Weet niet of ik goed zit en wist even ook geen naam voor het onderwerp we zijn in verwachting van de tweede hoe hebben jullie met de eerste uk gedaan onze eerste is nu iets meer als twee jaar , en heb geen idee hoe ik hem dat op een leuke manier kan uitleggen hoe hebben jullie dat gedaan ? dmv een kadootje geven of dergelijke
misschien een voorleesboek geven, je hebt er veel over het krijgen van een broertje/zusje. Dan kunnen jullie samen kijken wat er allemaal anders wordt door middel van het voorlezen. succes, en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik wil een kado geven na de bevalling. En daarvoor met poppen spelen lees deze voeden verschonen etc. En betrekken als de kleine er eenmaal is. Jij baby verschonen zij haar pop bijvoorbeeld.
Wij hadden een boekje: Anna wordt grote zus en daar ipv Anna haar naam op gezet met letterstickers. Dat ook gebruikt als aankondiging bij de grootouders. Dan ging onze dochter met dat boekje naar de grootouders om te vragen of ze wilden voorlezen met haar. Boekje gaat over de kleine kleertjes uit de doos halen en wassen en de speelgoedjes en dan is de baby er maar wordt Anna wel jaloers op de aandacht voor de baby maar dan krijgt ze zelf toch ook een groot bed kado en is ze weer blij (in een notendop )
Wij hebben een boekje gekocht toen en hun zoveel mogelijk betrokken bij de zwangerschap,dus ook met de kleertjes wassen,kinderkamer inrichten etc. Van harte met je zwangerschap en wens je nog een mooie tijd!
Onze zoon is nu 22 maanden en hij begint wel te snappen dat er iets gaat veranderen. Hij heeft een nieuwe kamer gekregen op zolder met allemaal leuke dingetjes, zodat de baby straks in zijn oude kamer kan. Ook hebben we idd boekjes voorgelezen, zoals Kleine Pluis van Nijntje. Daar kon hij geen genoeg van krijgen! Hij is 2 keer mee geweest naar een echo en eigenlijk naar iedere standaard controle bij de vk. Verder praten we er vaak over met hem. Niet dat hij alles begrijpt, maar hij zal er vast iets van meekrijgen. Hij weet ook dat er een "biebie" in mama's buik zit en die krijgt heel vaak kusjes van hem We laten het maar gewoon op ons af komen en zien verder wel hoe het gaat en hoe hij erop reageert.
Mijn dochtertje is nog wat jonger, echt uitleggen kan niet, maar ik benoem het wel regelmatig. Dat er een baby in mama's buik zit. Mijn buik is nu natuurlijk ook al flink Ondanks dat ze zo jong is snapt ze toch al veel valt me op. Ze gaat vaak mee naar de VK, geen idee of dat indruk maakt haha. Als ze naar me toe komt om te knuffelen dan aait ze soms ook mijn buik. Dan zeg ik, goed zo aai de baby maar en dan zegt ze ook "baby". Ze is nog niet van het voorlezen, maar ik ga nog wel op zoek naar een leuk boekje, ze wil voornamelijk zelf bladeren
Ik weet nog goed toen mijn middelste was geboren mijn oudste met zijn knuffels en een doekje over de schouder liep om die knuffel te laten boeren zeg maar... Hij was toen 2 en 2 mnd,als ik eraan denk ontroerd t me nog haha Het is zo bijzonder,geniet ervan! Met die kleintjes komt t wel goed
Mijn zoontje is ongeveer even oud als jouw zoontje en we praten er veel over met hem. Hij weet heel goed wat een baby is en hij weet dat er nu 1 in mama d'r buik zit. We hebben hem verteld dat mijn buik steeds groter gaat groeien en dat uiteindelijk de baby den uit mama's buik komt en dat hij dan een zusje heeft. Hij vindt het prachtig om kusjes te geven op mijn buik, mijn buik in te smeren en liedjes te laten luisteren aan de baby. Ook lezen we hem er boekjes over voor.
