Slecht nieuws...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jojo1984, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Vandaag in het ziekenhuis geweest. De uitslagen van zijn semenonderzoeken waren nog slechter dan verwacht, de aantallen waren erg laag (5 milj ipv 20 milj) én de beweeglijkheid was 0% terwijl we begrepen hadden dat de aantallen voldoende waren en de beweeglijkheid nog 6%... Wel rot nieuws dus...

De arts zei dat sommige mensen die teelbalkanker hebben gehad na langere tijd wel weer wat vruchtbaarder kunnen worden, maar de grootste kans is na een jaar en daar zijn we dus al ruim voorbij.. zijn (arts) woorden waren: 'ik wil je ook niet blijmaken met een dooie mus, maar het komt voor dat het later op gang komt'.

We zijn dus alleen maar aangewezen op ICSI en dan van hetgeen ingevroren is voor de chemo, omdat dat van betere kwaliteit was.. Maar ICSI is erg invasief en wordt maar 3x vergoed... Ik had het niet zien aankomen, dacht dat IUI oid ook een optie zou zijn...
    Ze gaan mij nu helemaal onderzoeken, zodat ze weten of dat dan wel goed zit. Laten we dat dan maar hopen...

Moest het even kwijt..

2. jenn88

jenn88 Niet meer actief

jeetje seg iig heel veel sterkte en suc6... en even een dikke knuffel ;)

3. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Een hele dikke knuffel voor jullie! Wat een rotnieuws :(

4. vief

vief Actief lid

19 aug 2012
    115
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een k*t nieuws! Sterkte meid!

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Inderdaad k*t nieuws, een hele dikke knuf voor jou! X

6. JenniferM

JenniferM Lid

24 nov 2010
    70
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster (kinderdagverblijf)
    Zuid-limburg
    Jeetje! Sterkte! Knuff!!

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat moeilijk om dit slechte nieuws te verwerken. Sterkte!

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik niet meid,maar wil je even sterkte wensen,moet behoorlijk rauw zijn zoiets te horen. *knuf*

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Kut zeg! heel veel succes en hopen op een wondertje

10. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Gadver zeg, ook van mij heel veel sterkte! Ik zit weliswaar niet in dezelfde situatie, maar wij zijn ook al 3,5 bezig zonder resultaat, dus weet heel goed wat teleurstelling is...

11. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Dikke knuffel voor jullie !!! Wat en rot nieuws. Ik hoop
    Dat icsi de uitkomst voor jullie zal zijn.

12. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @jojo
    Weet niet of het helpt om je op te beuren maar mijn vriend heeft geen zaadleiders dus icsi is onze enige mogelijkheid. Er worden inderdaad maar 3 pogingen vergoed maar wel voltooide pogingen. Ik zal je het met een voorbeeld uit proberen te leggen. Ik had na de eerste keer hormonen spuiten 17 eitjes, daarvan waren er 10 goed genoeg en 6 uiteindelijk bevrucht. Er was er een teruggeplaatst en er gingen er 5 de vriezer in. Inmiddels net de 3e terugplaatsing gehad en nu nog 2 in de vriezer. Dit alles valt nog steeds onder poging 1. Als het allemaal niet gaat zoals het moet en je hebt na iedere punctie 3 terugplaatsingen heb je er dus in totaal 3x3=9 terugplaatsingen. Probeer hoopvol te blijven en elke stap die je dichterbij komt samen te vieren! Blijf met elkaar praten want het is een zwaar traject waar uiteindelijk het meeste van de vrouw wordt verwacht. Mijn vriend heeft het aan het begin heel moeilijk gehad dat ik het meeste moest doen terwijl het door hem kwam voor zijn gevoel.
    Hopelijk heb je hier iets aan

Liefs

13. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Heel veel sterkte!
    Knuffel

14. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Sterkte voor jullie!

15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Een hele dikke knuffel voor jullie!!
    Sterkte

16. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Doet me goed dat mensen meeleven. Natuurlijk gun ik jullie ook allemaal een klein wondertje ;)
    @kirsten: bedankt voor het delen van je ervaring, daar heb ik heel veel aan! Wat je uitlegt biedt inderdaaad een stuk meer hoop ;) is het normaal dat er zo veel eitjes vrijkomen en bevrucht worden?
    Hoop daarom ook dat het bij mij goed zit. Heb vandaag bloedgeprikt en op dag 21 weer, dan in november de uitslagen daarvan bespreken en inwendige echo en uitstrijkje.
    Krijg jij elke maand een terugplaatsing? En heb jij veel last van de hormomen? Jammer dat de eerste poging niet gelukt is :(
    Dat wat je zegt over je vriend speelt hier ook ja, al is dat natuurlijk complete onzin, alsof zij er iets aan kunnen doen.. Hoe ga jij daarmee om?

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    maar 1 opp de 3 stellen heeft het geluk op ingevroren embryo's, hou ja daar dus niet al teveel aan vast.

Mijn man heeft helemaal geen zaadcellen, wij doen het nu via de spermabank met donorzaad.
    Dat is ook altijd nog een optie, na 3 mislukte icsi's...of zelf nog betalen.
    Maar dat moet je willen natuurlijk..

Sterkte, en wie weet lukt icsi 1 meteen wel!! Hou hoop!!

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Lieverd een hele dikke knuffel.

En je weet me te vinden mocht er wat zijn..

Xx

19. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Jeetje wat een nieuws meid :( Ik heb verder je geschiedenis niet meegekregen, maar ik begrijp dat jullie sperma hebben ingevroren? Probeer de positieve kant in te zien, er is in ieder geval iets om mee te werken :) Weet niet of je dit wil horen nu, zo niet, vergeet het maar gelijk.
    Ik hoop van harte dat bij jou alles oke is en jullie snel aan de slag kunnen. Heel veel sterkte en pas goed op elkaar!

20. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    @panter: wat rot dat het nog niet gelukt is voor jullie! Gaan jullie zelf betalen nu? Hadden jullie helemaal geen om in te vriezen?
    En wat ik me nog afvroeg, als je donorzaad gebruikt, kan je dan geen iui doen?

@ pluisje: i know, thnx! Had jou als eerste een pb gestuurd natuurlijk :) ben ook benieuwd hoe het nu bij jou gaat, stuur je wat terug? ;)

Deel Deze Pagina