het elke keer met afvegen helderrood bloed. Twee weken terug ben ik, naar zeggen van de vk, een stuk weefselachtig iets verloren. Ik voelde het gaan, was zon 20 cm en helemaal rood. Wat ben ik geschrokken.. Inmiddels als 5 echo's gehad, maar het kindje doet het prima, ligt precies op schema, maar onzekerheid blijft.
    14 november moet ik naar de gynaecoloog voor verder onderzoek. Wil graag weten of er iets mis is met baarmoedermond o.i.d.

Bloed verliezen blijft spannend he, het zit steeds in je hoofd en elke wcbeurt vol spanning :)
    Meiden, hopen dat het goed blijft gaan bij ons!!

Liefs Thyrza

12. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hey meiden ik ben gister op termijn echo geweest en alles is goed! zoo wat een opluchting! het was weer zo bijzonder een mini mensje je zag alles al goed de armpjes en beentjes het was lekker aan t bewegen! 22 nov heb ik weer een echo! kan nu al niet meer wachten!!!

fijne dag iedereen

hierbij nog even een fototje

13. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Wat een supergoed nieuws meiden!!!

Zelf ook bloedverlies gehad een aantal weken.
    Tussen week 6 en 9 ongeveer. Veel bruin, donkerroze.
    Was nooit heel veel en maar 1xtje rood maar door het aanhoudende bruinverlies (2 weken aan een stuk) erg onzeker.
    Nu alweer bijna 19 weken dus gaat nog steeds goed :)
    Nu ook geen bloedverlies meer!

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi hoi,
    in de week voor ik mijn menstruatie moest krijgen had ik bloedverlies, dacht dat ik ongesteld werd. Zette niet door.
    Op nod bloedverlies, zette ook niet door.
    Daarna niks meer.
    Toen met 13 weken, 4 dagen veel helderrood bloedverlies gehad. Geen oorzaak te vinden.
    Wel bevallen met 22 weken, maar dat had niets met het bloedverlies te maken.
    Bloedverlies hoeft niet te betekenen dat het fout gaat.

15. Jose1

Jose1 Lid

11 jul 2011
    7
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu 9 weken zwanger. En in week 5 en 6 had ik ook last van bloedverlies. Zowel bruin als helder rood. Bij de echo die ik had bij 6 weken was naast een mooie vruchtzak met een embryo en een kloppend hartje, ook nog een zwarte vlek te zien. De vrouw die de echo maakte, gaf aan dat het een bloeduitstoring is of een tweede lege vruchtzak die vanzelf weg gaat. Het bloedverlies kwam daarvan. Ik was wel opgelucht dat er echt een duidelijke reden was voor het bloedverlies.

Afgelopen maandag weer een echo gehad. Alles was goed. En van het zwarte vlekje was bijna niks meer te zien. En ik heb ook geen bloedverlies meer gehad. Dus nu heerlijk genieten van mijn zwangerschap.

Liefs Jose.

16. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ik heb maandag last gehad van roze afscheiding na de grote boodschap op de wc. was me ook wezenloos geschrokken!maar de ha zegt dat het geen kwaad kan en een ader is. heb wel veel last van gewone afscheiding maar steeds ren ik naar de wc om te kijken of alles goed is.. pff word er gek van1 met 10 weken pas een echo bij de vk maar ga met 7 weken een echo laten maken wil graag weten of het goed is allemaal.

17. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ook ik kan hier meepraten.. helaas...

Heb toen ik 6 weken zwanger was zo'n heftige bloeding gehad.. had het gevoel of moest ik plassen.. dus naar wc gegaan en boem.. viel me toch een waterval helder rood bloed uit.. alles zat eronder.. broek/onderbroek zelfs de wc omdat e broek naar beneden doet.. dan ga je zitten..
    Dus in die seconde dat ik even niks aanhad liep het er ook uit!
    Ook bij het afvegen had ik ineens een soort plastic zakje in mn handen maar dan doorbloed.. wist gewoon zeker dat dat ons kindje was..

Helemaal in paniek.. want was op mijn werk en had natuurlijk geen maandverband bij me.. collega dus maar ingelicht wantjah.. moest zo huilen dat ik ongesteld was geworden en had maandverband nodig!!:(

Verloskundige gebeld.. kon gelijk langs komen te praten maar een echo had geen zin.. aangezien de bloeding aan de gang was en stel ze zagen nog iets wilde niet zeggen dat het bleef zitten!
    Volgende dag mocht ik terug komen voor een echo.. bloeden was nu bruin geworden.. en jawel... daar zag ik een hartje kloppen!!:D
    Noujah mijn moeder zag het want ik was in tranen...:D

Heb daarna nog 2 weken ofzo last gehad van bruinverlies.. maar.. na al dat helder rood bloedverlies schrik ik daar niet meer van!

Inmiddels alweer een echo gehad.. PRACHTIG!!:D

18. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    ben wel blij om jullie verhalen te lezen het geeft me redelijk hoop. ik ben eigelijk 8 weken zwanger maar terug gezet naar 5a6 had om de dag of dagen bruine afscheiding maar ach dat was normaal zij de gyn helaas gistere avond heldere druppels rood bloed ik was er kapot van. het stopte en toen ik vanochtend wakker werd was er niks! rond een uur of 1 begon het weer vandaag helder rood.. heb een tampon in gedaan kon t niet meer aanzien. deze uur geleden weer uit gedaan geen bloed te bekennen.. geen krampe geen vreemde keure morge ga ik de gyn belle! miss mag ik eerder komen dan aanstaande woensdag

19. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hoi daniellu het is niet verstandig om tijdens de zwangerschap een tampon in te doen dit kan schimmels veroorzaken heb ik gelezen x

20. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    aah fijn om te weten :D kheb hem uur in gehad t bloede is weer gestopt dusss... kweet t ook niet meer jo! maar bedankt voor je tip

Deel Deze Pagina