Ontstoken spatader auw!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door duimerijntje, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Hoi dames,

Ik hoop dat jullie wat tips hebben. Heb de hele zwangerschap al last van spataderen. Ben nu 36 weken en er is er eentje gaan ontsteken. Dat is nu een hele pijnlijke rode opgezwollen plek van ongeveer 4 cm doorsnee, aan de binnenkant van mijn dijbeen. Lopen doet zeer. Als ik de hele nacht gelegen heb, dan kan ik haast niet lopen!

Wie heeft dit ook gehad of weet wat eraan te doen? Ibuprofen mag ik nu niet en paracetamol is natuurlijk alleen pijn onderdrukkend in dit geval. Gaat het vanzelf weer weg? Kan ik het koelen of juist warmen? Ik durf er niets mee te proberen, want ik ben bang dat het alleen maar erger wordt.

HELP!

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bel je verloskundige. Het zou kunnen dat je trombose hebt/krijgt. Ik heb toevallig de Vk vandaag nog aan de telefoon gehad over spataderen (en een dik been) en ik moet direct bellen als ik een rode, pijnlijke plek krijg.

3. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ik heb het ook! een aderontsteking noemt mijn huisarts het. Aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Doet megapijn, heb een zalf gekregen maar kan niet zeggen dat dat nou echt helpt. Straks weer naar huisarts omdat ik eigenlijk naar het ziekenhuis wil voor de zekerheid....vraag me ook af in hoeverre dit kwaad kan voor de baby enzo....Kijk straks even wat hij zegt en anders bel ik de gyn zelf wel even op voor de zekerheid.

Mega irritant dit zo op het einde....had graag nog even rustig genoten van de laatste weekjes zwangerschap maar dat lijkt dus niet helemaal te gaan lukken....

4. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ben toch vanmiddag naar ziekenhuis geweest voor Doppler onderzoek (check op doorbloeding van je aders met oog op trombose). Gelukkig was dat het niet! ze zag wel veel vocht in bovenbenen maar daar kun je weinig aan doen, veel water drinken maar en hopen dat het wat gaat afnemen. De pijn is vooral 's avonds bijna ondraaglijk, lopen gaat lastig, kortom niet echt fijn de laatste weken. Maar goed al blij en opgelucht dat het geen trombose is!

5. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik ben van de week bij de huisarts geweest. Het is idd een aderontsteking. Heb ook zalf ervoor (hirudoid creme). Werkt bij mij heel goed gelukkig!

Ik had dus ook dat ik 's avonds echt bijna niet kon lopen en 's nachts als ik moest plassen ook. 's Ochtends begon het ook slecht en in de loop van de dag werd het dan iets beter. Nu met die creme die ik 2 keer per dag smeer (mag zelfs 3 keer), heb ik weinig tot geen last. De zwelling is ook een heel stuk minder inmiddels. Gebruik het nu 4 dagen.

Trombose dat denk ik niet bij mezelf. Heb niet het idee heel veel vocht vast te houden. Merk het niet aan de kilo's, enkels en bovenbenen zijn niet heel veel dikker. Ringen gaan nog even makkelijk af. Bloeddruk is ook nog steeds mooi laag (100/60).

Deel Deze Pagina