Hoi meiden, Vandaag ben ik me helemaal te pletter geschrokken toen ik na mijn wc bezoek ineens veel rood bloed aan toiletpapier en in de toiletpot zag. Na rustig kijken wist ik zeker dat het vaginaal bloedverlies was en daarna meteen de gyn gebeld. Ik mocht direct langskomen en na doppler/echo en inwendig onderzoek werd de diagnose "fors" ectropion vastgesteld. Met andere woorden: baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder, in de baarmoedermond. Ze maakte ook nog een uitstrijkje omdat dit soms een teken kan zijn van beginnende baarmoederhalskanker. Enerzijds ben ik gerust dat het met de kleine goed gaat, anderzijds zijn er de zorgen over dit ectropion en de uitslag van het onderzoek (krijgen we over een week te horen als het goed is). Hebben meer meiden dit meegemaakt? Ik hoor heel graag jullie ervaringen. Vast bedankt voor het lezen en evt reageren op mijn verhaal! Liefs M
Hier geen ervaring (gelukkig) maar ik wil je heel veel sterkte en geluk wensen. Ik heb een mola zwangerschap gehad en schrok me rot toen dus kan me voorstellen dat je geschrokken bent
Hoi meizel Eindelijk iemand met iets soortgelijks. Ik heb sinds 2 weken af en aan bloedingen en daardoor ook buikpijn. Na onderzoek blijk ik erosie aan de BMM te hebben. Mijn uitstrijkje was helemaal goed. Nu lig ik maar weer plat. Gisteravond was ik weer in het zkh te vinden omdat ik weer bloedverlies en krampen had en ze houden dan in de gaten of de BMM lang genoeg blijft. Hoe gaat het met je? Moet je plat? En is het puur bloedverlies of ook wat pijn erbij? Liefs
Hoi Dani, Wat rot dat jij hier ook last van hebt. Schrok jij ook zo? Ik ben nog erg in spanning voor de uitslag van het uitstrijkje, hopelijk is dat goed. Ik hoef niet plat te liggen, ook geen krampen gelukkig, alleen beetje buikpijn. Wel het advies "rustig aan te doen", maar dat vind ik altijd zo'n dooddoener. En elk wc bezoek is weer spannend. Gister heb ik nog een beetje gebloed, vandaag leek het weer minder. Bij toename/krampen moet ik meteen de gyn weer bellen. Hoe ver in de zwangerschap ben je nu? Liefs Meizel
Hoi meizel, Ik ben heel erg geschrokken en vind de buikpijn heel eng. Het is zeg maar menstruatiepijn. Hoe is dit bij jou? Ik duim voor je dat je uitstrijkje goed is. Momenteel bloed ik nog steeds. De derde dag alweer. Net zoals toen ik net overtijd was, kijk ik continu op mijn wcpapiertje. Ik ben 22 weken nu..kan de dagen wel voorbij kijken dat ze levensvatbaar is. Liefs dani
Dat wc papier staren is erg herkenbaar! Ook het aftellen tot de levensvatbare weken.. Is jouw baarmoedermond nog goed op lengte? Daar ga ik wel vanuit anders hadden ze je opgenomen. Dus misschien moeten we allebei gewoon positief zijn en er vanuit gaan dat onze babies nog lekker minimaal 3 mnd blijven zitten Mijn buikpijn is trouwens geen krampende pijn, meer een soort druk. Kan het niet goed uitleggen. Heb zelf het idee dat het ook erger wordt als ik me zorgen maak. Hou me op de hoogte en succes! Liefs Meizel
ik zelf herken het niet, maar mijn zwangere zusje wel. Zij heeft flink gebloed bij 6 weken en nu opnieuw van de week bij de 13 weken. Ook een echo laten maken. Kleintje maakt het goed beweegt goed. Bij haar zat er een scheurtje in de moederkoek.
Hey meizel, Mijn baarmoedermond is de afgelopen 3 weken opgemeten. Hij is 4cm dus dat lijkt prima. Ik ben geneigd elke dag te laten kijken.. Natuurlijk moet ik bellen als het erger wordt maar als het aan mij ligt meten ze elke dag. Vanaf 25 weken kunnen ze iets doen..wat lijkt dat nog ver weg he. Kop op ik duim voor je Liefs