Ooo als ik die reacties lees van die kleintjes weet ik haast zeker dat het niet alleen bij deze baby in mn buik blijft
Leuke ideetjes allemaal! Hier is dat een beetje lastig Semih is pas 15 maanden dus snapt er niks van natuurlijk. Ik zeg wel als ie druk doet dat ie voorzichtig moet doen omdat mama een baby/zusje in d'r buik heeft maarja wat zal hij ervan begrijpen... Ben ook heel benieuwd hoe hij zal reageren als er straks een baby in huis is. Hij is dol op baby's en andere kindjes maar straks moet ie ook z'n ouders delen.
boekje heb ik hier dus ook en denk wel dat ie het snapt ergens hij doet ook over buik aaien das wel grappig hihi
probeer hem trouwens ook te betrekken bij uitzoeken van kleertjes voor de kleine meid maar daar lijkt ie niets aan te vinden eerlijk gezegd
Mijn zoontje is bijna even oud als jou zoontje en we verwachten in mei zijn zusje. Ik geloof niet dat hij snapt dat er werkelijk een baby uit m'n buik gaat komen hoor . Zelfs voor volwassenen is niet bijna niet te begrijpen en beseffen dat er een heel mensje uit je buik komt dus voor een kind ook niet . Hij kent "de baby " als degene die op echo foto's staat en hij zegt ook baby kamer en dat is van de baby maar ik geloof niet dat hij daadwerkelijk snapt dat er een baby uit m'n buik gaat komen . Ik laat het nu op een laag pitje ook omdat hij het niet echt interssant vind . De tijdsbesef is er natuurlijk ook niet , de woorden "in mei" "binnenkort " "over zoveel maanden" snapt hij nog niet . Ik denk dat ik hem vanaf 36 weken wat vaker erover vertel maar nu snapt hij er niks van als ik steeds maar zeg dat er een baby komt die er steeds maar weer niet is .
Leuk! Ons zoontje wordt in mei 2 en in juli verwachten wij de 2e. We hebben een pop voor hem op ware grootte van een pas geborende en die heeft jongetjes kleertjes aan omdat hij een broertje krijgt. We doen samen het mutsje op, geven de baby een kusje, ons zoontje geeft zijn avond fles weg aan de baby 😅 Als ik een week of 34 ben wil ik een voorleesboek, dan duurt het niet meer zo lang.
Op kdv zit ze in een gemengde groep waar ook babys zitten. Die vindt ze machtig interessant. Toen mijn buik begon te groeien gewoon uitgelegd dat daar ook een baby in zit en gaat groeien (slaapt nu volgens haar) Verder weinig aandacht aan besteedt. Wel gaat ze mee naar de controles. Moet zeggen nu het wiegje er staat, de commode en wat kleertjes rondslingeren zegt ze uit zichzelf dat het voor de baby is.. en te klein voor haar. En valt de grote buik haar op! Mama baby in buik he? Met als gevolg dat alle mensen met een dikke buik een baby hebben Ik vind het zelf belangrijk om er niet heel veel tijd en aandacht aan te besteden. Het is iets natuurlijks, en ik wil niet dat het iets "spannends" wordt waar ze tegenop gaat kijken. Ook mocht het mis gaan heb je namelijk nog heel wat uit te leggen (ok daar gaan we niet van uit natuurlijk)
Och wat schattig allemaal. Ik heb twee oppaskindjes en de oudste (bijna 4) snapte meteen wat er ging gebeuren toen ik vertelde dat er een iniminie baby in m'n buik zit. "Dan krijg je een heeeele dikke buik, nog dikker dan papa!" en "Dan gaat de baby met de voetjes doen" --> Haar twee jaar jongere zusje had heel duidelijk geschopt in de buik en dan waren echt de voetjes te zien. Maar zij herinnerde zich dat dus nog van toen ze anderhalf/2 jaar oud was! De twee kindjes van een vriendin van mij (anderhalf jaar oud), zijn ook bezig met de baby in de buik. Ze luisteren graag met de speelgoeddoktersset om mama's buik te verzorgen. Zó schattig... Succes met de voorpret dus!