bloedverlies 2e trimester

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anne19791980, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    hallo,

ben nu 21 weken en vorige week hadden we de 20 weken echo. alles was goed en kleine uk lag prima op schema. ze hadden wel hard moeten duwen onder in mn buik omdat ze de aorto niet goed konden zien maar uiteindelijk was het allemaal in orde. ongeveer een uur erna krijg ik ineens een bloeding, helderrood bloed en naar mijn idee best veel. dus gyn gebeld en moest naar de verloskamers komen voor echo. daar na lang gewacht te hebben een echo gehad en met de kleine was alles goed en de placenta zag er ook netjes uit.
    inwendig onderzoek gehad en ze dacht te zien dat het bloeden van de baarmoedermond afkwam. had ook buikpijn laag onderin maar ze dacht dat dat kwam door het duwen van de 20weken echo. bloeden zou vanzelf stoppen. en idd na 2 dagen was het zo goed als over.
    maar de 5e dag sochtends weer bloed, helderrood, nu niet zo veel en het stopte meteen, nouja ging over in bruin dus verder niet meer gebeld. vandaag druk bezig geweest en huppakee weer bruin verlies. nu heb ik nog steeds wat lage buikpijn dus zit aan blaasontsteking te denken dus morgen lever ik bij de huisarts mn urine in om na te kijken.
    wie van jullie heeft ook bloedverlies gehad zonder een oorzaak te vinden? en kan een baarmoedermond zomaar spontaan 2x in de week gaan bloeden? dacht dat dat alleen kon door bv sex, hoesten , niezen enzo. maak me toch een beetje druk en als ik nu nog een keer helder rood zie dan ga ik weer meteen bellen. tis dat ik de kleine goed voel over de dag heen want anders was ik helemaal panisch.

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als het inderdaad je baarmoedermond is geweest was die waarschijnlijk wat beurs van het duwen op je buik geworden, en daarna natuurlijk een inwendig onderzoek wat het ook niet goed doet..
    Voor de zekerheid zo maar weer bellen :) (heb je niet zo'n angelsound? om te luisteren naar het hartje?)

3. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Gewoon gyn bellen daar zijn ze voor even met hun overleggen
    zelf geen ervaring mee maar wel vervelend dat de 20 weken echo op deze manier niet leuk eindigd

4. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    #4 Syl20, 25 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
    Lieve Anne ,

Ik wil dit niet schijven om je bang te maken, dus ga geen horrorsenario's in je hoofd halen aub.

Maar ALTIJD bellen bij bloed of buikpijn die je niet vertrouwd en er altijd op staan dat ze het nakijken.

Je kan beter 100 controles teveel hebben dan een te weinig..

Ikzelf heb precies hetzelfde gehad na mijn 20 weken echo van mijn eerste dochter. 4 dagen later is ze geboren. Mijn situatie is echt uitzonderlijk hoor en nogmaals maak je niet gelijk teveel zorgen maar laat het wel altijd nakijken.
    Ik werd niet serieus genomen en kwam daarom te laat bij het ziekenhuis terecht. Was ik eerder geweest hadden ze misschien mijn zwangerschap en dus Elize* kunnen redden. Elize* heeft zelfs de bevalling overleefd en nog 50 minuten erna geleefd, dus ik kon dit niet vermoeden of voelen aankomen buiten dat ik buikpijn en bloedverlies had.

Het zal bij jou wel iets heel onschuldigs zijn maar twijfel nooit en trek direct aan de bel en laat je niet afschepen.

Liefs Silvana

Mama van Elize* en ons tweede wonder is op komst !

5. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    hier tot nu toe ,even afklopppen, geen bloed verlies meer gehad. maar idd als het nu weer gebeurt bel ik weer met de gyn.
    inmiddels urine na laten kijken en ik heb geen blaasontsteking, volgens de huisarts was het bandenpijn wat ik onderin voel.
    de kleine voel ik gelukkig wel goed schoppen.

had gister nog een gesprek met mn moeder en die heeft de hele zwangerschap van mij bloedingen gehad omdat ze een gevoelige baarmoedermond heeft misschien toch dat het in de familie zit?

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat Syl20 ook schrijft, altijd bellen!

Bij iedere druppel bloed in het tweede trimester de gynaecoloog bellen, ook al was het de dag ervoor nog goed. 99 van de 100 keer is er niets aan de hand, die ene keer wil je wel echt in het ziekenhuis zijn.

Dat de kleine het goed doet is heel mooi, maar daar heb je niets aan als de baby voor de 24 weken geboren wordt en ik spreek helaas ook uit ervaring.

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik sluit mij hier bij aan, mijn zoontje heeft nog lekker zitten schoppen en druk zitten bewegen een paar uurtjes voordat hij geboren werd. Helaas ook te vroeg.

Wij zijn gelukkig uitzonderingen, maar neem please het zekere voor het onzekere!!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We zitten alleen in zo'n rot termijn! Voor de 24 weken kunnen en mogen ze niks voor het kindje doen. Zelf zit ik in enorme onzekerheid of mijn vliezen het gaan houden en er is niets wat ze nu medisch voor ons kunnen doen. Wij moeten rustig afwachten en hopen de 24 weken te halen en zie wat er dan mogelijk is..

9. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    ja idd ik bel als ik weer bloed zie.

maar hier int zkh zeiden ze al dat ze niks doen voordat je 24 weken bent. tja wat moet je dan int zkh gaan doen denk ik dan als ze toch geen behandeling starten. vond dat ook vrij lomp gezegd door de gyn. maarja.

frannie. ik duim voor je dat je uk blijft zitten en het goed doet.

10. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik spreek niet uit ervaring, maar als het te maken heeft met ontsluiten kunnen ze een cerclage plaatsen waardoor je de zwangerschap uit ka. dragen.

11. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik lag met 22 weken in het ziekenhuis met weeën, is natuurlijk heel wat anders dan bloed verlies. Maar had ook bloedverlies. Ik kreeg pillen om de baarmoeder rustig te houden, antibiotica voor het geval het een infectie was, moest plat liggen, er werd elke dag naar het hartje geluisterd. En zou een cerclage krijgen. Helaas heb ik het niet gered omdat ik gewoon een virus had waar je niks aan kunt doen en de bevalling al in volle gang was. Maar in andere gevallen kunnen ze zeker nog wat doen. Ondanks dat je nog geen longrijping en weeën remmers krijgt.

Deel Deze Pagina