Zijn dit harde buiken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by D199, Aug 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. D199

D199 Lid

Mar 24, 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ik ben momenteel 28 weken zwanger en ben net een beetje hersteld van griep. nu viel het mij op dat ik regelmatig ineens een harde onderbuik heb.. en dan niet eens m'n hele onderbuik maar echt zo'n harde bult. dit voelt dan ook een beetje alsof m'n spieren aanspannen. dit is ook met een aantal secondes weer verdwenen. is dit een harde buik? ik dacht namelijk dat een harde buik te voelen is over je gehele buik? zijn er nog meer dames die dit herkennen? sinds ik zoveel thuis ben geweest en veel heb uitgerust voelde ik dit. hiervoor nooit opgemerkt. groetjes

2. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Dat klinkt inderdaad als een harde buik. Ik vond het altijd een beetje voelen als verzuurde spieren, onderin mijn buik. En je buik wordt inderdaad keihard.

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Klinkt inderdaad als een harde buik. Ik heb rechtsvoor de placenta liggen en heb juist alleen maar harde buiken linksonder :p een harde buik hoeft dus echt niet over de hele breedte te gaan. Wat ook kan omdat je aangeeft dat het maar enkele seconden is, is dat de baby zijn hoofdje of billetjes er tegenaan gooit.

4. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Kan ook de baby zijn die zich net daar wat meer tegen de buikwand duwt.
    Ik heb regelmatig last van harde buiken, maar dat is dan over de lengte van mijn buik en voelt niet eens zo hard als wanneer de baby zich tegen de buikwand legt. Dat is dan een echt hard bultje. Bij een harde buik heb ik meer een gespannen, soms pijnlijk gevoel en als het de baby is geeft dat weer een ander gevoel. Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven.

5. D199

D199 Lid

Mar 24, 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    dankjewel lady's!

Share This Page